fbpx

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE 4×4 teszt – Hány motor van benne?

Hozzánk is elérkezett a Nissan egyik legújabb SUV-ja, az új X-Trail – egyszerre két irányba lőttek. Izgalmas és bárhová vihető terepjáró, de a városban is jó? Vagy éppen fordítva?

Az időjárás is megkímélt – az egyik leggyönyörűbb szeptemberi héten járt nálam az autó, e-4ORCE 213 lóerős kivitelben, TEKNA felszereltséggel, négykerék-meghajtással. Lássuk a részleteket!

Terepjáró külső, a legújabb családtag

Már első ránézésre is felfedezhető a Nissan új formanyelve, klasszikus SUV vonalakkal és kissé crossover stílusban: jellemző V-alakú hűtőráccsal, tetőcsomagtartóval, minden oldalán ezüstös-krómos díszlécekkel – Nissanosan. Egyébként az autó minden szögből jól mutat, átgondolt és valóban jól áll neki a terep. Már inkább városi eleganciát sugall, mintsem off-road robosztusságot. Elődjeihez képest talán ő a legkevésbé „sarazható”, annak ellenére, hogy a gyártó egy kalandorautónak tervezte. „Kompromisszum nélküli stílus„, ahogyan a Nissan fogalmaz.

Elöl-hátul LED-es fényszórókat és ködlámpákat, illetve adaptív Mátrix távolsági fényszórót kapott. Napfénytetős, sötétített hátsó és csomagtérablakkal is rendelkezik.

Méreteit tekintve pedig 5, igény szerint 7 üléses kivitelben is rendelhető, 4680 mm-es hosszal, 1725 mm-es magassággal és 1840 mm-es szélességgel (behajlított tükrökkel). Súlya pedig „mindössze” 1888 kg.

Tekna-tér

Az autó legtöbb sajátossága lényegében a beltérben rejlik. Beülve máris eltűnik a külvilág zaja, jól szigetel. Kellemes tapintású anyagokkal, masszív bőrborítású kormánnyal, fahatású betéttel találkozhatunk, jónak ígérkezik.

Három zónás, hátsó ülésről is kezelhető digitális klíma található rögtön a középkonzol felett, teljes egészében gombokkal vezérelhető, ami a külön plusz pont. Ugyanez elmondható az autó többi részére is, mivel szinte mindent gombokkal kezelhetünk. Közvetlenül felette egy 12,3″-os infotainment rendszert helyeztek el, vezeték nélküli Android Auto, Apple Carplay és akár Alexa támogatással. A NissanConnect rendszernek köszönhetően pedig távolról is rákapcsolódhatunk az autóra. Az infotainment akadásmentes, logikus és legrosszabb esetben két koppintással bármi elérhető róla.

Extraként rendelhető a Bose hangrendszer, ami a nevéhez hűen tényleg körülölelő hangzást nyújt. Mindenféle gépészkedés nélkül, alapbeállítások mellett is szépen szól, mélyeknek van tere, ha kell, öblös is, a magas pedig szépen teljesít.

Anyaghasználatát tekintve a középkonzol zongoralakk-bevonatán változtattam volna, az irányváltó-kar kissé recsegős, kopogós érzést ad, a kormányon található gomboknál is felmerülhet ez az érzés – egyébként elrendezése megszokható, nekem kissé fura volt elsőre.

Pakolhatóság terén bőven van helyünk, két, fél literes palack elfér a pohártartóban, de a középkonzol alatt jóval nagyobb hely található. A csomagtere 585 liter, mely a hátsó ülések ledöntésével tovább bővíthető, egészen 1396 literig. Érdekes döntés, a hátulsó-középső „ötödik” ülés egyben a karfa és pohártartó – melyet ledöntve közvetlenül elérhető a csomagtartó.

Portok terén sincs elhanyagolva az autó, 1db USB Type A, 1db USB Type-C található elöl, hátul pedig 2db Type C lett behelyezve.

A kormány mellett az első, hátsó üléssor is fűthető, pont kellemes erősséggel. A nálam járt verzióban fekete nappa-bőr borította a belteret, a sártól pedig tényleg strapabíró gumiszőnyegek védték az autót.

Milyen élményt nyújt az autó?

Határozottan jót. Nehéz pontosan összegezni, milyen érzés vezetni. Az kétségtelen, hogy az élményeket főként egy 1,74 kWh-s elektromos szinkron motor támogatja, 213 lóerővel. Azonban megtalálható még egy 1.5 literes három hengeres turbótöltött motor is, 158 lóerővel, ami nem egy hagyományos hibrid – ugyanis ez a motor csak áramfejlesztéssel foglalkozik. Ezt a folyamatot takarja az e-Power kifejezés, a kerekek kizárólag elektromos hajtásúak. A vezetési élmény így elektromos, miközben nem kell töltőhöz rohangálni. A visszatöltést segítendő, az e-Pedal funkció lehetővé teszi az egypedálos üzemeltetést, ezt használva a fékpedálra pedig csak a hirtelenebb fékezés és megállás esetén van szükség.

