fbpx

A bezöldült Svédacél – Volvo XC40 Recharge Twin Plus AWD teszt

Izgatottan vártam a Volvo első, tisztán elektromos modelljét – a Duna Autó Zrt. jóvoltából pedig ki is próbálhattam a két elektromotorral szerelt csúcsverziót, amely bőven okozott meglepetést.

A részben kínai tulajdonban lévő gyártó a manapság divatos futurisztikus külső helyett inkább az ismert körvonalak alá rejtette el az elektromos hajtásláncot. A 2018-ban az ÉV Autójának választott Volvo XC40 belsőégésű verziójához már volt szerencsém. A 2019-ben bemutatott tisztán elektromos modell gyártásának nem tett jót a világjárvány, így csak 2021-ben kezdték forgalmazni hazánkban. 

A Volvo XC40 Recharge Twin Plus AWD külseje

Az XC40 kompakt crossover formavilága 2017 óta szinte ugyanaz, viszont ennek ellenére még mindig újnak tűnik. A 4.4 méter hosszú és 2 méter széles tesztautó fehér metál fényben pompázó kasztniját fekete tetővel dobták fel. Szemből nézve a szemfüleseknek feltűnhet, hogy ez nem a plug in hibrid modell, mivel hiányzik a hűtőrács, pontosabban esetünkben egy szép fehér műanyag darabbal helyettesítették azt. 

Kimondottan tetszik, hogy az autó oldalról is feltűnő, közben pedig elegáns is. Az ajtókon alig van él, még sem érzem azt, hogy egy csupasz fémdarab lenne, és a kerékjárati ívek műanyag csíkjai is viszonylag keskenyek. A 20 colos felnik pedig egyből magukra vonják a figyelmet! A közel 500 kg-os akkupakk miatt több mint 2000 kilogrammra hízott az elektromos XC40, ezzel párhuzamosan pedig 4 egységgel (17.6 cm) kisebb lett a hasmagassága.

A hátulján nem találni kamu kipufogóvéget, hála a jó égnek. Ellenben a csomagtér ajtó jobb oldalán ott díszeleg a Recharge Twin pakett, ami finoman azt sugallja, hogy ez bizony a két elektromotorral szerelt verzió!

A Volvo XC40 Recharge Twin Plus AWD belseje

A külső fiatalosságát és vagányságát nyomokban sikerült átültetni a beltérbe is. Annak ellenére, hogy számomra kicsit sötét, mégis igényes, és a különböző fémhatású betétekkel remekül elnyomják a komorságát. A tolatókamera kimondottan hasznos, mivel a vaskos C- oszloptól alig látni hátra. A kényelmes ülésekben hamar otthonosan érzi magát az ember, még a hátsó sorban is, ahol a helykínálat teljesen rendben van, csupán a sötét színek által keltett érzéki csalódás mondatja elsőlátásra az ellenkezőjét.

A csomagtér 419 literes befogadóképessége átlagosnak számít ebben a kategóriában, és alig kisebb, mint a hagyományos erőforrással szerelt rokonáé. További előny, hogy az orrában is található egy 31 literes tároló, ez pedig a töltőkábeleknek, vagy 1-2 táskának kiváló helyforrás lehet. A kormány mögötti 12.3 colos digitális műszeregység képe szép, bár nem túlságosan személyre szabható. Az előtte található multikormány kimondottan Volvós, átlátható és letisztult.

Az infotainment rendszer megér egy hosszabb bemutatást, mivel legnagyobb meglepetésemre nem tudja a telefontükrözést! Ráadásul az XC40 Recharge-ban fedezhető fel először az Android Automotive OS névre hallgató rendszer, amely a gyártó sajátját váltotta fel, és szépen lassan a többi modellbe is átszivárog majd. Ez a rendszer egyáltalán nem hasonlít az Android Autóhoz, mivel egy teljesértékű Android 10-es rendszer, ami az autó számítógépén fut. A Google Maps működéséhez szükséges az okostelefonunk internetkapcsolatának megosztása, mivel így az útvonaltervezésnél megjeleníti az adott útszakaszon megengedett legnagyobb sebességet, és azt is megjósolja, hogy célba érkezéskor hány százalék töltöttség marad az akkupakkban. Természetesen szükség esetén töltőoszlopot is keres. Ahogy tapasztaltam, a becslései meglepően pontosak. A rendszer kinézetét nem lehet túlságosan személyre szabni, az autóval kapcsolatos beállítások pedig tömött menüpontban találhatók. 

Azonban meglepően gyorsan hozzá lehet szokni ehhez a rendszerhez. Telefon kihangosításra természetesen képes, eközben pedig a vezeték nélküli töltőn pihenhet az okoseszközünk.

A Volvo XC40 Recharge Twin Plus AWD hajtáslánca

A hagyományos és plug in hibrid erőforrások után tisztán elektromos meghajtással is elérhető a Volvo kompakt SUV szegmensének egyik legnépszerűbb modellje. A „sleeper„ crossover alatt ugyanaz a hajtáslánc található, mint a Polestar 2-ben. A Recharge Twin kivitelben tengelyenként egy villanymotor dolgozik, amelyek összteljesítménye 300 kW (408 lóerő) és 660 Nm nyomaték. Az mozgáshoz szükséges energiát a 78 kWh-ás akkupakk tárolja, amelyet otthoni hálózatról majdnem 40 óra alatt tölthetjük fel teljesen. 3 fázis/16 A  esetén ez 8 órára csökken. 50 kW-os DC oszlopról kb. 80 perc alatt tölthető 20-ról 90%-ra. 

Ami a hatótávot illeti, a WLTP szerint 420 km-el számolhatunk, ez a valóságban nagyjából 360 km-ben áll meg. A tesztidőszak alatt 20.5 kWh-s átlagfogyasztást mértem, ezzel ki is jön az imént említett hatótáv. 

A Volvo XC40 Recharge Twin Plus AWD vezetési élménye 

Kifejezetten tetszett, hogy nincs indítógomb, kulccsal a zsebben beülve a kényelmes ülésbe benyomjuk a fékpedált, D-be húzzuk az irányváltót, és máris menetkész a jármű. Utunk befejeztével pedig leállítani sem kell, elég a P-t megnyomni és kívülről becsukni, majd bezárni az autót. Ekkor egy mély alvó állapotba kerül a rendszer, amely minimális energiaigénnyel bír. Az infotainment rendszerben természetesen van lehetőség a teljes black out-ra is. 

A kettes szintű önvezetéssel rendelkező elektromos XC40 egy pedálos módja kifejezetten tetszett. Városban hasznos, azonban nem szabad megfeledkezni az autó súlyáról, nagyobb tempónál bele kell nyúlni a fékbe. A vezetést támogató rendszerek kifogástalanul működnek, a holttérfigyelő és a tolató kamera képe és látószöge is remek. A kormányzása meglehetősen könnyű, olyan elektromos autósan tűnik „gyerekjátéknak”, pedig egyáltalán nem az. A futómű a tömeghez viszonyítva kellően feszes, viszont a kátyúkat érdemes kikerülni. A komfortérzetbe nem tudok és nem is akarok belekötni, talán annyi negatívuma van, hogy csak a töltöttségi szintet jelzi ki a digitális óracsoport, a megtehető hatótávot már nem. Dinamikusan és sportosan is lehet közlekedni ezzel a 300 kW-tal, annak ellenére, hogy egy SUV nem feltétlenül kívánja ezt meg. Azonban a 4.9 másodperces 0-100 gyorsulási adat láttán felcsillantak a szemeim, viszont ha ésszerű hatótávot akarunk kicsikarni az akkupakkból, akkor ne padlózzuk le sokszor. 

A Volvo XC40 Recharge Twin Plus AWD árfekvése 

Az elektromos XC40 egy elektromotorral és az alapnak számító Core felszereltséggel 18 millió forint alatt van. Ugyanez a felszereltség két elektromotorral már majdnem 21 millió forintot kóstál. Az általam próbált „Plus”kivitel ára 21.5 millió forint. Ebben a szegmensben ez se nem drága, se nem olcsó…


A tesztben szereplő autó hamarosan értékesítésre kerül. Bővebb információkért látogass a Duna Autó Zrt. weboldalára.

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt. -nek!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb