Peugeot 5008 Hybrid teszt: Prémium családi SUV gazdaságos hibrid megoldással
A Peugeot 5008 Hybrid az egyik legfigyelemreméltóbb szereplő a középkategóriás hibrid SUV-k piacán. A 13.490.000 forintos kezdőártól elérhető modell ötvözi a praktikumot és a modern technológiát, miközben megőrzi a márka jellegzetes stílusjegyeit. Tesztünk során részletesen megvizsgáltuk a jármű képességeit és tulajdonságait.
Külső megjelenés
A 5008 Hybrid formavilága karakteres, ugyanakkor kifinomult. Az Allure felszereltségi szint prémium részletekkel gazdagítja a megjelenést – a LED-es fényszórók nem csupán esztétikai elemként szolgálnak, hanem jelentősen javítják az éjszakai látási viszonyokat is. Bár a karosszéria méretei tiszteletet parancsolóak, a jármű meglepően jól kezelhető városi környezetben.
Belső kialakítás
Az utastér kialakítása tükrözi a Peugeot legújabb fejlesztési irányelveit. Az i-Cockpit műszerfal elrendezése egyedi megoldás: a kis méretű kormány felett elhelyezett digitális műszeregység és a központi érintőképernyő modern vezetői környezetet teremt. A hét üléses konfiguráció praktikus, bár a harmadik sor elsősorban gyermekek számára ideális. Az anyaghasználat és a kidolgozottság a kategória felső szegmensébe pozícionálja a modellt. Szériafelszereltségként megtalálható az AGR ülés és a pneumatikus deréktámasz is.
Hajtáslánc és teljesítmény
A tesztelt modell szívét egy 1,2 literes turbófeltöltésű benzinmotor alkotja, amely 136 lóerős teljesítményt biztosít. A nyolcfokozatú automata váltó működése kifinomult, váltásai szinte észrevétlenek. A hibrid rendszer hatékonyan támogatja a benzinmotort, különösen városi környezetben. A mért átlagfogyasztás 5,8-6,4 liter között mozgott, ami figyelemreméltó egy ilyen méretű SUV esetében.
Menetdinamika
A futómű hangolása sikeresen egyensúlyoz a kényelem és a stabilitás között. A nagyobb úthibákat hatékonyan szűri, miközben kanyarokban is magabiztosan viselkedik az autó. A kormányzás közvetlen, bár a visszajelzés lehetne pontosabb. A fékrendszer teljesítménye meggyőző, a regeneratív fékezés jól adagolható.
Felszereltség és technológia
Az Allure felszereltségi szint gazdag alapfelszereltséget kínál. A navigációs rendszer, a tolatókamera és a parkolószenzorok már alapáron megtalálhatók. Opciós felszereltségként a tesztautóban a Navigációs csomag, a Grip Control csomag és a Drive Assist csomag is szerepelt. Az ülésfűtés vezérlése a központi kijelzőn keresztül történik, ami kevésbé praktikus megoldás, mint a hagyományos fizikai kapcsolók lennének. A vezetéstámogató rendszerek korszerűek és hatékonyan működnek.
Praktikum és használhatóság
A csomagtér alaphelyzetben 748 literes, ami kiemelkedő a kategóriában. A hátsó ülések lehajtásával ez 1815 literre növelhető. Az utastér számos tárolórekesszel rendelkezik, a középkonzolban nagyméretű palackok is elférnek. A középkonzol hűtött tárolórekeszt rejt.
Összegzés
A Peugeot 5008 Hybrid meggyőző alternatívát kínál azoknak, akik egy praktikus, modern és gazdaságos családi SUV-t keresnek. Erősségei közé tartozik a minőségi belső tér, a hatékony hibrid hajtáslánc és a kedvező üzemeltetési költségek. A néhány ergonómiai kompromisszum ellenére a modell méltó versenytársa a kategória vezető típusainak.
A tesztlehetőségért köszönet a Peugeot Magyarországnak.
Kövess minket Te is!
YouTube:
tesztelok.hu csatorna
Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu
Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/
Teszt/fotók: Kajári Zoltán