MG ZS 1.0T Luxury teszt – Ez nem egy ZS kategóriás kínai vacak!
Ahogy azt korábban az MG Motor Hungary sajtótájékoztatójának apropóján már megírtam, a Duna Autó jóvoltából hazánkban is elérhetőek lettek a nagymúltú MG (Morris Garages) modelljei. (A linkre kattintva elolvashatod a korábbi cikkemet.)
Alig telt el egy hónap, és máris hozzám került az egyik legélhetőbb modell a ZS, amely 1.0 literes turbós, valamint 1.5 literes szívó egységgel vásárolható meg. Igaz, utóbbira vagyok nagyon kíváncsi, de kezdésnek a háromhengeres egységgel szerelt fullos változatot kaptam meg.
Az MG ZS külseje
A kínai anyacég, a SAIC (Shanghai Automobile Industry Corporation) igazán kitett magáért, hiszen az európai szemnek is kellemes külsőt rajzoltak számára. Tesztalanyom Battersea Blue névre keresztelt metálfényben tündököl, és ez szinte mindenkinek megragadta a tekintetét, akinek csak megmutattam az autót.
Az orr részén fellelhetők a tipikus SUV-okra jellemző formák és megoldások, a méretes hűtőmaszkot az MG logó jellemzi. Az oldalán szintén tetten érhetők bizonyos jegyek, például a műanyag kiegészítők a kerékjárati íveknél, vagy az ajtók aljánál. A mutatós könnyűfém felniken 215/55 R17-es Michelin abroncsok feszülnek. A C-oszlop kialakítása nekem valamiért fura, mármint leginkább az arányai az autóhoz képest. Ezt egyébként nagyon okosan egy MG matricával megpróbálták konszolidáltabbá tenni, de lehet, hogy pont emiatt tűnik furának… A 4323 mm hosszú, 2048 mm széles és 1653 mm magas B-SUV hátuljához érve nem vár semmi váratlan dolog, ott is a méretes MG logó áll a középpontban. A körülötte lévő felületek nincsenek túlgondolva, esztétikusak és még a hátsó ablakon is simán kilátni. A kamu kipufogóvégeken már meg sem lepődtem, jól néz ki az összkép, ez a lényeg.
Az MG ZS 1.0T Luxury belseje
Az első meglepetés az ajtó kinyitása után ért, ugyanis a vezetőülés elektromosan állítható, ez a funkció pedig szériafelszereltségként ebben a kategóriában egyáltalán nem jellemző, de még az extra listában is elég ritka.
Az utastér egyébként teljes mértékben követi a trendeket, ahova nyúlsz, ott puha szénszálutánzatú anyagokkal találkozol, ahova nem annyira, ott műanyag fogad, de az sem a legkopogósabb. Az illesztések szépek, akárcsak a vörös varrás a kormányon, az ülésen és a betéteken. Ez is hivatott a sportosság érzetét növelni, az árnyalat pedig visszaköszön a kulcson is. A kormány tapintása kellemes, az ülés kényelmes, a fejtámlákba hímzett tekintélyes piros MG logó határozottan jól néz ki. A digitális óracsoport kinézetén ugyan nem lehet változtatni, a szükséges adatok azonban megjeleníthetők rajta. A grafikája szokatlan, a szó jó értelmében véve.
A fekvő tájolású 10.1” -os érintésérzékeny központi képernyőn futó egyedi program átlátható és jól is lehetne használni, ha erősebb driver lenne mögötte. Így kicsit lassan reagál, ami alaposan megnehezíti például a klíma beállítását is. Külön öröm ebben a hőségben, hogy nem méretezték alul a rendszert, viszonylag hamar kellemes hőmérsékletet lehet varázsolni a méretes kabinban. Szerencsére fizikai gombokkal is elérhetjük a főbb funkciókat, nem kizárólag az érintőképernyőn kell tapogatni, de a funkciók sebességen ez nem javít, csupán a komfortérzetemen.
A 360 fokos kamerarendszer képe nem éppen a legjobb, főleg este hagy kívánnivalót maga után, viszont plusz pont, hogy például jobbra indexelésnél kirakja a visszapillantó tükör alatti kamera képét a középső kijelzőre, ezzel segítve a parkolást, így még a padkát is látjuk. A 3D nézetnél még találtam egy-két leképezési anomáliát, de szerintem ezek egy szoftverfrissítéssel orvosolva lesznek. Az autó gyári navigációja meglepően logikusan és jól működik, sajnos az Apple Carplay-ról ugyanez már nem mondható el. A rendszer érzékeny arra, hogy gyári kábellel csatlakoztatod-e a készüléked. Utángyártottal például nem is működik, de a gyári almás kábellel sem igazán stabil a rendszer.
A nagy melegben jól jött, hogy az ajtókban egy másfél literes vizes palack is kényelmesen elfér. A fej és lábtér meglepően nagy a hátsó üléssorban, ezt az érzetet tovább növeli a méretes panorámatető, amely nyitható is. A csomagtartó elég tisztességes, 448 literes űrmértékkel bír, ez 73 literrel több a konkurens Vitarához képest. A hátsó üléssor ledöntésével pedig további 1375 liternyi pakolható helyünk lesz.
Az MG ZS 1.0T Luxury hajtáslánca
Hazánkban a ZS mindkét benzinmotor esetében csak elsőkerékhajtással érhető el. A nálam járt tesztautóban a háromhengeres, 1.0 literes, turbós közvetlen befecskendezéses, részecskeszűrős erőforrás dolgozott, amely 112 lóerőt és 160 Nm maximális nyomatékot ad le.
Ez egy nagyon jó kiindulási alap volt, de sokkal érdekesebbnek tartom a négyhengeres SZÍVÓ 1.5 literes blokkot, amely már-már ritkaságszámba megy, hiszen a gyártók többsége már csak turbós motorokat fejleszt. A 106 lóerővel és 141 Nm maximális nyomatékkal bíró egység karakterisztikája nyilván más, de ha vigyáz rá az ember, akkor az egy örök darab lehet. Ezt pedig a Mazdán kívül talán más gyártó nem vállalja már be. Elvileg az MG Motor Hungary tesztparkjában majd ez is megtalálható lesz, akkor pedig egészen biztosan ki fogom próbálni!
Az MG ZS 1.0T Luxury vezetési élménye
A műbőr ülések nagyon át tudnak melegedni, ha tűző napon parkol az ember. Nyilván ebben a kategóriában nem elvárható az ülésszellőztetés, ami nagyon jól jönne a nyári melegben. Sajnos nem választható ezen a felszereltségen szövetkárpit ülés, viszont mellette szól, hogy kimondottan kényelmes, jól tart és könnyen beállítható (elektromosan!!) a legideálisabb üléspozíció.
A teszthét alatt közlekedtem vele városban, főútvonalon és autópályán is. Kifejezetten jó a zajszigetelése és még a motornak sincs kellemetlen háromhengeres ketyegése. A kormánymű kellő visszajelzést ad, erre egyáltalán nem számítottam ettől a modelltől. A futómű roppant szépen lép át a kátyúkon, ami hazánkban egy nagyon hasznos tulajdonság. Az elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros felfüggesztés nekem érzetre túl lagymatag volt, ezt úgy kell érteni, hogy nagyobb tempónál a vártnál nagyobbat bólint a kasztni és ez körforgalomban is előfordult.
Vezetéstámogató rendszerekből csupán holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő található meg a Luxury felszereltségben. Sajnos, ahogy vártam az 1.0T erőforrás nem igazán bizonyult gazdaságosnak, ugyanis a teszthét végén 7.5 literes átlagfogyasztást írt ki a központi egység.
Az MG ZS 1.0T Luxury árfekvése
Az MG ZS benzines erőforrásai közül a belépő szintet az 1.5-ös szívó benzines jelenti Comfort felszereltséggel, ez 6.4 millió forinttól indul 2022. június végén. A háromhengeres, 1.0 literes turbós indulóára 7.1 millió forint.
A felszereltségi és árlista könnyen áttekinthető, hiszen a már említett Comforton kívül a Luxury szerepel még a táblázatban. Az MG Motor Hungary-tól kapott tesztautó is ilyen volt, ennek listaára 7.7 millió forint. Ha pedig valaki az automata váltót jobban preferálja, akkor plusz 600 000 Ft-ért kérhet hozzá azt is.
Az új márkákkal szembeni előítéletet oldja a gyártó 7 éves vagy 150 000 Km-es garanciája, ami a KIA számára is meghozta az áttörést évekkel ezelőtt.
Röviden az MG ZS-ről
Ahogy azt a címben is írtam, ez nem egy zs kategóriás kínai autó! Semmi nyoma például nyikorgó középkonzolnak, ami komolyabb prémiumautók gyártóinál visszatérő probléma szokott lenni. Az illesztések szépek, az összkép mind kívül, mind belül egységes. Tehát hozza, amit elvártam tőle, nyilván van egy-két apróság, amivel nehezebben barátkoztam meg, de ár-érték arányban szerintem nagyon is megállja a helyét.
Kövess minket Te is!
YouTube:
tesztelok.hu csatorna
Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu
Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/
Teszt/fotók: Háfra Zsolt
A tesztlehetőségért köszönet az MG Motor Hungary -nak!