fbpx

Nagyvad a láthatáron – jön az új Camaro

Nem túlzás, ha az mondjuk, férfiszemet gyönyörködtető lett a Chevrolet Camaro hatodik generációja. A vérbeli izomautó könnyebb lett és kevesebbet eszik, erejéből azonban semmit nem vesztett. Európába jövőre érkezik meg.

chevrolet-camaro-ss-2016-1

Sokan és nagyon várták már a Chevy új sportkupéját, ám megérte türelmesnek lenni, hiszen hihetetlenül belevaló lett a hatodik széria, amely tátott szájak és leesett állak között mutatkozott be mindössze pár nappal ezelőtt. Azt nem mondhatjuk, hogy teljesen átdolgozták a Camarot, mégis a legutóbbi generációnál sokkal szigorúbb képet kapott, pedig az sem volt éppenséggel jámbor külsővel ellátva. Talán elsőre nem feltűnő, de egész sokat faragtak az autó méreteiből, 5.7 centivel rövidebb, 2.8-cal alacsonyabb és 2-vel keskenyebb lett, valamint a kaszni jelentős része alumíniumot is tartalmaz, azonban a szerkezeti szilárdság 28 százalékkal nőtt. A még így is 1.6 tonnás monstrum hosszú ideig „csiszolódott” a gyártó szélcsatornáiban, ám sikeres volt az aerodinamikai fejlesztés, ugyanis a leszorítóerő nőtt, a légellenállás viszont csökkent.

A motorpaletta kellően széles, összesen hat erőforrás közül lehet választani, négy, hat, valamint nyolchengeres motorral is elérhető lesz a Camaro. A Chevy új négyhengeres, kétliteres turbómotorjában 279 paci lakozik, a százas sprintet valamivel hat másodperc alatt hozza, viszont ami igazán meglepő, az a fogyasztása. A szóban forgó erőforrás az eddigi legtakarékosabb a Camarok történetében, mindössze 7.8 literre van szüksége 100 kilométer megtételéhez. Akit nem érdekelnek a fogyasztási adatok és inkább egy brutális vadállatot vinnének haza, azoknak sem kell csüggedniük, a 3.6 literes, 340 lovas V6 mellett a 6.2-es, 461 lóerős V8-as már biztosan megfelel az extrémebb igényűeknek is, ráadásul mindkét erőforrás rendelhető hatfokozatú manuális váltóval is.

camarointeri

Belül is történtek változások bőven, a műszerfal helyére egy 8 colos kijelző került, a középkonzolon szintén hasonló módon jártak el, bár azért ott még hagytak néhány gombot. Az egyébként sportos belteret LED-es hangulatvilágítással próbálták barátságosabbá tenni, mondjuk az valószínű, hogy nyugtató aromagyertyát még így sem Camaro belsejében fogunk gyújtani. Az extrák között szerepel az üzemmód-választó, az elektromos kézifék, valamint a menetstabilizáló is, a legbikább modellhez pedig versenypálya-mód és gázfröccs-funkciót is jár.

Az új Chevrolet Camaro az Egyesült Államokban már az év második felétől kapható lesz, Európába pedig majd 2016-ban érkeznek meg az első szállítmányok.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb