Új akkucsomagot kap a BMW i3 és az i3s
Az új akkumulátor mellett új karosszériafényezési árnyalat, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Loft felszereltségi szint új utastéri tónusa, valamint az adaptív LED fényszórók mátrix funkcióval dolgozó távolsági fénye is felkerül a BMW i3 és a BMW i3s megrendelhető tételeinek palettájára. A BMW i3 modellhez a jövőben exkluzív sportcsomag is elérhető lesz, amely típus-specifikus lengéscsillapítókkal, spirálrugókkal és stabilizátorokkal szerelt sport kerékfelfüggesztéseket, fekete kerékjárati íveket, ültetett futóművet, szélesebb nyomtávokat és 20” méretű könnyűfém keréktárcsákat tartogat.
Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető Business navigációs rendszerrel együtt ráadásul a BMW i3 és a BMW i3s modellpároshoz az iDrive operációs rendszer csempe-ikonokkal dolgozó menürendszerének optimalizált vezérlőrendszere is elérhetővé válik, ahogyan a vezeték nélküli okostelefon-töltés és a vezeték nélküli LAN hotspot is.
Ahogyan az elektromos motor és a vezérlőelektronika, úgy a nagyfeszültségű akkumulátor is a BMW i modellekben dolgozó BMW eDrive hajtáslánc-technológia szerves része. Az innovatív energiatároló egységek lítium-ion celláit egy akkumulátorgyártó vállalat állítja elő, kizárólag a BMW Group által meghatározott műszaki paraméterek szerint. A gyártóval szoros együttműködésben lefolytatott részletes kutatások és folyamatos fejlesztési munkálatok az energiateljesítmény, a hatótávolság, a biztonság és a megbízhatóság terén is az energiatároló egységek szüntelen optimalizálását eredményezik. A BMW i3 és a BMW i3s modellpáros padlólemezébe integrált nagyfeszültségű akkumulátor nyolc energiatároló modulból, egy-egy modul pedig tizenkettő lítium-ion cellából áll.
Az energiatároló egység végső összeszerelését a BMW dingolfingi gyára végzi. Miközben a nagyfeszültségű akkumulátor külső méretei mit sem változtak, az energiatároló egység tárolókapacitása 120 amperórára, bruttó energiateljesítménye pedig 42,2 kilowattórára nőtt – amely a tisztán elektromos hatótávolság gyarapítása tekintetében újabb jelentős fejlődést jelent. Összehasonlításképpen: 2013-ban, a BMW i3 piaci bevezetésekor a nagyfeszültségű akkumulátor 60 amperóra tárolókapacitással és 22,6 kilowattóra energiateljesítménnyel bírt, majd az energiatároló egység 2016-ban bemutatott második generációja mindezt 94 amperórára és 33 kilowattórára emelte.
Annak ellenére, hogy az egyetlen feltöltéssel és tisztán elektromos meghajtással abszolválható hatótávolság jelentősen nőtt, a prémium kompakt modellpáros saját tömege, akkumulátorának beépítési mérete, menetteljesítménye és kombinált energiafogyasztása gyakorlatilag mit sem változott. A 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorral hajtott BMW i3 7,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményű BMW i3s modellnek pedig ehhez mindössze 6,9 másodpercre van szüksége.
A 120 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3 kombinált energiafogyasztása 13,1 kilowattóra 100 kilométerenként, míg a BMW i3s esetében ez az érték 14,0 – 14,6 kilowattórára módosul.