Genfben debütált a facelift Kia Niro Hybrid és Plug-in Hybrid
A Kia Motors felfrissítette a Nirót, a legjobb eladásokkal büszkélkedő ultra-alacsony kibocsátású elektromos és benzin-elektromos crossovert. A továbbfejlesztett Hybrid és Plug-in Hybrid modellek a Genfi Autószalonon láthatók először.
A Niro, amely egyesíti a crossover praktikusságát az ultra-alacsony kibocsátású hibrid-hajtással, 2019-re megjelenésében is megújult, elegánsabb, magas minőségű, személyre szabható színösszeállítású utastérrel. A Hybrid és a Plug-in Hybrid modellekben is elérhető lesz a Kia UVO CONNECT telematikai rendszere, amely további kapcsolódási lehetőségeket kínál az utasoknak.
Az értékesítés 2016-os elindulása óta világszerte 270 000 Niro talált gazdára, ebből több mint százezer Európában. A Niro a Kia ötödik legnépszerűbb modellje az európai piacon, eladásai 33%-kal, 45 255 darabra nőttek 2018-ban. Az említett darabszámból 34 642 hibrid, 9 951 pedig plug-in hibrid hajtású volt. A Niro családja 2018 végén, a tisztán elektromos e-Niro modellel bővült.
A Niro megőrizte jellegzetes megjelenését és az ‘tigrisorr’ hűtőmaszkot is, de az új első-hátsó lökhárítók frissebb megjelenést és magabiztosabb kiállást sugároznak. Az alapáras fényszórókat újratervezték, megjelentek bennük a Kia ‘jégkocka’ formái, emellett a vevők LED-es fényszórókat is választhatnak. A lökhárítóba kerültek az új és LED-es nappali menetfények, egyedi kettős nyílhegy alakú megjelenéssel, a LED-es ködlámpák pedig rendelhetők. Az autó hátulján az újratervezett LED fények adnak egyedi megjelenést a Nirónak, és új a lökhárító ezüstszínű alsó védőlemeze is. Frissek a fényvisszaverők és a hátsó ködfények is a sarkokban.
A Niro Hybrid most több extrafelszerelést, és vele nagyobb személyre szabhatóságot is kínál: a kétféle 16 colos könnyűfém keréktárcsa-készlet mellett vadonatúj 18 colos kétszínű tárcsákat is lehet rendelni. A Niro Plug-in Hybrid pedig új tervezésű, sötétszürke betétes 16 colos könnyűfém felnikkel kapható.
A műszerfal teteje minőségi, puha tapintású borítást kapott, a műszerfal és a kezelőszervek fényes fekete keretet, ezüst vagy szatén króm kiegészítőkkel. Ezen felül újdonság az extraként rendelhető 10,25 colos TFT-LCD középkonzoli képernyő, és a 7 colos TFT Supervision műszeregység is. Az autót alapfelszerelésként 8,0 colos érintőképernyős infotainment rendszerrel és 4,2 colos TFT műszerfali kijelzővel szerelik fel. A beltér további újdonságai a kormánykerék sebességváltó kapcsolóbillentyűi. A Niro Hybrid és Plug-in Hybrid finoman kapcsoló hatsebességes duplakuplungos sebességváltóval készül, így élvezetesebben vezethetők, mint a legtöbb hibrid folyamatosan változó áttételű (e-CVT) váltói.
A továbbfejlesztett modellekben új aktív vezetéstámogató technológiák is bemutatkoznak. Már elérhető az adaptív sebességtartó automatika, amely a továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid modellekben Stop & Go funkcióval működik. A Stop & Go funkció követi a forgalom ritmusát és meg is tudja állítani a Nirót, ha az megállásig lassul, illetve újra elindítja, amikor az előtte álló autó elindul. A sávkövető asszisztens, a Kia második szintű önvezető technológiája, mostantól szintén elérhető.
A Nirót hatékony 1,6 literes GDi (közvetlen befecskendezéses benzines) motor hajtja, 1,56 kWh-s lítiumion polimer akkumulátor csomaggal (a Hybrid modellek esetében), vagy 8,9 kWh-ssal (a Plug-in Hybrid modellekben). A Niro Hybrid széndioxid kibocsátása mindössze 99,8 g/km (WLTP kombinált mérés), a Plug-in Hybrid-é pedig még alacsonyabb: 31,3 g/km (WLTP kombinált mérés). A Niro Plug-in Hybrid városi használatban tisztán elektromos üzemben 65 km-es hatótávra képes, a WLTP kombinált elektromos mérési ciklusa alapján pedig 49 km-t tud megtenni egy feltöltéssel.
A megújult Kia Niro Hybrid és Niro Plug-in Hybrid európai értékesítése 2019 második negyedévében indul. A hibridek között egyedülálló módon a Kia 7 éves vagy 150 000 km-es garanciájával.