fbpx

Peugeot Partner – társ a mindennapokban

Sokan keresik az ideális, pakolós cégautót, és sokfélére is esküsznek, mi most kiemeltünk egyet a sok közül, hiszen a 11 éves Partner igazi munkaautó, panasz pedig egyáltalán nincs rá. Hogy miért?

IMG_1374

Egyrészt azért, mert közel 475.000 kilométert nagyobb problémák nélkül elgurult, ami elég szép teljesítmény. De mit is takar az, hogy probléma nélkül? Nyilván ne gondoljuk azt, hogy a kerekeket sem kellett felfújni tizenegy év és majd félmillió km alatt, de a szervizperiódusok korrekt betartása mellett szinte csak a kopóalkatrészekkel kellett foglalkozni.

A 2000 köbcentis, 90 lovas turbódízel hibátlanul teszi a dolgát, egyszer nem kellett belenyúlni, nagyon megbízhatóan ketyeg. A váltó majdhogynem tökéletes, nyoma sincs a várt főzőkanál-érzésnek, a lötyögése minimális, ennyi használat után ez az állapot több, mint kielégítő. A futómű több ízben volt javítva, ez persze leginkább a hazai utaknak köszönhető, hátul ismét kezd romlani a helyzet, de ennyi még simán belefér. Volt pár használatból adódó horpadás/törés rajta, ezek mind szakszerűen lettek javítva, nyomuk sincsen, valamint a klímát kellett javítani. És ennyi. A szervizköltség 20.000 forint körül megáll, olajcserétől-olajcseréig megy a Partner, a javítanivalók mindig időben el lettek végezve. A strapabíró tehergépjármű pedig meghálálja a gondoskodást. Télen 6 literből kijön, nyáron – a légkondi használata mellett – 6.8-at fogyaszt átlagban.

IMG_1372

A beltér szintén teljesen rendben van, az ülések nincsenek kiülve, vagy szakadva, a kormánykerék azért már kissé megkopott, de közel sincs szétmállva. Ugyan minden kőkemény, érzelemmentes műanyagból van, de ez inkább előny, hiszen egyszerű rendben tartani, ráadásul semmi nem zörög az utastérben. A raktér szintén jól bírja a gyűrődést, az ajtók, burkolatok kissé kopottasak, de nem elhasználtak.

Hogy mennyire elégedettek a cégnél a Partnerrel, jól mutatja, hogy a főnök vett egy ugyanebből a szériából származó darabot, a különbség annyi, hogy abba a család is belefér, hiszen második üléssorral is rendelkezik.

IMG_1377

Minket szintén meggyőzött a teszt ideje alatt a francia igásló, ár/érték arányát tekintve az általunk kipróbált darab maximálisan túlteljesített. Egymillió forintért, sőt, inkább 800.000 körül már vállalható példányokat találni, érdemes számításba venni a Partnert.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb