FIA WEC – Alonso minden futamon ott lesz
A Toyota Gazoo Racing véglegesítette a 2018-2019-es FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC) indított pilótáinak névsorát, amelyen Fernando Alonso is szerepel.
A csapat hivatalosan is benyújtotta nevezési listáját az Automobile Club de l’Ouest szervezetnek, amely szerint a Toyota a 2018-2019-es évad mind a nyolc futamán két hibrid hajtású versenyautóval áll rajthoz. A Toyota Gazoo Racing egyértelmű célkitűzése a győzelem a Le Mans 24 órás futamon és a WEC Világbajnokságon.
A Toyota Gazoo Racing újra az 1000 lóerős TS050 Hybrid géppel versenyez majd, amely a tavalyi kilenc futamból ötöt megnyert. A környezetbarát hibrid elektromos technológia fejlesztése továbbra is fontos eleme marad a Toyota versenyprogramjának, hiszen a márka arra törekszik, hogy a motorsportot is bevonja az egyre jobb közúti autók alkotásának folyamatába. A két TS050 Hybrid versenygép végleges nevezési listája alapján a 7. rajtszámú autót most is Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López vezeti. A 8. rajtszámú TS050 Hybrid pilótái Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima lesznek, akikhez idén a Formula 1 kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso is csatlakozik.
A 36 éves Fernando májusban, a Spa-Francorchamps pályán debütál majd az LMP1-ben, és a 2018-2019-es szezon minden futamán pályára lép, amelyek nem ütköznek Formula 1-es kötelességeivel. Anthony Davidson, aki öt futamot nyert 2017-ben Sébastien és Kazuki oldalán, továbbra is a csapat fontos tagja marad, és a világbajnokságban szerzett gazdag tapasztalatait új szerepkörében, tartalék és fejlesztési pilótaként hasznosítja majd. A Le Mans kétszeres bajnoka, Alex Wurz a csapat tanácsadójaként és nagyköveteként folytatja munkáját.
“Már nagyon várom, hogy lássam, milyen eredményt ér el a TOYOTA GAZOO Racing, amikor pilótáink és csapatunk minden tagja felhasználja azt a tapasztalatot, amit eddig szereztek a hosszútávú versenyzés világában, és mindez Fernando tudásával is kiegészül majd. Ez a lehetőség az egész csapatot izgalomban tartja. A WEC versenysorozat – és persze a kemény Le Mans 24 órás futam – során a TOYOTA GAZOO Racing mindent megtesz majd, hogy Fernandoval megerősödve a lehető legtöbb pontot gyűjtse be a bajnokságban.”– fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke.
“Az idei WEC szezon már csak azért is különleges lesz, mert két futamot is rendeznek Le Mans-ban. Úgy érzem, most nagyon ütős versenyzőgárdával állunk ki; Fernando ugyan újoncnak számít a WEC-ben, de ezt bőven ellensúlyozza az élvonalbeli autóversenyzőként szerzett sok évnyi tapasztalata és a tempó, amit már megszokhattunk tőle. Mind izgatottan várjuk, hogy együtt dolgozhassunk vele, de a hosszútávú versenyzés csapatmunka, és jól tudjuk, hogy minden pilótánk a lehető legjobb teljesítményt nyújtja majd. Szeretném megköszönni Anthonynak, hogy a nehéz körülmények közt is profi módon teljesített, és hogy továbbra is pilótagárdánk erős oszlopa marad; azt hiszem, ebben az idényben is bőven akad majd dolga.”– teszi hozzá Hisatake Murata, a Toyota versenycsapatának elnöke.
Fernando Alonso is megszólalt a számára új versenysorozatban való részvétele kapcsán: “Izgatott vagyok, hiszen életemben először állhatok rajthoz a Le Mans 24 órás futamon. Ezt a versenyt már régóta figyelemmel követem, és mindig is arra vágytam, hogy egyszer én is részt vehessek rajta. A hosszútávú versenyek nagyon különböznek attól, amit eddig csináltam, és ez érdekes kihívást jelent. Már nagyon várom, hogy együtt dolgozhassak Sébastiennel és Kazukival, és hogy tanulhassak tőlük, hiszen mindketten nagyon tapasztalt hosszútávú versenyzők. Az idei év a tanulásról szól számomra, de készen állok a kihívásra, és már alig várom a rajtot!”
A TOYOTA GAZOO Racing a Hosszútávú Világbajnokságon
A Toyota először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), s ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein. 1985 óta a Toyota autói összesen 19 alkalommal álltak rajthoz a Le Mans-i viadalon, és ötször végeztek második helyen a versenysorozatban. 2012-ben a márka visszatért a hosszú távú versenyek világába, méghozzá úgy, hogy a hibrid hajtásláncokat a Higashi-Fuji Műszaki Központ fejlesztette, a futómű és a karosszéria pedig a Toyota Motorsport GmbH munkája volt. A multinacionális csapatban a Toyota számos motorsport- és hibrid-szakértője dolgozik, akik az itt szerzett tapasztalatukat a közúti autók tervezésénél is hatékonyan hasznosítják. 2012 óta a márka szerzett már gyártói és egyéni világbajnoki címet, és 48 WEC-futamon indult, ahol 14 pole pozíciót és 16 futamgyőzelmet szerzett, és versenyzői összesen 41 alkalommal állhattak fel a dobogóra.