Már itthon is elérhető az új Land Rover Defender
- Egy valódi terepjáró legenda 21. századi köntösben: már Magyarországon is.
- Forma és funkció tökéletes harmóniája: a minimális elülső és hátsó túlnyúlás és a magas küszöb az eddigi legjobb terepképességű Land Rovert eredményezi.
- Jellegzetes formatervezés: az új Defender jellegzetes sziluettje az eredeti design modern átértelmezése. Erős, magabiztos, kifinomult, semmivel össze nem téveszthető.
- Robosztus külső, masszív teljesítmény: a rendkívül merev, új D7x architektúra jóval a SUV-ok szokásos normáin túlmutatva teljesített a legextrémebb körülmények között végzett tesztek során is
- Izgalmas belső: moduláris és rendkívül testhezálló, amelyet a praktikus elrendezés és az egyszerű kialakítás tesz teljessé.
- Intelligens off-road technika: A Land Rover úttörő „Terrain Response 2” technológiája a tapasztalt és kezdő tereppilótáknak is megkönnyíti, hogy bármilyen útviszonyok közepette is maximális tapadást kapjanak
- Expedícióra készen: 900 kg-os maximális hasznos teher, a 300 kg-os statikus és 168 kg-os dinamikus tetőterhelés, a 3.5 tonnás vontatási kapacitás és a 900 mm-es gázlómélység együttesen teszik a Defendert az etalon túra 4×4 autóvá.
- Hatékonyság a motorháztető alatt: a hatékony benzin- és dízelmotorok mellett a hibrid és teljességgel elektromos hajtásláncok teszik teljessé a motorválasztékot.
- Ismerje meg az egész családot: a Defender 110-es 5+2 ülőhellyel, négy önálló kiegészítő csomaggal (Explorer, Adventure, Country és Urban) és 170 egyedi kiegészítővel kapható, a kisebb Defender 90, és a sokoldalú és tartós haszongépjármű verzió idén csatlakoznak a választékhoz.
- Válassza ki az Önre szabott modellt: a Defender gyors és egyszerű testreszabása érdekében keresse fel online konfigurátorunkat: landrover.com/Defender
Már a hazai piacon, a Wallis British Motors budapesti kereskedésében is megtekinthető, illetve rendelhető a strapabíró terepjárók etalonjának számító – 1948-tól közel hetven éven át gyártott – Land Rover Defender új modellje, amelyet a 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatott be a gyártó. A 21. századi követelmények szerint átalakított design-ikon szinte önálló kategória: intelligens, sokrétű, útra termett és biztonságos az egész család számára. Az új Defender megőrizte elődje eredeti karakterét és hitelességét, a Land Rover mérnökei a lenyűgöző terepképességeket megőrizve és minimalista, funkcionális belső teret újragondolva fejlesztették ki a 21. század következő ikonját. Az eredmény nem csak a valaha készült legjobb terepképességű Land Rover lett, hanem egy igazán kényelmes, modern jármű is, mely nem hétköznapi élményt nyújt a vezetőjének.
Sziluettje összetéveszthetetlenül ismerős, mégis új. A nevében, formájában és képességei alapján ikonikussá vált Defender személyre szabható, hogy tulajdonosai maximálisan kihasználhassák az egyedi világában rejlő lehetőségeket. Az úttörő innováció hét évtizede során a Land Roverek egyedülálló helyet érdemeltek ki a felfedezők, a nemzetközi humanitárius szervezetek és a kalandvágyó családok szívében szerte a világon. A Föld legtávolabbi zugaiban is bizonyított új Defender folytatja ezt a hagyományt.
A Range Rover család páratlan luxusa és kifinomultsága, valamint a rendkívül hatékony és sokoldalú Discovery SUV mellett az új Defender harmonikusan egészíti ki a Land Rover-dinasztiát. De a korábbi modelltől örökölt 110-es típusjel a világ legtöbbet nyújtó és legstrapabíróbb 4×4-es családjának csupán a kezdete. Hamarosan követi majd a kompakt, rövid tengelytávú 90-es, mielőtt egy haszongépjármű változattal is bővülne a paletta 2020-ban.
Érzelemvezérelt formatervezés
Jellegzetes sziluettje miatt az új Defender azonnal felismerhető, minimális elülső és hátsó túlnyúlásával kiváló első és hátsó terepszöget biztosít. A Land Rover tervezői a 21. századra álmodták újra az ismerős Defender védjegyeket: függőleges, szögletes formavilágát megőrizve, megtartva az oldalsó tetőablakokat, az oldalra nyíló hátsó csomagtérajtót és a kívülre szerelt tartalékkereket, amelyek azonnal felismerhetővé teszik.
Az eredeti Defender lecsupaszított személyiségét a belsejébe költöztették, ahol az általában elrejtett szerkezeti elemeket és rögzítéseket szabadon hagyták, és az egyszerűségre és praktikusságra fektették a hangsúlyt. Az innovatív funkciók között szerepel a műszerfalba épített sebességváltó, amely lehetővé teszi a korai Land Roverekhez hasonló, három elülső üléses modell választását is.
Ennek eredményeként a Defender 110 öt, hat vagy 5+2 ülőhelyes konfigurációt kínál, ahol a második sor ülései mögött akár 1,075 literes a rakodótér, de a második üléssor lehajtásakor akár 2,380 literes is lehet a hasznos térfogat, mintegy 900 kg-os hasznos teher mellett. A Defender 90 hat utas szállítására lesz képes egy kompakt családi autó hosszúságú járműben.
A felhasználóbarát szolgáltatások körét gyarapítják a gyakorlatias megoldások és az innovatív technológiai újítások. A tartós, gumírozott padló leveti magáról a napi kalandok és az „egyszer az életben” expedíciók porát. Az opcionális, teljes hosszúságában összecsukható szövettető nemcsak kabrió-érzést nyújt, de azt is lehetővé teszi a Defender 110 második sorában ülő utasok számára, hogy a parkoló autóban felállva teljes szafari élményben legyen részük.
A tartósság definíciója
Az új, kimondottan erre a modellre fejlesztett D7x („x”, mint „extrém”) könnyű alumínium platformra épített önjáró karosszéria a legszilárdabb karosszériaszerkezet, amelyet a Land Rover valaha gyártott. Háromszor merevebb a hagyományos alvázas szerkezeteknél, tökéletes alapot biztosítva a független légrugós vagy tekercsrugós felfüggesztéshez, illetve támogatja a legújabb elektromos meghajtásokat is.
Az elektronikus légrugós felfüggesztést támogató „Adaptive Dynamics” rendszer lehetővé teszi a vezető számára a vezetési tulajdonságok finomhangolását, a karosszéria és a kormánymű elmozdulását másodpercenként akár 500-szor ellenőrizve biztosít függőleges kilengésektől és erőteljes oldaldőléstől mentes rugózást. A rendszer a fokozatmentesen szabályozható lengéscsillapító lágy és kemény végpontjai közötti szabályozással reagál a vezető parancsaira és a terepfelszínről kapott visszajelzésekre.
Az extraerős váz miatt a tető dinamikus terhelhetősége akár 168 kg, a 300 kilós statikus terhelhetőség, és a 3.5 tonnás maximális vontatási tömeg révén pedig még sokoldalúbb társa lehet a Defender a kalandokban. Azoknak, akik szeretnek a természetben éjszakázni, tökéletes megoldást kínál a tetőn rögzíthető sátor.
Világszínvonalú szakértő terepen és úton
A képességeinek forradalmi sokrétűsége megkülönbözteti a Defendert a mezőnytől. Az állandó összkerék-hajtás, a felezővel ellátott 8 sebességes automata sebességváltó, a középső differenciálmű és az opcionális hátsó differenciálmű biztosítja, hogy minden szükséges műszaki felszereltséggel rendelkezzen a sivatagi puha homokjában, az Északi-sarkvidék fagyos tundrájában vagy a kettő között bárhol.
