fbpx

Megérkezett a Tesla D

Mint ahogy arról múlt héten beszámoltunk a Tesla vezére, Elon Musk igencsak felkorbácsolta az elektromosautó-piacot sejtelmes bejelentésével. Végre lerántották a leplet a Tesla D-ről, utólag kiderült, hogy a találgatásokban sok igazság rejtőzött.

tesla-berlin

Mit kell tudnunk a Tesla D-ről? Duplamotoros, pokolian gyors és meglehetősen drága is. De ennyivel nem lehet lerendezni a kérdést, sokkal izgalmasabb részleteket rejt az új Tesla. Elon Musk ismét jól keverte a lapokat, hiszen a világ pár napra ismét az amerikai gyár felé irányította a figyelemét. Persze biztos lesznek néhányan, akik csak legyintenek, hiszen nem jött ki új típus, viszont a luxus ezen szintjén már igazán nem meglepő, ha egy régebbi kiadást turbóznak fel mindenféle érdekes extrával.

A Tesla D valójában egy modernebb köntösbe bújtatott Model S, a melynek egyik nagy újdonsága az összkerék-meghajtás. Jelentősen felülmúlja a P85D az eddigi típusok teljesítményét, ugyanis a két motor összesen 671 lóerővel rendelkezik, ez pedig az elektromos autók világában forradalmi eredménynek számít. A 250 km/órás végsebesség természetesen lehetne több is, ám legnagyobb bánatunkra visszafogták a paripákat, de azért sokat elárul a gyorsulás is, a 100km/órás sebességet 3,2 másodperc alatt éri el a D. Az energiafelhasználáson is finomítottak a tervezők, ugyanis egy feltöltéssel mintegy 362-475 kilométert képes megtenni a villanyautó, természetesen ez a szám a felszereltségtől és a beállításoktól, no meg a vezetési szokásoktól is függ.

New all-wheel-drive versions of the Tesla Model S car are lined up for test drives in Hawthorne, California

További újdonság az autópilóta-rendszer is, ez az új kiadású Model S-ekhez is megrendelhető. A lényeg egy nagy hatótávolságú radar, valamint egy kamera, emellett az egész járművet körülvevő hanglokátor és a helyzetmeghatározó is jelentős szerepet játszik. A radar extrém időjárási körülmények között is tökéletesen működik, a radar pedig a többi közlekedőt – autóst és gyalogost is egyaránt – képes észlelni. A hanglokátor a külső környezeti tényezők alapján képes beazonosítani az autó mellett mozgó tárgyakat, testeket, a navigációs rendszer pedig a forgalmat figyeli. Ezeknek köszönhetően a rendszer – a már megszokott asszisztenciák mellett – önmaga is tudja vezetni az autót, persze nem éles forgalmi szituációban, de azért az se semmi, ha az autó gombnyomásra kiáll a garázsból.

Decemberben érkezik a széria csúcsmodellje (P85D), – hazai valutára átváltva – szerény 29 millió forintos árcédulával, a 85D és a 60D pedig 2015 februárjától vásárolható meg, előbbi 20,5, utóbbi cirka 18 millió forintba kerülne, ha nálunk is lehetne kapni.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb