fbpx

Skoda Fabia 1.2 TSI teszt – ügyes generációváltás

Végre alaposabban is megismerkedhettünk a harmadik generációs Fabiával, amely kategóriájában elegánsnak hat, karakteres külsővel rendelkezik, ráadásul amellett, hogy minőségileg is javult, egész jó helykínálattal is rendelkezik.

A Skoda friss modellpalettájának nagyágyúi közül már az Octavia és a Superb is járt a nálunk, itt volt már tehát az ideje, hogy a márka városi autójával, a Fabiával is szorosabb ismeretséget kössünk. Szolnokra, a Juvenal Kft.-hez vezetett az utunk, ahol egy vadonat új tesztpéldány állt rendelkezésünkre. Ketten voltunk a tesztelok.hu csapatából, ezért a királyi többes, és abban már az első pillanatban megszületett az egyetértés, hogy a Fabia nagyon eltalált dizájnt kapott, távolról sem hasonlított az esetlen kisautókhoz. Épp ellenkezőleg, a formatervezők minden dicséretet megérdemelnek, eltalált élek, modern, lendületes hatást keltő karosszériaelemek jellemezték a Skodát. Nagyon ritka az, amikor a nagyobb modellek arculatát sikerül épkézláb módon felhasználni a többi kategória típusainál, ám ezt a feladatot most tökéletesen megoldották.

fabi

Talán meglepő, ám méretei ellenére (3992 mm hosszú és 1.73 méter széles) a Fabia helykínálata teljesen rendben volt, azt nem mondom, hogy nagyautósnak hatott, de elől-hátul kényelmesen el lehetett férni benne, a vezetőülés kifejezetten kényelmes üléspozíciót biztosított, a kilátással sem volt probléma. Az alapból 330 literes csomagtartó 1.15 köbméteresre növekedett a hátsó ülések előredöntésével, és mivel ennél a típusnál nem az volt a cél, hogy a fél házat bele lehessen rámolni, ezért bőven elegendőnek mondható a mérete. Az utastér egyébként minden szempontból minőségi volt, kitűnő anyaghasználat, jól elhelyezett, ésszerű kapcsolók jellemezték.

Az abszolút kedvenc a klímapanel volt, amely – pozitív értelemben véve – a régi Skodás időkre emlékeztetett. Itt jegyezném meg: nagyon jó azt látni, hogy a VW nem akarta teljesen a saját képére formálni a márkát, ez az apró kikacsintás számomra azt mutatta, hogy nem felejtették el, honnan indult a Skoda, őszintén szólva én ennél a pontnál kedveltem meg igazán az új Fabiát. Visszatérve a beltér kialakításához, az átlátható, egyszerű műszeregységek a középen végigfutó szürke díszelemnek köszönhetően nem fulladtak unalomba, a nem túl nagy, de könnyedén kezelhető központi kijelző is jó helyre került, egyedül a navigáció hiányzott belőle. Ettől függetlenül a Clever felszereltségi szintbe így is belefért a légkondicionáló, a fűthető első ülések, a függönylégzsák, illetve a háromküllős, négy irányban állítható, bőrborítású kormánykerék.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Az 1.2-es, 90 lóerős TSI erőforrás hozta a kötelezőt, az 1109 kilogrammos Fabia dinamikus haladást biztosított, városban ugrott, de országúton sem vallott szégyent, a szél- és gördülési zaj pedig elhanyagolható volt. A legmeggyőzőbb pontjának azonban a váltó bizonyult, az ötgangos manuális egyszerűen tökéletesen tette a dolgát, minden túlzás nélkül hibátlanra sikerült. Apró, kézre eső, könnyed, mégis pontos kapcsolású volt, egy pillanatra sem zökkentette ki lendületéből a tesztalanyunkat. Az elől MacPherson (alacsony háromszög-csatlakozókkal és torziós stabilizátorral), hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés is gond nélkül munkálkodott, az úthibákból szinte semmit nem lehetett érzékelni. A Fabia el lett látva ESC-vel is, a pontos irányíthatósághoz magabiztos kanyarstabilitás párosult. Az elől és hátul is tárcsafékekkel szerelt Skoda minden helyzetben magabiztosan, mégsem agresszív módon reagált a fékpedál használatára. Városi fogyasztása 6.5 liter körül alakult, vegyesen – lábtól függően – nagyjából 5 literre lehet számítani.

Tesztünk főszereplője (kedvezménnyel együtt) 3.390.000 forintos árcédulát kapott, ahhoz képest, amit ez az autó nyújt, meglehetősen kedvező a vételára. Az alapmodell egyliteres, 60 lóerős motorral, Easy felszereltségi-szinttel már 2.8 millióért hazavihető.

A tesztlehetőségért köszönet a Juvenal Kft.-nek!

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb