fbpx

Egy konnektoros fenevad – Cupra Leon 1.4 TSI DSG PHEV teszt

Manapság egyre többet lehet hallani a Cupra márkáról, de a tesztidőszak alatt világossá vált, hogy sokan még mindig sötétben tapogatóznak, mind az embléma, úgy a márka kapcsán is. Éppen ezért arra gondoltam, hogy pár mondatban összefoglalnám nektek, mi az, amit tudni érdemes. 

A Cupra névvel mindig is a Seat legsportosabb verdáit illették, 2018 elején azonban már önálló márkává lépett elő a Volkswagen konszernen belül. Az autók megalkotásánál a korszerű formatervezés, a sportosság és a teljesítmény az elsődleges. 2020-ban a Cupra Ateca (A róla készült tesztünk a linkre kattintva olvasható) volt az első olyan modell, amely az önálló, nagy teljesítményű márka neve alatt került piacra. Azóta már a Cupra Formentor és jelenlegi tesztalanyom a Cupra Leon is tovább borzolja a kedélyeket…

A Cupra Leon 1.4 TSI DSG PHEV sportos külseje

A CUPRA Leon-t Martorellben tervezték, fejlesztették és ott történik a gyártása is. Ez a sportosabb modell a Seat változattól eltérő motorpalettával, áthangolt futóművel, elöl 2.5 hátul 2 centi ültetéssel és 18 vagy 19 colos felnikkel bír. Illetve, a látványos változások közé tartozik a Cupra jelvényes hűtőrács, a hatalmas légbeömlők és az új első lökhárító is. A LED-es lámpatestek tökéletesen illenek bele az összképbe. Oldalról szemlélve egyből megragadják a tekintetet a 19 colos Copper névre hallgató kéttónusú felnik, amelyeket talán még jobban kiemel a tesztautó fehér színe.

Már a negyedik generációs Seat Leonnál is megfogott az övvonal kialakítása, így ezúttal is megemlékeznék az első fényszóró csücskétől meginduló élre, amely hátsó ajtó kilincsének közepénél eléri a kasztni legszélesebb pontját – így pár cm erejéig eltűnik -, hogy aztán a betöltő nyílás fedelénél visszatérve szigorú szemöldökként fusson végig a hátsó lámpatestek felett. Az oldalára és a hátuljára is igaz, hogy eme ív alatt izgalmas domborulatok, míg felette letisztult felület található. A hátuljához érve a Cupra jelvény és a sportosság tudatában ér egy kisebb hidegzuhany a kamukipufogóvégek miatt, viszont amint megpillantottam a csomagtér ajtón található feliratot, már nem is érdekeltek. 

Plug-in Hybrid mivoltáról a zöld rendszámon kívül a bal első kerékjárati íven található Type2 csatlakozót rejtő kis ajtócska árulkodik. Nem lehúzásképpen, de elég érdekes a kialakítása, ugyanis, ha nem a megfelelő ponton nyomod meg, akkor hajlamos rosszul záródni. Ugyanakkor muszáj leírnom, hogy ez az ismerkedős fázis után már nem okozott különösebb problémát. 

A Cupra Leon 1.4 TSI DSG PHEV belseje

A vezető oldali ajtót kinyitva a beltérben feltűnnek a Seat Leonból ismerős, sportos formák, azonban nyomokban felfedezhető egy kis Cupra DNS is, elsőként a multikormány közepén található emblémán és a márkahű színű cérnában. A vezető előtt egy 10.25 colos digitális óracsoport található, amely informatív és széles skálán személyre szabható. A középkonzol tetején helyet foglaló 10 colos infotainment rendszer jól néz ki, és használható is, bár a felépítés logikája azért némi megszokást igényel. Mivel a fizikai gombok eltűntek, így a menüből kell előhalászni mindent, kezdve a klímaszabályzótól az EV/Hybrid kapcsolón keresztül a Comfort-Sport-Cupra módig. Nagyon furcsa volt nekem, hogy ezek sem kaptak dedikált gombot, pedig sokkal gyorsabb, kényelmesebb és biztonságosabb lenne azt nyomkodni, tekergetni, kapcsolgatni, mint az érintésérzékeny kijelzőn böngészni. A fizikai gombok eltűnésével a középkonzol letisztult és mutatós lett, tövében két USB-C port kapott helyet, amelyekre csatlakozva elérhető az Android Auto és az Apple CarPlay is. A középbox dizájnján sem csavartak a tervezők, a Start/Stop gomb helye és a menetirányváltó pöckölgetős fülecske kifejezetten tetszett. Utóbbi vezérli a hatfokozatú DSG váltót. 