Az e-4ORCE rendszer pedig a Nissan sajátfejlesztésű összkerékhajtását takarja. Ez azt jelenti, hogy az autó mindkét végén egy elektromos motor található, ami a súlyelosztást segíti és stabilitást ad a karosszériának. Emiatt mind a négy kerék egymástól teljesen függetlenül működik, a rendszer külön-külön szabályozza a forgatónyomatékot, fékezést és a legjobban tapadó kerekeket helyezi előtérbe az emelkedőkön – így csökkentve a megcsúszás esélyét. Másodpercenként akár tízezerszer is reagál a változó terepviszonyokhoz. És mindezen folyamatokból a vezető csak azt érzékeli, hogy minden terepen otthon jár az autó.

Nem csúszott meg, a tapadás minden körülmények között stabil maradt. Könnyedén gyorsít, stabil és szinte kapaszkodik az útba. A felfüggesztéssel együttműködve pedig egy nagyobb fékezésnél hajószerűen csillapítja az autó a G-erőket.

Az viszont biztos, hogy tele van okossággal. Az autót beindítva egy aranyos üdvözlőzene fogad, felvillan a 12,3″-os digitális műszerfal-kijelző, illetve a 10,8″-os head-up display – mely mutat mindent. Rendelkezik az egyre inkább standard rendszerekkel, mint a vészfékező-rendszer, sávtartó, adaptív tempomat, táblafelismerő, keresztirányú forgalomfigyelő, de ezen felül kereszteződésben történő kanyarodás során ütközésre figyelmeztető rendszerrel is felszerelték. Oldalsó parkolószenzorral rendelkezik, ehhez tartozik az intelligens parkoló asszisztens – ami valljuk be, jópofa, jól hangzik, de túl sok jelentősége nincsen. Városban egyébként könnyen manőverezhető, 360 fokos kamerával van megáldva, így játszi könnyedség a parkolás.

Összkerekes, tehát alapvető a módválasztó: Eco, Standard, Sport, Snow és Off-road. Ezekkel jól elnavigál. A hajtást szépen kezeli, elektronikailag rendben van, a fent említett rendszereknek köszönhetően pedig a csúszósabb, vizesebb talajt pedig szinte észrevétlenül kezeli. Nagy súlya miatt pedig még nagyobb tapadást kaphatunk.

Térjünk ki a következő, hosszútávon fontos pontra: mégpedig a fogyasztásra. A gyártó adatai szerint 6,2-6,5 liter/100 km között mozog az érték, ami nagyjából teljesült is. 600 km-re vetítve 6,8-as értéket mutatott a műszer, vegyes használatban, többnyire Eco-módban. Tudatosan és nagyon óvatosan vezetve elérhető a 6,2-es érték, inkább a 6,5-6,7 a reális.

Összegzés – kinek való az autó?

Az X-Trail egy jó autó. Kinézetre szép, rendelkezik mindennel, ami manapság kell. Elegáns, impozáns, hívogató tereptulajdonságokkal rendelkezik. A hajtással szépen játszik, egyenletes az autó minden útszakaszon, tengernyi okosrendszer figyeli és segíti a vezetést, a csúszósabb talajt pedig szinte észrevétlenül kezeli. Otthonos a földutakon, nem ijed meg a legkülönbözőbb útviszonyoktól sem.
Minden rendelkezésre áll egy jó off-roadozáshoz és még jó is benne. Viszont mégsem sarazásra hivatott.

Beszéljünk az árazásáról is: Az X-Trail család indulóára 12.990.000 Forint, amivel a 163 lovas mild-hibrid meghajtást kapjuk.

Az X-Trail TEKNA e-Power e-4ORCE 213 LE Automata e-4ORCE (4×4) indulóára 16.890.000 Ft. A tesztautóban található, felszerelt extrák: fekete fényezés (200.000 Ft), fekete nappa bőr kárpit (1.000.000 Ft), 20″-os könnyűfém keréktárcsák (350.000 Ft), Bose prémium hangrendszer (300.000 Ft), első-hátsó gumiszőnyegek (39.948 Ft).
Mellesleg az autóhoz temérdek kiegészítő rendelhető, szinte teljesen testre lehet szabni és egy új kiállást lehet adni az autónak.

Így a tesztautó akciós ára 18.779.948 Ft.
(Az ár tájékoztató jellegű és a cikk megjelenésekor aktuális adatokat tartalmazza, a Nissan.hu weboldalról.)

A tesztlehetőségért hatalmas köszönet a Nissan Magyarországnak.

Kövess minket Te is!

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Írta: Jakab Benedek
Fotó: Jakab Benedek

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb