fbpx

Suzuki S-Cross 1.4L Boosterjet Mild Hybrid 2024 teszt – Egy picit ismét jobb lett az esztergomi Suzuki

A Suzuki SX4 első generációja 2006-ban gördült le a gyártósorról. A 2013-ban debütáló második generáció nevében már látható az S-Cross felirat és nem utolsó sorban ezt már kicsiny hazánkban gyártották és ez azóta is így van. 2016-ban a ráncfelvarrással kicsit markánsabb lett a kasztni. A 2021-ben debütáló harmadig generációra pedig már rá sem ismerni az eredeti modell gömbölyded, kedves vonalaira. Sőt, még az SX4 jelölést is elhagyta a faráról…

Több, mint négy évig én is hajtottam egy 2007-es 4X4-es SX4-et, amit nagyon szerettem. Mivel, tavaly eladtam így még inkább kíváncsi voltam, hogy mivel is lett több. Sajnos, még nem az új 1.5-ös Dualjet erőforrással érkezet a tesztautó, de a Vitara már az lesz.

A Suzuki S-Cross 1.4L Boosterjet Mild Hybrid külseje

Az adattáblát böngészve feltűnt, hogy az elődmodellhez képest 5 mm-rel magasabb lett. Így 4300 mm-es hosszúsággal, 1785mm szélességgel és 1585 mm magassággal bír a harmadik generációs S-Cross. Míg tengelytávolsága 2600 mm. Nagyobb változásokat nem véltem felfedezni a karosszérián, ugyanis az autó orra és a hátulja szinte ugyanolyan. Annyi változott, hogy a csomagtér ajtó bal oldalára került az S-Cross felirat, a Suzuki és az SX4 felirat pedig eltűnt. Az oldalnézet sziluettje szintén ismerős. A szögletes első és hátsó kerékívek, és a „C” oszlop kisablaka is olyan, mint a korábbi modellen. Ez azonban nem von le semmit az S-CROSS értékéből, ami minden szögből masszív és markáns megjelenésű.

A Suzuki S-Cross 1.4L Boosterjet Mild Hybrid belseje

Az utastérben sem történt olyan látványos változás a korábbi modellhez képest. Apróbb változások közé tartozik az új multimédiás rendszer kijelzője, amely tetején kiemelkedik egy kis műanyag bumszli, ami érzékelőket rejt. Nem túl esztétikus, kicsit talán a kilátást is rontja. A kijelző felülete immár 9 colos, nem pedig hét. Néhány érintős gombot találunk az alján.

A középkonzol többi része szinte változatlan, ahogy az óracsoport kialakítása és a multikormány is. A vezetőülés formája nem, csak a kárpitok anyaga változott, az ülések megfelelő kényelmet és kellően hosszú ülőlapot adnak, a helykínálat elől korrekt, hátul széltében viszont inkább csak két személynek kényelmes. A csomagtartó 430 liternyi poggyászt képes elnyelni, a hátsó ülés lehajtásával növelhető.

A Suzuki S-Cross 1.4L Boosterjet Mild Hybrid erőforrása

A gépháztető alatt nem történt változás, maradt a K14D típusjelzésű mild hibrid technikával. Az 1.4 literes 4 hengeres turbós benzinmotor 130 lóerő és 235 Nm maximális nyomaték leadására képes. A 48 voltos hibrid rendszer két legfontosabb eleme az első utasülés alatt nyugvó akkumulátor és az ISG indítógenerátor. Utóbbi áramot fejleszt lassításkor, amely az akkumulátorokban tárolódik, hogy amikor pl. elinduláskor, vagy gyorsításkor 10 kW teljesítményével, és 53 Nm nyomatékával besegítsen. Mivel lágy hibrid rendszerről van szó, csupán elektromos módban nem képes önmagában haladni az S-Cross.

A Suzuki S-Cross 1.4L Boosterjet Mild Hybrid vezetési élménye

Az egy hetes tesztidőszak alatt nagyon jól összebarátkoztam a technikával, mondjuk nem volt nehéz… Kíváncsi voltam, hogy mennyire tudom levinni a fogyasztást így próbáltam finoman kezelni a gázpedált a városi és autópályás közlekedés alkalmával is. Így végül 7.0 literes átlag jött ki, ami egész jó. A futómű nem túl feszes, szépen kiküszöböli az úthibákat, kellemes a közlekedés vele. A kormánymű kimondottan közvetlen, talán még egy kicsivel több visszajelzés nem ártana.  Szerencsére már az alapfelszereltségben is található pár vezetést támogató rendszer, ilyen például a 4 fokozatú radaros vészfékasszisztens, ami néha túl érzékenyen reagált, az adaptív tempomat viszont szépen működött. A olatókamera képe stötétben is meglepően szép. A keresztirányú forgalomfigyelő tolatásnál hasznos…

A Suzuki S-Cross 1.4L Boosterjet Mild Hybrid árfekvése

2025 január elején az új S-Cross alapváltozata 8.3 millió Ft-tól vihető haza, míg a GL + kivitelért 8.6 millió Ft -ot kell a kasszánál hagyni. Ebben pedig már a teljesség igénye nélkül minden benne van, amire csak szükséged lehet. Gondolok itt a 215/55R17 + festett könnyűfém felnire, a LED multireflektorra (Tompított és távolsági fényszóró), sötétített üvegezésre a B oszloptól hátrafele. A kulcs nélküli motorindításra, a fűthető és elekromosan állítható  külső tükrökre. A 9 colos multimédia kijelzőre+ DAB + Navigáció + Tolatókamera / Adaptív tempomatra. Az (ACC) / Ülésfűtés / Holttérfigyelés (BSM) / Hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetés (RCTA) / Forgalmi jelzések felismerése / DSBSII (kombinált érzékelős vészfékasszisztens) / Sávelhagyás figyelmeztetés / Sávtartó / Sávtartás figyelmeztetés / Hegymeneti elindulássegítő / Vezetőfigyelő rendszer/e-call / Suzuki Connect pedig már csak hab a tortán.

 

A Suzuki S-Cross 1.4L Boosterjet Mild Hybrid röviden

Személy szerint én még mindig szeretem ezt a modellt, a markáns vonalak, a kor elvárásainak megfelelő vezetéstámogató rendszere és a még mindig zseniális ár-érték arány erős piaci versenyzővé teszi 2025-ben is. Ami igaz, az igaz! Ha valami bevált azon csak finomítani kell, drasztikus változtatásra nincs szükség.

 

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Suzuki Magyarországnak!

Javasolt cikkek

Back to top button