BMW X6 – az autók celebje
Hét év után érkezett meg az X6 második generációja, melyről igen nehéz elmondani, hogy valójában milyen célt szolgál és kinek érdemes megvenni, de azért mégis viszik, mint a cukrot. De tegyük félre gyorsan az előítéleteket, hiszen az X6-tal egyébként semmi baj nincsen.
Sports Activity Coupé, avagy SAC, ezzel a kategórianévvel indították útjára hét esztendővel ezelőtt a BMW X6-ot, melyből idáig összesen 260.000 példányt sikerült értékesíteni, ami lássuk be, szép eredmény, főleg annak fényében, hogy a konstrukciónak konkrét létjogosultsága talán nincs is. A sztereotípiák a mai napig élnek a modellel kapcsolatosan, hogy ezek jogos meglátások-e, azt döntse el mindenki maga. Ami biztos, hogy az X6 nem egy alacsony fogyasztású, olcsó kisautó, hanem egy hatalmas, kissé hivalkodó, kényelmes és drága jármű, melynek elég szép rajongótábora van.
Az X6 külsejével nehéz mit kezdeni, a 4.9 méter hosszú és 1.89 méter széles monstrum gömbölyded formáival egyszerre vonzó és félelmetes, tényleg nem igazán lehet hová tenni, hiszen nem terepjáró, nem mezei személyautó, de még a szabadidőautók közül is kilóg. Belül hatalmas terek és komoly luxus jellemző, a helykínálat elől egészen elképesztő, mint ahogy az 580 literes alap csomagtér is, mely az ülések döntésével 1,5 köbméterig növelhető. Hátul akár táncolni is lehetne, csupán a fejekre kell vigyázni, ugyanis arrafelé már jóval csapottabb az X6 teteje. A szélessége akár egy franciaágyé, öt személy nagyon kényelmesen elfér benne.
A műszerezettség is előkelő, a legutóbbi X5 vonásai köszönnek vissza, minőségi kidolgozás, kevés felesleges gomb és egy óriási kijelző uralja a középkonzolt. Az extrák közül a torlódás asszisztens, a távolságtartó tempomat, a head up display, valamint az „éjjellátó” mód is az újdonságok közé tartozik, ezeken kívül minden ismert földi jóval el lett látva az X6. Hat motor közül lehet választani, a 35i az alap, a háromliteres erőforrás 306 lóerős 240 km/órás végsebességet garantál, papíron 8.6 literes vegyes fogyasztással. A legerősebb pedig a 4.4 literes V8-as motor, 575 lóerejével 4.2 másodperc alatt van százon és akár a 280 km/órás sebességet is képes elérni, vegyes fogyasztása 11 liter körül alakul. Mindegyik változat nyolcsebességes automataváltóval érkezik.
A lényeg: mennyi az annyi? A 20.5 milliós alapárban semmi meglepő nincsen, ám aki sokat szeretne költeni, annak ott az X6 M, amely motorizáció és felszereltség mellett vételár szempontjából is az abszolút csúcs, 35.3 millió forintért vihető haza. De mint tudjuk, egy celebet meg kell fizetni, akkor is, ha látszólag semmi értelme nincs. Hogy ne legyek félreérthető, az X6 műszakilag és technológiailag is a BMW mestermunkái között van, a siker valódi kulcsa pedig ennek köszönhető!
Bense Róbert
Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!