Tim Gábor Csehországban is második lett
Az Eset Cup idei ötödik versenyét rendezték meg az elmúlt hétvégén a csehországi Most pályán. Tim Gábor hétszeres bajnok pilóta ismét ott volt a mezőnyben, mely ezúttal már 31 fős volt. A GTX kategóriában egy második hellyel hívta fel magára a figyelmet.
A bajnokság ötödik versenyére újra erősödött a mezőny, a Közép-Európa régió szinte összes országából érkeztek pilóták, hogy összemérjék erejüket az Eset GT Sprint bajnokságában. Tim Gábor vanyarci pilóta újfent rajthoz állt a Lotus Exige V6-al. A GTX kategória bajnoki második helyén állt a forduló előtt, kitűzött célja volt, hogy ezt a helyét megőrizze, úgy, hogy tudta, az Ő autója messze a leggyengébb a mezőnyben.
“A csapat a tél folyamán nagyon sokat fejlesztett az autón, de ez továbbra is egy project eleje. A futómű már nagyon jó, a súlyt is csökkentettük, de motorerőben messze vagyunk mindenkitől, az egész mezőnyt nézve. 370 lóerős a motor az autóban, szerintem a mezőnyben mindenki jóval erősebb. De a kategóriámban, a GTX-ben mindenképp. Már szinte minden megvan az új motorhoz, ami jelentős előrelépés lesz, de még nem értünk a feladat végére. Ennek ellenére úgy érzem, erős hétvégénk lehet a technikás Most pályán.” – mondta Tim a hétvége előtt.
Az első időmérő edzésen Tim a kategória ötödik helyét szerezte meg és a 19. rajtkockát foglalhatta el az első futamon. Mely nem volt probléma mentes.
“A rajtnál egy hármas ütközés miatt nagy volt a kavarodás. Én a normál nyomvonalon mentem, de többen a menekülő útvonalra tértek ki. Itt még zöld zászló volt és a fő riválisomat, aki vezeti a bajnokságot, szabályosan megelőztem. A kör végén meg kellett állnunk a rajtrácson, mert piros zászlóval megszakították a versenyt. Ekkor úgy gondoltam, hogy eljött az én időm. Koukola, aki egy KTM GTX-szel versenyzik, egyenesekben sokkal gyorsabb, de technikás részeken jobb vagyok. Úgy voltam vele, hogy akárhogy is lesz, magam mögött tartom. Azonban az újraindításkor simán megelőzött Safety Car alatt. Én ezt nem tudtam lereagálni, de bíztam abban, hogy ekkora szabálytalanságot még a holdról is látnak, nemhogy a több tucat kamerával dolgozó irányításban. Nem aggódtam, ennek büntetésnek kell lennie.” – mesélte Tim az első verseny élményeit.
Azonban hiába volt a szabálytalan előzés, Koukola semmilyen büntetést nem kapott. Tim jól versenyzett, előre jött a 16. helyre és a GTX-ben az ötödik lett.
“Mikor kiderült, hogy riválisomat nem büntetik, próbáltuk jelezni ezt a versenyigazgatónak. Azonban nem ért rá. Komolyan ezt mondta, erre most nincs ideje. Sajnos, ezt írásban is kellett volna jeleznünk, de ezt kikéstük, így bele kellett törődnöm, hogy elvettek egy helyezést tőlem. Az ötödik hely nem túl jó a bajnokságot tekintve.” – zárta gondolatait az első versenyről Tim.
A második időmérés esős körülmények között zajlott, mely segített Timnek, hisz a motorerő hiánya esőben nem jelent akkora hátrányt. A levegőben volt a nagyobb meglepetés, de ez végül meghiúsult. De így is a 13. helyet szerezte meg, a GTX második pozíciójával.
“Hála az új támogatóimnak, az AZ Cars-nak és a Flottamannak, ezen a hétvégén kicsit erősebb volt a költségvetésünk. Még így is minimális, de legalább tudtunk venni esőgumikat is. Vicces, tudom, de nekünk az nem volt eddig. Bár lehet, hogy ez inkább szomorú. Mindegy. Megpróbáltam csodát tenni az esőben, ahol először mentem az esős gumikon ezzel a kocsival. Volt, hogy az 5-6. helyen álltam. A bokszban volt egy kis állítgatás a kocsin, az utolsó percekre akartam visszamenni a pályára, mikor javultak a körülmények. Azonban az időmérés vége előtt három és fél perccel piros zászlóval megszakították a kvalifikációt és már nem indították újra. Sajnos egy nagy sansz elúszott.” – szomorkodott Tim a második időmérés után.
A második verseny újfent száraz körülmények között zajlott. Tim próbálta tartani a helyezését, de a jóval erősebb autók ellen nem volt esélye. A 15. helyen intették le, de a GTX kategória második helyét megszerezte. Igaz, csak 0,1 mp-es előnnyel.
“Egy ideig jól alakult a verseny. A GTX második helyét őriztem. Azonban a vége előtt bejött a Safety Car és oda lett az előnyöm. Egy Sin Car és egy másik Lotus üldözött a célig, mindkettő autó az egyenesekben jóval erősebb. Végül célfotó döntött, de meglett a második hely. Ennek nagyon örülök, de annak kevésbé, hogy a bajnoki tabellán kezdenek utolérni. Kelleni fognak a fejlesztések a kocsira, ha meg akarjuk tartani a második helyet, vagy a bajnoki címért szeretnénk támadni. De ez sajnos nagy költség.” – zárta Tim a második futamot követően.
A bajnokság augusztus 23-25-én a Slovakiaringen folytatódik, majd szeptember 7-9 között Brno-ban zárul.
A GTX bajnokság állása:
1. | Petr Koukola | KTM GTX | 52 pont |
2. | Tim Gábor | Lotus Exige V6 | 46,5 pont |
3. | Reinhard Kofler | KTM GT2 | 37,5 pont |
4. | Adam Konopka | Lamborghini Huracan GT3 | 30,5 pont |
5. | Antonín Herbeck | Pagani Zonda | 37,5 |
6. | Ronald Andraczek | Lotus Exige V6 | 14 pont |
7. | Christian Wimberger | Lamborghini Huracan GT3 EVO | 12,5 pont |
8. | Tomáš Miniberger | KTM GTX | 9 pont |
9. | Ivan Vlachkov | Sin Car S01 | 7,5 pont |
10. | Viktor Mraz | KTM GTX | 6 pont |
Forrás: Tim Gábor sajtóanyag