Hibrid fronton erősödik a Toyota és a Lexus
Az európai újautó értékesítések növekedési ütemének kétszeresével, 6%-al bővültek a Toyota és prémium márkája, a Lexus európai eladásai az első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest. A látványos siker egyértelműen a két márka környezetbarát, városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, fogyasztás és károsanyagkibocsátás nélkül közlekedő öntöltő hibrid elektromos modelljeinek sosem látott népszerűségével magyarázható.
A világ legzöldebbnek tartott autógyártója így két márkájával 560.000 új autó értékesítésével 5%-os piaci részesedést ért el Európában, amelyeknek immár 46%-át tették ki a hibrid eladások. Ezzel a Toyota és a Lexus új hibrid értékesítései rekordot is döntött a kontinensen, a január és június között gazdára találó 257.000 hibrid elektromos Toyota és Lexus ugyanis 23%-os bővülést jelent a tavalyi rekord első félévhez képest.
A Toyota C-HR sikeres bevezetése magabiztosan indította a 2018-as évet. Különösen figyelemre méltó, hogy a Toyota C-HR vásárlóinak több mint 85 százaléka ezzel a modellel váltott hibrid autóra.
Az erős első féléves eredményhez a Yaris Hybrid, az Auris Hybrid és a RAV4 Hybrid is hozzájárult, hiszen mindegyik modell rekordszintű értékesítéseket könyvelhetett el. A Lexus értékesítési eredménye 7 százalékkal javult. A márka eladásainak átlagosan 62 százalékát – Nyugat-Európában pedig 99 százalékát – tették ki a hibrid hajtású modellek, így a Lexus erőteljesen hozzájárult a vállalat hibridjeinek sikertörténetéhez. Az immáron 8 hibrid hajtású modellt kínáló Lexus stabilan őrzi – sőt folyamatosan erősíti – pozícióját a hibrid elektromos prémium márkák piacán.