fbpx

Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid GL+ 2024 teszt – Az 1.2-es „ideges” csodabogár

A 2024-es év utolsó tesztautója Magyarország legnépszerűbb és egyik legelérhetőbb kisautója a hetedik generációs Suzuki Swift volt. Ráadásul a szokottól eltérően nem is egy, hanem kapásból két hétre kaptam meg a Suzuki Magyarországtól. Ezzel bonyolítottuk ugyanis a Karácsonyi családlátogatásokat, szóval szaladt bele a kilométer rendesen.

blank
Személy szerint nagyon vártam ezt a kis városi autót, ami egyáltalán nem divatos manapság. A gyártók inkább a nagyobb méreteket és az elektromos hajtásláncot preferálják. Tehát a szigorú értelemben vett gazdaságos városi, szívómotorral szerelt kisautó már nem létezik. Tisztelet a kivételnek! Az új Suzuki Swift az utolsó mohikán. Nézzük, hogyan muzsikált a tesztidőszak alatt.

A Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid GL+ külseje

Ahogy említettem az új generációval a méretei alig nőttek. A 3860mm-es hosszúság, a 1735mm-es szélesség és a 1495 mmm-es magasság szinte megegyezik az elődmodellével. A tengelytáv pedig 2450 mm.

Az ismerősi körben eléggé megosztó kritikát kapott a külseje, amivel nem is nagyon szálltam harcba, mivel a szépség relatív. Nekem összességében tetszenek a vonalai. Tény, hogy a motorháztető „csak úgy rárakták” érzést kelt és szemből nézve olyan mintha fel lenne puffadva. A lámpatestek ellentétben sportosak. Oldalról nézve hozza a korábbi generációknál megszokott sziluettet. Az övvonal magasnak tűnik. Ami a felniket illeti, a téli abroncsok lemezfelnin feszülnek, ami praktikus. A hátsó részén nem sok minden változott, a lámpatest fiatalosabb lett.

A Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid GL+ belseje

Külső méreteihez képest meglepően tágas a kategória legrövidebb modellje. A fűthető első ülések kissé puhák, de kényelmesek. Magam mögé simán befértem a 176 cm-es termetemmel. Szerintem a hátsó sorban is kényelmesen lehet utazni 185 cm-ig. Az anyaghasználatot lehetne szapulni, de minek is ? Az ár-érték aránynak megfelelően könnyen tisztítható műanyag felületek találhatók némi szövettel vegyítve. Az első ajtókon és a műszerfal műanyagjába csempésztek némi bézses árnyalatot, ami még inkább növeli a tér érzetét. Az furcsa, hogy a hátsó ajtóba már nem jutott ebből a világos műanyagból. Az ajtókban található tárolóba 0,5 literesnél nagyobb kulacs vagy üveg nem fér el.

blank

A 9 colos infotainment kijelzője korrekt. A rajta futó rendszer stabil, a tolatókamera képe sötétben is használható. Lentebb a klíma vezérlő panel található, ahol fizikai gombok segítségével állíthatjuk be a kívánt értékeket. Fura volt elsőre, hogy nem látom a hőfokot. A középkonzol tövében egy USB A és két USB-C és egy szivargyújtó található.

blank

A sofőr előtt lévő méretes kormány fogásra jó és sok funkció azonnal elérhető róla. Pl. egy gombnyomással aktiválható a sebességtartó tempomat. A műszeregység szerintem jól néz ki, kicsit sportosnak mondanám. A középen található színes kijelző vélhetően a korábbi modellekből jött, mivel a grafikák megegyeznek. Ez nem baj, sőt, jó, hogy van, mert informatív…

Pakolhatóság szempontjából 265 liter áll rendelkezésre. A hátsó üléseket lehajtva, az övvonalig számolva ez 590 literre bővíthető. A karácsonyi családlátogatáskor kettőnknek bőven elég volt, igaz a hátsó ülésre került még egy bőrönd.

A Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid GL+ erőforrása, fogyasztása és vezetési élménye

A motortérben egy új fejlesztésű három hengeres 1200 köbcentis szívómotor lapul. A nevében található Dualjet a befecskendezésre utal, az osztott szívótorkot jelenti. Ezt támogatja egy 12 Voltos mild hybrid rendszer, ami valamivel mérsékli a fogyasztást. A gyakorlatban ez egy, a motorhoz szíjjal kapcsolódó önindító-generátor. A hidegindításokon kívül önindító is, az alapjárati leállítás után ez indítja újra a motort.

blank

A motor maximális teljesítménye 83 lóerő és 112 Nm nyomaték, amit 4500-as fordulaton ad le. A padlólemeznek köszönhetően a kasztni üresen alig lépi át a 900 kg-ot. Ennek az aránynak köszönhetően a városban egész dinamikusan lehet közlekedni vele.

A tank csupán 37 literes, ennek ellenére közel 700 km-es hatótávot írt ki teli tanknál. Ez a gyakorlatban közel 6 literes fogyasztást jelent. A gyári érték 4.4 liter / 100 km. Mivel a tesztidőszakban sokat használtam autópályán, ami lássuk be, nem feltétlenül az ő terepe. A 130 km / órás tempót hozza, de az előzést jól meg kell fontolni az autópályán… Szóval városban vagy főúton reális lehet az 5 liter alatti fogyasztás, ami nagyon szép teljesítmény.

blank

A futómű elöl MacPherson rugóstagos, hátul egyszerű csatolt hosszlengőkaros. A sebességtartó tempomat, a vészfékrendszer, a sávtartó rendszer és a táblafelismerés egész jól működik akárcsak az éberség figyelő.

A közösen megtett közel 800 km alatt nagyon direkt visszajelzéseket adott a jó értelemben véve egy analóg rendszer. Az öt fokozatú manuális váltó egy jól összerakott rendszer, amely hozza a szokott Suzukis jegyeket. Hidegben, reggeli első indításnál kicsit nehezebben veszi a hátramenetet, de utána nagyon kényelmesen lehet vele váltani. Nem lötyög, nem jár hosszú úton. Harmadikban 3500-ös fordulat felett megjön az erő és lehet vele könnyen előzni városban vagy főúton.

A Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid GL+ árfekvése

Az új Swift 2024 végén, a teszt feltöltésekor 7.3 millió Forintos kezdőáron érhető el, amelyből 1 millió Forint kedvezményt ad a Suzuki. A tesztelt GL+ felszereltségű modell a kedvezménnyel együtt 6.77 millió Forintot kóstál. A GLX felszereltségért plusz 350 000 Forintot kell fizetni. Ezen felül kérhető még CVT automata váltóval és 4X4-es kivitelben is a magyarok kedvenc kisautója.

Összefoglalva

Az új Swift még mindig hozza amit egy Suzukitól elvár az ember jó értelemben véve igénytelen és nagyobb költségektől mentes, ergonomikus és kellemesen analóg. Ár-érték egy jó választásnak tartom.

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Suzuki Magyarországnak!

Javasolt cikkek

Back to top button