Peugeot 3008 GT Hybrid 136 teszt – Az erő érzetével felvértezett francia elegancia
A Peugeot 3008 meglehetősen sokat változott az első generáció 2009-es megjelenése óta. A családi egyterű formavilágból, SUV, majd 2024-re fastback SUV lett. Halkan megjegyezném, hogy szerencsére.
Az utóbbi hetekben sokszor megfordultunk a márka telephelyén, ahol a PR flottás autók pihennek. Mivel az 508 PSE, amit a legjobban vártam elsőként járt nálam és csak utána érkezett a szerkesztőséghez az e-208 és az 5008 is úgy gondoltam nem nagyon lesz olyan modell, ami annyira megmozgat majd, de tévedtem. A gyönyörű Okénite fehér metál fényben pompázó GT felszereltségű tesztautó levett a lábamról.
A Peugeot 3008 GT Hybrid külső formavilága
Az autóhoz közeledve szemből, olyan kedvesnek tűnik a színre fújt hűtőrácsnak és szolid karmoknak köszönhetően. Oldalról látni mit is jelent a valóságban a 4542 mm hossz, ehhez oldalról magas övvonal és vagány tetőív társul. A modell további méreteit tekintve 1895 mm szélességgel és 1641 mm magassággal bír. Tengelytávolsága 2739 mm. Hátulról kiköpött tank hatást kelt a modell. Nem is tudom hirtelen, hogy mikor volt olyan tesztautó, – a jelenlegi Peugeot-kon kívül, aminek a hátulja jobban tetszett mint az orra. – Tény, hogy nem gondolták túl a csomagtér ajtót, de szerintem ez brutálisan jól áll a 3008-nak és az 5008-nak is, ami még robosztusabb, mint a kis testvére. Az alapokat tekintve ez egy STLA Medium névre keresztelt platformon nyugszik, amely hivatott a C és D szegmensbeli autókat kiszolgálni. Többek között az 5008-at is. Ez úgy lett kitalálva, hogy megfeleljen a kor követelményeinek és megvalósítható benne a elektromos, hibrid vagy plug-in hibrid hajtáslánc is.
A Peugeot 3008 GT Hybrid utastere
A méretes ajtót kitárva egy merész, franciás kialakítás vág arcon. A kényelmes vezetői helyet elfoglalva a Peugeot által Panoramic I-Cockpitnek nevezett 21 colos ívelt kezelőfelület tárul elénk, amely olyan, mintha lebegne. A személyre szabható i-Toggle érintésérzékeny kapcsolók már korábbi modellekben is tetszettek. Nagyon kényelmes, hogy akár 10 funkciót is kirakhatok erre a felületre, amely gyors elérést biztosít azokhoz. A vezető oldali ülésfűtés vezérlését és a CarPlay-t például elsőként raktam oda.
A helykínálatra nem lehet panasz a hátul utazóknak sem, meglehetősen tágas és kényelmes. Sőt, tárolóhelyből is akad bőséggel. A különböző rekeszekben összesen 34 liternyi tárolókapacitás áll rendelkezésre. A csomagtartó 520 liternyi poggyászt képes elnyelni, a hátsó üléssor ledöntésével ez 1480 literre nő.
A Peugeot 3008 GT Hybrid erőforrása és fogyasztása
Tesztalanyom méretes orrában egy 1.2 literes turbós benzinmotor lapul, amely 136 lóerős teljesítményt biztosít. A maximális forgatónyomaték 230 Nm. A hatfokozatú e-DCS automata váltó működése kifinomult, váltásai szinte észrevétlenek. A hibrid rendszer működését leginkább az elindulásnál tapasztalhatjuk, sőt képes akár 1 km-t is megtenni tisztán elektromosan a kevesebb, mint 1 kWh energiával. A teszthét alatt mért átlagfogyasztás 6.8 liter lett, ami figyelemreméltó egy ilyen méretű SUV esetében.
A Peugeot 3008 GT vezetési élménye
A gázra lépve valami olyan erőt sugárzó hang érkezik az utastérbe, ami egyáltalán nem azt az érzetet kelti, hogy 1.2-es motor dübörög abban a méretes orrban. Ettől az orgánumtól minden benzinvérűnek mosolyra görbül a szája. Mér eleve egy jó érzést ad, de sajnos csak olyan mintha nagy motor lenne benne… Ennek megfelelően a városban otthonosan mozog és könnyen manőverezhető, de autópályán is magabiztosan minimális menetzaj mellett tudja a 130-at. Ugyanakkor még sportban sem kell hipertér ugrásra számítani. Ez a 136 lóerő és 230 Nm nyomaték nem tudja olyan fürgén mozgatni a csaknem 1600 Kg-os kasztnit. Ennek ellenére kényelmes vele közlekedni, magasan ülök, tekintélyt parancsoló méretei és robosztus formája kitűnik a többi autó közül. A futómű a kényelem és a stabilitás között mozog. A nagyobb úthibákat hatékonyan szűri, miközben kanyarokban is magabiztosan viselkedik az autó. A kormányzás közvetlen. A fékrendszer meggyőző, a regeneratív fékezés jól adagolható.
A Peugeot 3008 GT Hybrid árfekvése
Alapnak számító, egyáltalán nem fapados Allure felszereltség már 12.2 millió forinttól elérhető 2024 decemberében. Az importőrtől kapott GT felszereltség induló ára átlépi a 14 millió forintot. Az elektromos verzió pedig 19 millió forinttól indul a konfigurátor szerint. Már az alap felszereltségben is rengeteg dolog megtalálható, hát még a GT-ben. Kezdve az AGR minősített bőr-szövet kárpittal bevont fűthető ülésektől a tolatókameráig és a radarokig.
A Peugeot 3008 GT Hybridről röviden
A harmadik generációs 3008 sokat fejlődött a 2009-es első szériához képest. Nem csupán a külső és belső formajegyekben, hanem abban is amit közvetít. Egy nagyon vagány fasback SUV lett, amely remek ár-érték aránnyal bír. Úgy gondolom a Peugeot jó úton halad a prémium szegmens felé.
A tesztlehetőségért köszönet a Peugeot Magyarországnak.
Kövess minket Te is!
YouTube:
tesztelok.hu csatorna
Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu
Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/
Teszt/fotók: Háfra Zsolt