Szintet lép a BMW 330e
Az újdonság plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával bővül, amely 50 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolságot, 15 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értéket és 292 lóerőnyi maximális rendszerteljesítményt ígér.
Világpremier az új BMW 330e limuzinban: az XtraBoost teljesítménynövelő funkció
Az XtraBoost teljesítménynövelő funkció egy új technológiai megoldás, amelyet az új BMW 330e limuzin széleskörű alapfelszereltségének részeként kínálnak. A funkció a modell legdinamikusabb karakterét helyezi előtérbe, ehhez pedig a vezetőnek semmi mást nem kell tennie, csupán aktiválni a vezetési élménykapcsolóval (Driving Experience Control) előhívható SPORT vezetési üzemmódot, amelyben a gázpedál lepadlózására az XtraBoost teljesítménynövelő funkció átmenetileg, maximum 10 másodpercen keresztül 30 kW / 40 lóerő teljesítmény-többlettel toldja meg a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményét. Az új BMW 330e limuzin 5,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 230 km/óra.
HYBRID vezetési üzemmódban az új BMW 330e limuzin 110 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást – ez 30 km/órával haladja meg az elődmodell hasonló értékét. ELECTRIC vezetési üzemmódban a zéró emissziójú mobilitás 140 km/órás sebességig kitolható, amely az elődmodell 120 km/órás értékéhez viszonyítva 20 km/órás növekedés.
Az új BMW 330e limuzin széleskörű alapfelszereltségének hibrid-specifikus tételei között az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is megtalálható: alacsony sebességű tisztán elektromos meghajtás esetén egy kifejezetten a hálózatról tölthető BMW modellek számára kifejlesztett hangjelzés figyelmezteti az autó környezetében közlekedő forgalmat a jármű jelenlétére. A külső hangsugárzóból érkező jelzés az utastérbe nem szűrődik be.
Az új BMW 330e limuzin elektromos motorját helytakarékossági okokból a nyolcfokozatú Steptronic automata váltóba építették be a mérnökök. Az intelligens járműtervezésnek köszönhetően a hibrid-specifikus automataváltó mindössze 15 milliméterrel hosszabb a belsőégésű erőforrással szerelt új BMW 3-as limuzinokban dolgozó váltónál.
Fékezéskor az elektromos motor generátorként működik és a fékezési energiát magas hatékonysággal táplálja vissza a nagyfeszültségű akkumulátorba. Az energiatároló egység emellett hagyományos háztartási aljzatról is feltölthető. A forradalmi hajtáslánc-technológia elektromos egységei mellett a fedélzeten található 12 voltos csatlakozókat is a lítium-ion akkumulátor látja el energiával, így nincs szükség a belsőégésű erőforrással hajtott modellekben megszokott generátorra, amely még tovább fokozza a hajtáslánc-technológia hatékonyságát.
50 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolság és 15 százalékkal alacsonyabb emisszió
12,0 kilowattóra bruttó energiateljesítményű lítium-ion akkumulátorának köszönhetően az új BMW 330e limuzin az energiatároló egység egyetlen feltöltésével elődmodelljéhez képest több mint 50 százalékkal nagyobb, immár 59 – 66 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot kínál. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt sportlimuzin második generációja eközben több mint 15 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást is garantál, amely átlagos 100 kilométerre vetítve 1,6 – 1,9 literben és kilométerenkénti 37 – 43 grammban érhető tetten. 100 kilométerenként az új BMW 330e limuzin kombinált energiafogyasztása 14,8 – 15,4 kWh.
Az új BMW 330e limuzin nagyfeszültségű akkumulátorát a hátsó üléssor alá, a benzinmotor üzemanyagtartályát pedig a hátsó tengely fölé építették be a tervezők. Mindez azt jelenti, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt új BMW 3-as limuzin csomagtere csupán néhány literrel marad el a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek hasonló értékétől. Az alapesetben 375 liter térfogatú csomagtér a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével tovább bővíthető.
2019 novemberétől az új BMW 330e limuzin opcionális extrafelszereltségi tételei között az elektromosan működtethető vonóhorog is megjelenik, a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt új BMW 3-as limuzin mögé maximum 750 kilogramm súlyú vontatmány csatlakoztatható.