Audi h-tron quattro – hidrogéncellás koncepció
2015-ben, Frankfurtban még az elektromos e-tron volt az Audi nagy dobása, legalábbis tanulmány fronton, az idei detroiti mustrán viszont már a hidrogénhajtású h-tron uralta a standot.
A jövőbe mutató formatervvel rendelkező, zéró emissziós jármű akár igazi családi kedvenc is lehetne, a helykínálat és az 500 literes csomagtér ugyanis nagyon meggyőző. A 4.9 méter hosszú koncepciónak nem csupán a karosszériája, hanem a beltere is meglehetősen futurisztikus, kizárólag digitális műszeregységek találhatóak benne, persze ez talán manapság annyira már nem is meglepő.
Nem úgy, mint az alternatív hajtás, a hidrogéncellás négykarikás két elektromotorral rendelkezik, az első tengelyen lévő erőforrás 120 lóerős (90 kW), a hátsón található pedig 188 lovas (140 kW). A h-tron quattronak 7 másodpercre van szüksége a százas tempó eléréséhez, az elektronika pedig 200-nál parancsol megálljt. A 600 kilométeres hatótáv szintén ígéretesnek hangzik, mint ahogy a mindössze 4 percet igénybe vevő „tankolás” is, persze tegyük hozzá gyorsan, hogy a hidrogén-üzemanyagkutak kiépítettsége terén még bőven van hova fejlődni.
Mindenesetre egészen különleges az Audi tanulmánya, és egyáltalán nem kizárt, hogy a 2020-as évek elejére akár szériamodellé is érhet h-tron quattro.
Bense Róbert