Mazda6 facelift – igazodás az arculathoz
A japán gyártó két évvel ezelőtt dobta piacra a Mazda6-ot, azonban a modell máris jelentős ráncfelvarráson esett át, hogy minden ízében tudja követni a paletta jellemvonásait. A külső-belső felfrissülés bár nem volt még időszerű, mégis jelentősen javított az összképen.
A Mazda nem fukarkodik az újításokkal a 2015-ös évben, a 6 és a CX-5 faceliftje mellett teljesen megújul a 2, a CX-3, és a legendás MX-5 is. Cikkünk főszereplőjének leginkább az egységes márkaarculat miatt kellett „kés alá feküdnie”, ráadásul meglepően átfogó átalakításokon esett át.
Kívül talán a legfeltűnőbb a karakteresebb és morcosabb hűtőmaszk, az ezt körülölelő króm díszítés, valamint a ködlámpa környéke. Hátulról már nehezebb dolgunk van, ha fel szeretnénk ismerni a frissítés nyomait, ami lényeges lehet, hogy a hátsó lámpák is ledesek lettek (az elülsők pedig adaptívak is). Akinek nem tetszettek az eddigi árnyalatok, azoknak jó hír, hogy két új színnel bővült a paletta, bár nem túl izgalmasak, egy szürke és egy ezüst került bele a kínálatba, a karosszériaváltozatok viszont megmaradtak.
További újítások, hogy a 2015-ös változat már összkerékhajtással is rendelhető, a motorválasztékon viszont nem változtattak, ellenben javítottak a zajszigetelésen, illetve finomítottak az eddig is sokak által kedvelt felfüggesztésen is. Belül sokkal több helyen nyúltak a Mazda6-hoz, jelentősen átszabták a középkonzolt, amely kapott egy 7 colos kijelzőt, méghozzá egy vadonatúj rendszerrel (MZD Connenct), ráadásul a képernyő immár a konzol felső részén foglal helyet, amely sokkal értelmesebb megoldásnak tűnik, mint a középre bezsúfolt érintőpanel. A krómszegélyekkel díszített gombok és szellőzőrostélyok, és a középen húzódó betét elegánsabbá teszik a kezelőfelületeket. A kézifékkar eltűnt, a ráncelvarrott-verziónál már elektronikus megoldást alkalmaztak. Az üléseket szintén átszabták, a gyártó szerint kényelmesebbeké váltak, bár a bőrüléseknél továbbra sincs szellőztető mód. Bővültek a vezetési segédletek is, az úgynevezett i-Activsense pakk tartalmazza a sávelhagyási/sávváltást segítő és a holttérfigyelő rendszert is, melynek vigyázó „szemei” hátul és keresztirányban is kémlelik a forgalmat, továbbá a városi koccanásgátlót és az ütközésre figyelmeztető segédletet is.
A friss modell már elérhető hazánkban is, egészen pontosan 6.689.900 forintot kell letenni az asztalra az alapmodellért.
Bense Róbert
Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!