A kagylósított bőr sportülések kimondottan kényelmesek, a vezetőoldali elektromosan, míg az utasoldali manuálisan állítható. A Petrol blue árnyalat, amiben pompáznak, valami elmondhatatlanul szépen mutat élőben. Nagyon jól néz ki a bronzos árnyalatú varrás, mind az ülésen, mind az ugyanilyen színű műszerfal borításon. A beltérben használt anyagok minősége és illesztése parádés, akárcsak a hátsó üléssor kényelme, a fej és lábtér. A hátul utazók komfortérzetét növeli a külön klímapanel. A 270 literes csomagtérben nem kapott helyet töltőkábelek tárolására alkalmas rekesz, viszont az a szövetzsák, amiben vannak, kifejezetten igényes.

A Cupra Leon 1.4 TSI DSG PHEV hajtáslánca

A motorpalettában két választható opció van, a gyengébb a VW-konszern 245 lóerős hibrid hajtáslánca, amelynek alapját a 150 lóerős, 1.4 literes TSI blokk adja, ezt támogatja meg egy 116 lóerős (86 kW-os) villanymotor. A rendszer összteljesítménye 245 lóerő és 400 Nm nyomaték, ezt az erőt a 6 gangos DSG váltó viszi át az első tengelyre. Ezekkel az értékekkel azért már bőven lehet kergetőzni és kanyarokat vadászni. Viszont, ha elfogy a 13 kilowattórás akksiból az amper – ami egyébként 50 km körüli tisztán elektromos hatótávra elég – , akkor vége a mókának, mert csak az alap 150 lóerő marad… Viszont a városi forgalomban jól tud jönni a tisztán elektromos mód. A Type 2-es csatlakozóval oszlopról 3.6 kW-tal tölt csak, így körülbelül 4 óra alatt megy fel teljesen, míg 230V-os rendszerről ez 7 óra környékére kúszik fel.

A Cupra Leon 1.4 TSI DSG PHEV vezetési élménye

A különböző meghajtási módokban eltérő hangulat lesz urrá a volán mögött helyet foglaló szerencsés emberen. Képes az autó hangtalanul suhanni a pesti dugóban, ekkor hihetetlen nyugalom árasztott el. Ugyanakkor Hybrid módban a Cupra jelvényre nyomva előbújt belőlem a kisördög és a korábban meglévő nyugodtság elillant, köszönhetően a hangszórókból üvöltő motorhangnak, ami egyből mosolyt görbít az utasok arcára is. Ez meg van fűszerezve egy meglehetősen pontos és sportos kormányművel, az autó egyáltalán nem alulkormányzott, még tempósabb kanyarokban sem. A futómű egyszerűen zseniális, pontosan a sportos, de nem kényelmetlenül feszes határára hangolták fel a spanyol mérnökök. Nem tudok rosszat mondani róla, hiszen kényelmes, komfortos, ráadásul játszós autókként és környezettudatos zöldrendszámosként is megállja a helyét. Előbbi esetében nem számít a fogyasztás, utóbbinál viszont annál inkább. A tesztidőszak alatti átlag számomra 5 liter körül alakult, ami szerintem elég jó, tekintve, hogy nem igazán engedtem lazítani azt a bizonyos Cupra emblémát…


Így fest a matek a Cupra Leon 1.4 TSI DSG PHEV esetében

A kismotoros Cupra Leon, vagyis a tesztautóm 13.8 millió forintos listaártól érhető el 2021 június elején. A 2.0 literes TSI erőforrással szerelt változat 13.3 millió forinttól indul. Az általam próbált példány figyelemreméltó alapfelszereltsége mellett megtalálható néhány költségesebb extra felszereltség, mint például a Petrol blue fűthető bőrülések (630 000 Ft), a Copper 19 colos felnik (360 000 Ft), Vision Plusz csomag (tolatókamera és radarok 200 000 Ft) és még néhány kisebb tétel, ami megdobja az árat, így a végösszeg 15,3 millió forint környékén áll meg. 

A Cupra Leon 1.4 TSI DSG PHEV-ről röviden 

A szokottnál nagyobb elvárásokkal érkeztem meg az autóért, de egyáltalán nem okozott csalódást. Formás vonalait eléggé szemügyre vették a budapesti forgalom résztvevői, néhány arcon látszott, hogy nem igazán tudták hova tenni az orrán látható emblémát. Az együtt töltött idő alatt nagyon megszerettem a sportossággal vegyített kényelmét.

Ahogy a Facebook live videóban is említettem, június 11 és 19 között Cupra Roadshow lesz a Duna Autónál, amelyre előzetes regisztráció szükséges. Ezt a Duna Autó weboldalán tudod megtenni.

A tesztben szereplő autó meg is vásárolható a Duna Autó weboldalán.

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna AutóZrt. -nek!

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb