A Hyundai bemutatta az IONIQ eddigi legnagyobb tanulmányautóját
A Hyundai Motor az idei Los Angelesi AutoMobility kiállításon az új IONIQ 5 és az üzemanyagcellás teherautó mellett bemutatta a SEVEN tanulmányautóját, amely egy új hobbi-elektromos jármű (SUEV) koncepcióját jeleníti meg.
A 2019-ben érkezett 45 és a 2020-ban debütált Prophecy koncepciót követően a SEVEN tanulmányautó ismét új fejezetet nyit a Hyundai dedikált villanyautómárkája, a IONIQ számára. Ezek a megkülönböztethető formatervezési és technológiai innovációk az iparági normákkal szemben a vásárlói értékeket helyezik előtérbe. A SEVEN a Hyundai 2045-ig történő szén-dioxid-semlegessége iránti elkötelezettségét is egyértelműen megmutatja.
„A SEVEN koncepció a Hyundai elektromos mobilitási jövőképének kreatív vízióját és fejlett technológiai fejlődését demonstrálja” – mondta José Muñoz, a Hyundai Motor North America elnök-vezérigazgatója. „Innovatív belső tere, környezetbarát hajtáslánca, valamint a legmodernebb biztonsági és kényelmi technológiái izgalmas jövőképet mutatnak meg a Hyundai SUV-ügyfelei számára.”
Az IONIQ márka számára kifejlesztett minden jármű olyan új generációs vásárlói élményt kínál, amely zökkenőmentesen integrálja a legfejlettebb technológiákat a hétköznapi életbe. A SEVEN tanulmány az IONIQ tökéletes megtestesítője, amely a járművet térbeli innovációival és higiéniai jellemzőivel innovatív, kerekeken gördülő élettérré alakítja.
„A Hyundai ’Haladás az Emberiségért’ víziójának kézzelfogható bizonyítékaként az IONIQ megváltoztatja az elektromos járművek vásárlóinak paradigmáját és korlátok nélkül alkalmazkodik a változatos életmódokhoz” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor ügyvezető alelnöke és globális marketing igazgatója. „A SEVEN a hétköznapi élmények újraértelmezése érdekében az emberközpontú megközelítés iránti elkötelezettségünket jelképezi.”
A SEVEN tanulmány a Hyundai Motor Group Elektromos-Globális Moduláris Platformjának (E-GMP) dedikált villanyautó-architektúrájára épül. Az E-GMP hosszú tengelytávja és sík padlólemeze egy teljesen új járműosztály létrehozását teszi lehetővé, amely új élményeket kínál az ügyfelek számára. A SEVEN aerodinamikailag tiszta sziluettje eltér egy tipikus hobbiterepjárótól. A motorháztető alacsony éle, az egységes, áramvonalas tetővonal és a hosszúra nyúló tengelytáv egyértelműen szakít a belsőégésű motorral szerelt hagyományos hobbiterepjárók világával.
A SEVEN minimális formai játékainak tiszta hangja ellentétet képez erőteljes kiállásával és a parancsnoki, masszív jelenléttel. A SEVEN erőteljes közúti jelenlétét a kerekek is alátámasztják, amelyek olyan beépített aktív légterelővel rendelkeznek, amelyek a fékhűtés vagy az alacsony légellenállás követelményeitől függően kinyílnak vagy visszahúzódnak.
A SEVEN még éjszakai sötétségben is könnyen felismerhető az IONIQ jellegzetes paraméteres pixel lámpáinak köszönhetően, amelyek indításkor üdvözlő fényjátékot játszanak. A Parametrikus Pixelek közös formatervezési szálat biztosítanak és összekapcsolják a digitális és analóg stílusokat, emlékeztetve arra, hogy egészen az alap képpontokig a tervezők a SEVEN megformálásának minden aspektusát figyelembe vették.
A SEVEN belsőépítészeti elsőbbsége az a térinnováció, amely minden eddiginél nagyobb szabadságot kínál ügyfeleink számára. A SEVEN tengelytávja eléri a 3,2 métert, köszönhetően annak, hogy amennyire csak lehetett, a kerekeket kifelé tolhatták. A sík padlólemez lehetővé teszi a Hyundai Motor számára, hogy a hagyományos soralapú üléselrendezésekkel szemben alternatívát kínáljon, így rugalmasabb belső elrendezést hozva létre. A pillétek nélküli ajtók nagyszerű bejáratot teremtenek ahhoz, hogy egy teljesen új dimenziókkal rendelkező barátságos belső térbe vezessenek. Az áramvonalas tetőív, a hosszú tengelytáv és a harmadik üléssorig elnyúló lapos padló új lehetőségeket nyit a belső tér prémium társalgószerű berendezésére.