Az új karosszéria architektúra 291 mm szabad hasmagasságot és világszínvonalú off-road geometriát kínál, sorrendben 38, 28 és 40 fokos első terepszöget, rámpaszöget és hátsó terepszöget biztosítva a 110-esnek (off-road magasságon). Az 500 mm-es tengelyartikulációja révén akár 45 fokos dőlésszögű oldallejtőket is könnyedén megszelídít.
A 900 mm-es maximális gázlómélységet a „Terrain Response 2” rendszer új gázlósegéd programja teszi lehetővé, amely 3D panoráma kamerarendszerén keresztül biztosítja, hogy a járművezetők teljes bizalommal hajtsanak be a mély vízbe.
A szárazföldön a Land Rover fejlett „ClearSight Ground View” technológiája segít a járművezetőknek teljes mértékben kihasználni a Defender mindent meghódító képességét azáltal, hogy a központi érintőképernyőn mutatja a motorháztető által általában elrejtett, közvetlenül az első kerekek előtti területet is.
A Defender felfüggesztése akár 185 mm-en állítható. Az elektronikus légrugó lehetővé teszi, hogy a hasmagasságot a beszállást és rakodást megkönnyítő, 40 mm-rel csökkentett, ún. „Elegant Arrival” szinttől az akár 75 mm-es emelésig növeljük, vagy extrém terepkörülmények között akár további 70 mm-t emeljük, a jármű kivételes futómű-geometriájának köszönhetően.
Teljesítmény és hatékonyság
A fejlett benzin- és tiszta dízelmotorok, valamint a Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) meghajtás széles választéka garantálja az új Defender teljesítményét és hatékonyságát bármilyen környezetben, míg a Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) motorváltozat az év második felében csatlakozik a sorozathoz, lehetővé téve a csendes, kizárólag elektronikus közlekedést.
Bevezetéskor a benzines sorozat a négyhengeres P300 változatból és a 3.0 literes, soros hathengeres P400-ból áll, kiegészülve a hatékony mild-hibrid elektromos jármű-technológiával. Alternatív megoldásként választható a négyhengeres dízelüzemű motor – 200 vagy 241 lóerős kivitelben –, kiváló üzemanyag-fogyasztással (7,6 liter/100km) és CO2-kibocsátással (199g/km – NEDC-ekvivalens).
- századi technológia
Az új Defender legalább annyira előremutató technológiailag, mint amennyire strapabíró. Itt találkozhatnak a vásárlók először a Land Rover új, „Pivi Pro” információs és szórakoztató rendszerével. Az újgenerációs, 10” méretű érintőképernyő intuitív és felhasználóbarát, amely a gyakran használt feladatok elvégzéséhez csak minimális felhasználói közreműködést igényel, míg az always-on kialakítása szinte azonnali válaszokat garantál.
Ezen felül az új Defender a következő szintre emeli az 5G kompatibilis „Software-Over-The-Air” (SOTA) technológiát 14 egyedi modullal, amelyek képesek távoli frissítések fogadására. Letöltik az adatokat, miközben az ügyfelek otthon alszanak vagy távoli helyeken barangolnak autójukkal. Az új Defender az életkorral nemesedik, hiszen a fontos frissítések akár azonnal, a Land Rover kereskedők felkeresése nélkül, lépcsőzetesen épülnek be a jármű rendszerébe.
Az egyénileg konfigurálható, saját szabadalmon alapuló „Terrain Response 2” rendszer lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy az új Pivi Pro infotainment érintőképernyőjén keresztül finomhangolják a jármű minden részletét annak aktuális környezetéhez, ezzel a legtöbbet kihozva az autó rendkívüli képességeiből.
Míg az eredeti Defenderben a járművezetők manuálisan rögzíthették a központi differenciálművet a sebességváltó magas és az alacsony tartományai között, addig új Defenderben a központi érintőképernyő vezérlőjén a „Center Slip Limited” és a „Center and Rear Slip Limited” opciók segítségével akadályozhatják meg a tengelyek közötti csúszást. Ezen felül három beállítás közül választhatunk a fojtószelep és a sebességváltó megkívánt reakciója, a kormányzás és a tapadás kontrollja érdekében, így a tapasztalt és a kezdő off-roadosok is igényeikre szabhatják a vezetési tulajdonságokat minden terepen. A rendszer négy egyedi profil mentését teszi lehetővé, így az összes sofőr gyorsan aktiválhatja kedvelt beállításait.
A világodra szabva
Az élmények és kalandok megalkuvásmentes megélése a Land Rover érzés fontos összetevője, az új Defender pedig folytatja ezt a gazdag örökséget, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy személyre szabják járműveiket, amely így minden eddiginél jobban alkalmazkodik majd életmódjukhoz.
Az új Defender 90 és 110 karosszéria kivitelben kapható. A kínálat az alapmodelltől a First Editon-ön át a legmagasabb felszereltségű X-ig terjed, illetve elérhetőek a Standard, S, SE, HSE modellváltozatok is. Az ügyfelek minden korábbi Land Rovernél rugalmasabban testre szabhatják járműveiket: az Explorer, az Adventure, a Country és az Urban kiegészítő csomagok mindegyike megkülönböztető karaktert ad a Defendernek egy-egy speciálisan megválasztott tartozékával. Az exkluzív First Edition modell egyedi specifikációval rendelkezik, és az első gyártási évben lesz elérhető.
A szabadon választható 170 különféle kiegészítő – többek között távirányítós elektromos csörlővel, tetőtéri sátorral és felfújható vízálló napellenzőkkel, hagyományosabb vonóhorog-rendszerekkel és tetőcsomagtartókkal is felszerelhető – miatt szinte esélytelen, hogy két azonos Defenderrel találkozzunk az utakon, a Land Rover „Above and Beyond” kollekciójába tartozó outdoor ruházat és felszerelés pedig ugyanolyan tartós és ellenálló, mint az új Defender.
Az intuitív online konfigurátor lehetővé teszi az ügyfelek számára a Defender gyors és egyszerű testreszabását a www.landrover.com/Defender weboldalon.
Biztonságos és kényelmes zártechnológia
A legmodernebb kulcsnélküli technológia maximális biztonságot és kényelmet nyújt a fejlett, ultraszéles sávú (UWB) transzmitter segítségével, mely megakadályozza, hogy illetéktelen személy lemásolhassa a távirányító által sugárzott jelet és így a gépkocsi eltulajdonítását. A Jaguar Land Rover volt az első járműgyártó, amely bevezette ezt az úttörő, kulcsnélküli beléptető rendszert és az új Defender is ezt az innovatív alkalmazást használja a relé-támadások megakadályozására, megfelelve a világ legszigorúbb biztonsági előírásainak is.
A Defender 110 legfontosabb műszaki adatai
Hosszúság: 4,758 mm (5,018 mm a csomagtérajtóra függesztett pótkerékkel)
Szélesség: 2,008 mm (behajtott tükrökkel)
Magasság: 1,967 mm
Tengelytáv: 3,022 mm (90-es: 2,587 mm)
Fordulókör: 12.84 m
Elülső túlnyúlás: 845 mm
Hátsó túlnyúlás: 891 mm (1,151 pótkerékkel együtt)
Első terepszög: 38 fok
Hátsó terepszög: 40 fok
Rámpaszög: 28 fok (90-es: 31 fok)
Hasmagasság: 291mm
Tengelyartikuláció: 500 mm
A maximális gázlómélység: 900 mm
Maximális tetőterhelés: 168kg / 300kg (dinamikus/statikus)
Maximális vontatási tömeg: 3500 kg
Maximális hasznos teher: 900kg (110-es, P400 motorral)
A Defender gyors és egyszerű testreszabása érdekében keresse fel online konfigurátorunkat: www.landrover.com/Defender