Hyundai Ioniq 5 First Edition bemutató – Díjnyertes formáján kívül másért is szerethető
A Hyundai az utóbbi időben szereti egyedi „arccal” felvértezni modelljeit, elég csak a Tucsonra gondolni, melynek angyalszárnyait már messziről felismerni – akárcsak jelenlegi tesztalanyom felettébb izgalmas pixelfényszóróit.
A korábbi, KIA EV6-ról szóló tesztemben már említettem, hogy a Hyundai Ioniq 5 eléggé izgatja a fantáziám. Hála a Duna Autónak pedig nagyon hamar ki is próbálhattam, ráadásul a csúcsot jelentő First Editiont, ahol a megszokott panorámatető helyett egy úgynevezett Solar tető kapott helyet.
Mivel hamarosan szerkesztőségünk kap majd az importőrtől egy racionálisabb felszereltséggel felvértezett Ioniq 5-öt (amelyet, ha minden igaz, Bacsa Zoltán kollegám hajt majd), így ez most egy kicsit rövidebb hangvételű írás lesz.
A Hyundai Ioniq 5 egyedi külseje
Az év elején nívós elismerést zsebelt be a GOOD DESIGN Award-on a Hyundai teljesen elektromos autója. Személy szerint, én úgy gondolom, hogy megérdemelte, mivel esztétikailag nem lehet belekötni a modern, ugyanakkor az ősökig visszanyúló modell külsejébe. A vonalai megalkotásához egészen az 1974-es Hyundai Pony Coupehoz nyúltak vissza, ami akkoriban erősen hajazott a DeLorean DMC-12-re. Ha neked is utóbbi ugrott be elsőnek róla, akkor nem vagy vele egyedül. Már csak a felfelé nyíló ajtókat hiányolom…
A karosszérián számtalan izgalmas részletet fel lehet fedezni, például a kerékjárati ívek bordázását, vagy az elöl és hátul egyaránt megtalálható pixelfényszórókat, amelyek a gyártó szerint is érdekesek.
A karakteres és kimondottan egyedi vonalakkal határolt Ioniq 5 az E-GMP platformon nyugszik, amely teljesen sík beltér kialakítást tesz lehetővé, akárcsak a KIA EV6-nál. A Hyundai formabontó villanyautója 4635 mm hosszú, 1890 mm széles, 1605 mm magas. Utóbbi már-már SUV-os magasságokba emeli az Ioniq 5-öt, ehhez passzol a 160 mm-es hasmagasság is. Ezeken felül a legérdekesebb talán még a 3000 mm-es tengelytáv, ami a korábban ismertetett adatok fényében igencsak érdekes, mivel az első és hátsó túlnyúlás mértéke alaposan lecsökken. Ezt pedig a 20 colos mutatós felnik még jobban kiemelik, emellett pedig hihetetlenül stabil lett tőle az autó.
A Hyundai Ioniq 5 nappalit idéző beltere
Az előbbiekben említett tengelytáv és a teljesen sík padló miatt egy tágas nappali benyomását kelti az összkép, melynek hangsúlyos elemei a combtámasszal ellátott tágas fotelek. A fekvő pozícióba állítható ülőalkalmatosságokban elterpeszkedve gyorsan elszalad a várakozási idő, például, ha az egyik barátodra vársz, míg ő végez a munkában.
A hátsó üléssor is meglehetősen kényelmes és akad hely bőven az utazás során. Elektromos platform lévén csomagtartóból kettő is akad, a hátsó 527 literes, az első pedig az összkerék meghajtás miatt csak 27 liter, de a töltőkábelek tárolására tökéletesen alkalmas.
Az anyaghasználatra és a minőségére nem lehet panasz, ahogy a két darab 12 colos kijelző képére és a rajta futó rendszerre sem. Nekem egyedül a kijelzők fehér kávája volt furcsa, de simán meg lehet szokni. A kissé éles vonalakkal határolt középkonzol egyébként praktikus, ugyanis a klíma vezérlője kapott rakta egy hagyományos vezérlősort.
A Hyundai Ioniq 5 hajtáslánca
Jelenlegi tesztalanyom a legerősebb, összkerék-hajtású 225 kW-os (306 lóerős), 605 Nm maximális forgatónyomatékkal bíró First Edition, amely csak ezzel a rendszerrel és persze a nagyobb, 72.6 kWh-ás akkumulátorral kérhető.
A 20 colos kerekek miatt a hatótáv „csak” 430 km a WLTP szerint, mivel a tesztidőszak környékén 0 Celsius fok körül volt a hőmérséklet így 99%-ra töltve 360 km-t írt, amit nagyjából tudott is. A különbség a viszonylag magas fogyasztásnak tudható be, ülésfűtéssel és kormányfűtéssel 26 kWh/100 km-es fogyasztást írt a rendszer, ez persze tavasszal/nyáron jóval lejjebb vihető.
A Hyundai Ioniq 5 vezetési élménye
A kényelmes ülésből meglehetősen jó a kilátás, így nem meglepő, hogy kifejezetten élvezetes terelgetni az Ioniq 5-öt, amely egyébként meglehetősen stabil és még manőverezni is jó vele. A budapesti kátyúkat viszont a 20 colos kerekek annyira nem kultiválják, szóval a 19-esek jobb választásnak bizonyulhatnak.
Az EV6-hoz hasonlóan az energiavisszanyerő rendszer nagyon jól működik, ez pedig 3+1 fokozatban állítható, utóbbi az egypedálos vezetést foglalja magában. Vezetési módok közül három van, eco, normal és sport, ezek közül a normált használtam leginkább, mivel a sport nem a körúti dugóba való, hanem olyan helyre, ahol lehet haladni és van hely, mert képes meglepetést okozni a hihetetlenül direkt gázreakció…
A Hyundai Ioniq 5 árképzése
A bázismodell, vagyis a 125 kW-os (170 lóerős), hátsókerekes verda Comfort felszereltséggel már 14.99 millió forinttól elérhető. A skála másik végén a First Edition található, amely 21.6 millió forinttól indul, erre esetünkben még rájön a Solar tető felára, az Atlas White fényezés extraköltsége, valamint az automatikusan kinyíló külső kilincsek, amelyek még 400.000 Ft-tal emelik a vételárat.
További részletekért keresd fel a Duna Autó munkatársait.
Kövess minket Te is
YouTube:
tesztelok.hu csatorna
Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu
Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/
Teszt/fotók: Háfra Zsolt
A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt. -nek!