Megérkezett a Tesla D
Mint ahogy arról múlt héten beszámoltunk a Tesla vezére, Elon Musk igencsak felkorbácsolta az elektromosautó-piacot sejtelmes bejelentésével. Végre lerántották a leplet a Tesla D-ről, utólag kiderült, hogy a találgatásokban sok igazság rejtőzött.
Mit kell tudnunk a Tesla D-ről? Duplamotoros, pokolian gyors és meglehetősen drága is. De ennyivel nem lehet lerendezni a kérdést, sokkal izgalmasabb részleteket rejt az új Tesla. Elon Musk ismét jól keverte a lapokat, hiszen a világ pár napra ismét az amerikai gyár felé irányította a figyelemét. Persze biztos lesznek néhányan, akik csak legyintenek, hiszen nem jött ki új típus, viszont a luxus ezen szintjén már igazán nem meglepő, ha egy régebbi kiadást turbóznak fel mindenféle érdekes extrával.
A Tesla D valójában egy modernebb köntösbe bújtatott Model S, a melynek egyik nagy újdonsága az összkerék-meghajtás. Jelentősen felülmúlja a P85D az eddigi típusok teljesítményét, ugyanis a két motor összesen 671 lóerővel rendelkezik, ez pedig az elektromos autók világában forradalmi eredménynek számít. A 250 km/órás végsebesség természetesen lehetne több is, ám legnagyobb bánatunkra visszafogták a paripákat, de azért sokat elárul a gyorsulás is, a 100km/órás sebességet 3,2 másodperc alatt éri el a D. Az energiafelhasználáson is finomítottak a tervezők, ugyanis egy feltöltéssel mintegy 362-475 kilométert képes megtenni a villanyautó, természetesen ez a szám a felszereltségtől és a beállításoktól, no meg a vezetési szokásoktól is függ.
További újdonság az autópilóta-rendszer is, ez az új kiadású Model S-ekhez is megrendelhető. A lényeg egy nagy hatótávolságú radar, valamint egy kamera, emellett az egész járművet körülvevő hanglokátor és a helyzetmeghatározó is jelentős szerepet játszik. A radar extrém időjárási körülmények között is tökéletesen működik, a radar pedig a többi közlekedőt – autóst és gyalogost is egyaránt – képes észlelni. A hanglokátor a külső környezeti tényezők alapján képes beazonosítani az autó mellett mozgó tárgyakat, testeket, a navigációs rendszer pedig a forgalmat figyeli. Ezeknek köszönhetően a rendszer – a már megszokott asszisztenciák mellett – önmaga is tudja vezetni az autót, persze nem éles forgalmi szituációban, de azért az se semmi, ha az autó gombnyomásra kiáll a garázsból.
Decemberben érkezik a széria csúcsmodellje (P85D), – hazai valutára átváltva – szerény 29 millió forintos árcédulával, a 85D és a 60D pedig 2015 februárjától vásárolható meg, előbbi 20,5, utóbbi cirka 18 millió forintba kerülne, ha nálunk is lehetne kapni.
Bense Róbert
Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!