A SEVEN egyúttal a Hyundai autonóm mobilitási jövőképét is megtestesíti. A vezetőülés egy behúzható vezérlőkarral rendelkezik, amely használaton kívül elrejtőzik. A szokásos vezetői felszerelések nélkül az ultravékony műszerfal és az integrált képernyők társalgószerű élményt nyújtanak. Az ülések elrendezése eltér a hagyományos terepjáróknál megszokottól. Ez az üléselrendezés a vezető által vezérelt vagy autonóm vezetési üzemmódok függvényében személyre szabható.
A SEVEN rugalmas teret és különféle autós alkalmazásokat kínál, amelyek személyre szabhatók az egyes utasok részére. Ez az emberközpontú megközelítés lehetővé teszi a SEVEN számára, hogy a mobilitás és a kapcsolódás jövőképét megvalósítsa, miközben a jövőbeli IONIQ modellek alapjait fekteti le.
A SEVEN univerzális csúsztatható középkonzollal, speciálisan tervezett háztartási gépekkel és többfunkciós Smart Hub grafikus felhasználói felülettel is rendelkezik. Amikor a Smart Hub és az első ülések összekapcsolódnak a hátsó heverő-lounge ülésekkel, a SEVEN utastere olyan környezetté válik, ahol az ügyfelek az oldalajtók fényében minőségi időt tölthetnek el egyedül vagy másokkal közösen. Utazás közben a SEVEN beépített mini hűtőszekrénye hűtött frissítőket is biztosít, a cipőápoló rekeszek pedig felfrissítik az utasok lábbelijeit. A tanulmány tetőburkolata egy panorámaképernyő, amely nemcsak az utasok ízlése szerint jelenít meg különféle tartalmakat, hanem az általános belső atmoszférát is megváltoztatja, hogy maximális kikapcsolódást és élvezetet biztosítson az utazás során.
„A SEVEN mer letérni a kitaposott ösvényről” – mondta SangYup Lee, a Hyundai Global Design vezetője, alelnöke. „A SEVEN egyedi, tiszta aerodinamikai formájával egyengeti az utat ahhoz, hogy egy hobbiterepjárónak milyenné kell válnia az elektromos autók korszakában és közben mindez nem veszélyezteti masszív egyéniségét. A belső a tér új dimenzióját nyitja meg, amely családi élettérként gondoskodik utasairól.”
A Hyundai Motor a járművek fejlesztésekor arra is összpontosít, hogy mindig biztonságos és egészséges utazási élményt biztosítson. A SEVEN különféle környezetbarát anyagokat használ, miközben a szegmens vezető higiéniai tulajdonságaival rendelkezik, mint amilyen például a higiéniai légáramlási rendszer és az UVC sterilizáló rendszer.
A Hyundai biofestéket használt a SEVEN külső fényezéséhez és higiénikusan újrahasznosított és megújuló anyagokat az egész belső térben. Az ásványi burkolatok, a bambuszfa és a szőnyeg, a biogyanta és a belső festékek megújuló forrásokból származnak, amelyek csökkenthetik a gyártási folyamatból származó szennyezést. A réz és a higiénikusan kezelt, bizonyítottan antibakteriális hatású szövet széleskörű használata biztosítja, hogy a SEVEN belső terében minden felület mindig tiszta maradjon.
A légáramlási rendszer az utasszállító repülőgépek kifinomult légáramlás-szabályozásából merített ihletet. A levegő függőleges beszívása a tetősínekben lévő beépített légbeömlőkön keresztül történik, ahonnan a levegő fentről lefelé halad, és a hátsó kerekek mögötti külső szellőzőn keresztül távozik. Vízszintes üzemmódjában a levegő a műszerfaltól a hátsó szellőzőnyílások felé áramlik.
Az UVC sterilizálás akkor aktiválódik, amikor az utasok elhagyják a járművet. A vezérlőkar, az első sor tárolófiókjai és a hangszórók is megjelennek. Ezután az integrált fertőtlenítő UVC fények segítségével megtisztítják az életteret a baktériumoktól és vírusoktól. Ezenkívül a padlóban vannak fertőtlenítő tárolórekeszek és Smart Hub konzol a személyes holmik számára.
Sokoldalú E-GMP platformjának köszönhetően a SEVEN kiemelkedő hatótávolságot és ultragyors töltési képességet tud felmutatni, így az ügyfelek igényeire szabott vezetési élményt tud nyújtani. Valós élethelyzetben egy 350 kW-os töltővel a SEVEN körülbelül 20 perc alatt képes akkumulátorát 10 százalékról 80 százalékra feltölteni. A koncepciót úgy tervezték, hogy hatótávolságának céltartománya a 300 mérföldet (480 km) is meghaladja.
Forrás: hyundainews.com