fbpx

Leapmotor C10 BEV Design teszt – Versenyképes SUV Kínából, ami feladja a leckét a riválisoknak

Idén júniusban ott lehettünk a Stellantis csoport és a Leapmotor közös sajtóbemutatóján, ahol a magyar közönség számára is leleplezték a T03-at, valamint a C10-et. Előbbi típus egy 3,6 méteres, elektromos városi kisautó, míg utóbbi egy családi SUV, amely tisztán elektromos és hibrid változatban is elérhető. Szerkesztőségünkhöz a kínai márkától elsőként a C10 69.9 kWh (218 Le) BEV változat érkezett Design felszereltséggel, amit igyekeztem alaposan górcső alá venni.

Leapmotor C10 69.9 kWh (218 Le) BEV Design külseje

Úgy tapasztaltam, hogy a C10 egy eléggé megosztó külsejű autó. Van, akinek nagyon bejön ez a formaterv, és van, aki szerint unalmas. Először én sem találtam izgalmasnak a Leapmotor C10-et, de minél többet nézegettem, annál jobban tetszett ez a 4739 mm hosszú, 1900 mm széles és 1680 mm magas D-szegmensű SUV. Szemből a LED-es fényszórók, az azokat összekötő díszítőelem, valamint a sajátos vonalvezetések egyedi külsőt kölcsönöznek a kocsinak. Oldalról hatalmas ajtókkal találkozunk, az üvegek pedig a B oszloptól hátrafelé sötétítettek, ami jól harmonizál a „Füstszürke” fényezéssel. A tesztautónk 20 colos könnyűfém felnikkel van felszerelve, de optikailag valahogy mégis kisebbnek tűnik ez a kerékméret. Nekem legjobban az autó hátulja tetszik. Jól néz ki a LED-es hátsó csík lámpa, a Leapmotor felirat a csomagtérajtón, valamint a tetőspoiler. Ötletesnek találom, hogy a hátsó ablaktörlőt a spoiler alá rejtették el, ezzel is növelve a letisztult összképet.

Leapmotor C10 69.9 kWh (218 Le) BEV Design utastere

A C10 belseje röviden és tömören: minimalista stílusú. A volán mögött olyan benyomásom volt, mintha egy Teslában ülnék. Amerre néztem, letisztult formákat láttam. A minőségre nem lehet panaszunk, annak ellenére, hogy mindenhol szintetikus anyagokkal találkozunk. Az utastér eléggé egyhangú, amit a változtatható színű hangulatvilágítás, valamint a panorámatető dob fel valamennyire. Ha erősen süt a nap, gombnyomásra behúzhatjuk az árnyékolót a fejünk felett.

A kormány mögött a 10,25 colos digitális műszeregységről olvashatjuk le a szükséges információkat az utazás során, míg középen egy 14,6 colos érintőképernyő kapott helyet. Erről tudunk szinte mindent vezérelni, többek között a világítást, a szellőztetést, a navigációt, az utastér hangulatvilágítását, valamint a vezetést támogató funkciókat. Az autó multimédiás felülete jól kezelhető, azonban sajnos sem az Apple CarPlay, sem az Android Auto rendszerekkel nem kompatibilis. Az irányváltót a kormány mögötti bajuszkapcsolón találjuk, így a középkonzolon csak az indukciós telefontöltő és két pohártartó kapott helyet.

Az Ökotex borítású bőrhatású ülések komfortjára is odafigyeltek a tervezők, elől és hátul is kényelmesek. Az első ülések elektromosan állíthatóak, fűthetőek és szellőztethetőek. Bőven van hely a lábaknak és a fejnek is elől, valamint a hátul ülők számára is. A csomagtartó alaphelyzetben 435 liter, de a hátsó üléstámlák ledöntésével ez 1410 literre bővíthető.

Leapmotor C10 69.9 kWh (218 Le) BEV Design vezetési élménye

A tesztautónkban egy 160 kW (218 lóerő) teljesítményű elektromos motor dolgozik (bruttó akkumulátorkapacitás 69,9kWh), ami a hátsó kereket hajtja. 100 km/h-ra 7,5 másodperc alatt tudunk felgyorsulni, a kocsi végsebessége pedig 170 km/h körül van. A kormányzása puha, aminek köszönhetően könnyedén manőverezhetünk ezzel a méretes kocsival a városi forgalomban vagy egy szűk parkolóházban. A futóműve kényelmes (elől McPherson, hátul független, többlengőkaros felfüggesztés) jól kidolgozza az úthibákat. Természetesen a C10-ben is megtalálható az egypedálos mód, ami nagyon kényelmesé teszi a vezetést a városi közlekedés során.

A WLTP szabály szerint 18.8 kWh/100 km a fogyasztása a C10-nek, és akár 424 kilométer is meg tudunk vele tenni. Én leginkább városban használtam a kocsit, és ott 16.8-as fogyasztást olvastam le a kijelzőről. Amikor kimentem vele autópályára, már 110-120-as tempónál látványosan csökkent a hatótáv. AC töltéssel 11 kW a töltési teljesítmény, míg az egyenáramú (DC) töltés 84 kW-tal lehetséges. 30-80%-os akkutöltöttséget DC töltéssel akár 30 perc alatt is elérhetünk.

A biztonságos és kényelmes utazásunkról számtalan vezetéstámogató rendszer gondoskodik, mint például az adaptív sebességtartó automatika, a sávközéptartó rendszer, a frontális ütközésre figyelmeztető rendszer, az automatikus vészfékező rendszer, a holttérfigyelő rendszer, a biztonságos kiszállást segítő rendszer, a sávtartó asszisztens, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszer, valamint a vezetőéberség-felügyelő rendszer.

A Leapmotor C10 tisztán elektromos változata tökéletes választás lehet azok számára, akiknek fontos az elektromobilitás, és egy gazdaságos, kényelmes D-szegmensbeli SUV-t szeretnének vásárolni 15 millió Forint környékén. 2025 októberében a C10 listaára Style felszereltséggel 15.990.000 Ft, míg az általunk tesztelt Design felszereltségű kivitel 16.690.000 Ft-ba kerül. Magánügyfelek mindkét változatnál 1 millió Forint kedvezményt kapnak. Az újonnan vásárolt Leapmotor C10-re 6 év / 150.000 km-es általános garancia jár, míg az akkumulátorra 80%-os töltőkapacitás erejéig 8 év vagy 160.000 km futáskorlátig érvényes szerződéses jótállás vonatkozik.

A tesztlehetőségért köszönet a Leapmotor magyarországi importőrének!

Szöveg/fotók: Szalai Zsolt

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb