Alfa Romeo Junior Elettrica 280 Veloce teszt – Amikor a vezetés öröme csendben találkozik a stílussal
Kevés olyan autómárka van, ami annyira megdobogtatja a szívemet, mint az Alfa Romeo. Soha nem volt Alfám, de emlékszem, hogy kisgyerekként egyszer láttam egy Alfa Romeo 75-öt, és rögtön beleszerettem ebbe az olasz autóba.
Később jött a 155-ös és a 156-os, amikért odáig voltam, főleg, hogy ezekből készültek túraautó változatok is, amelyekkel többek között a DTM-ben és a WTCC-ben versenyeztek. A jelenleg kapható típusok, vagyis a Giulia, a Stelvio, a Tonale, valamint a Junior is mind-mind olyan autó, amelyekben ott lakozik az olasz életérzés, és méltóképpen viszik tovább a márka örökségét. Szerkesztőségünknél a közelmúltban már járt a Junior 1,2-es benzines változata hybrid rásegítéssel, most pedig a tisztán elektromos hajtáslánccal ellátott verzióját próbálhattuk ki, ráadásul a sportos Veloce kiadásban.

Az Alfa Romeo Juniorról 2024 áprilisában rántották le a leplet a Milan Design Week-en. A modellt eredetileg Milano néven szerették volna forgalmazni, azonban az olasz kormány szerint ez a név félrevezető lett volna a vásárlók számára, mivel az autót nem Olaszországban, hanem a lengyelországi Tychy-i gyárban szerelik össze. A Stellantis ezért úgy döntött, hogy inkább elkerülik a további konfliktust, valamint jogi procedúrát, ezért megváltoztatta a típus nevét, amelyből az első teljesen elektromos Alfa Romeo is készül.
Alfa Romeo Junior Elettrica 280 Veloce külseje
Ez az autó azonnal magára vonja a tekintetet, ugyanis minden részlete izgalmat és stílust sugároz. A Junior egy igazi B-szegmensbeli SUV a maga 4,173 mm hosszával, 1,781 mm széleségével és 1,505 mm magasságával. Bármelyik oldalról nézzük a kocsit, azonnal kiszúrjuk, hogy egy vérbeli Alfa Romeoval van dolgunk. Tesztautónk fekete színben pompázik, amit piros díszítőelemekkel dobtak fel. Szemből a jellegzetes pajzs formájú hűtőmaszk és az egyedi Full LED Mátrix fényszórók morcos külsőt kölcsönöznek a kocsinak. Oldalról lekerekített vonalakkal találkozunk.
A 20 colos Venti alufelnik jól passzolnak ehhez az autóhoz, az első felnik mögött pedig a piros Brembo féknyergek törik meg a fekete dominanciát. A hátsó ajtók kilincseit a C oszlopnál kell keresnünk, ahol az Alfa ikonikus emberalakot nyelő kígyó logóját is elrejtették. A hátsó LED-es lámpák is tökéletesen passzolnak az autó formavilágához. A csomagtérajtón ott díszeleg feketén az Alfa Romeo felirat. Összességében egy karakteres, sportos autót sikerül megálmodniuk az Alfa Romeo tervezőinek, amire minden alkalommal jó visszatekinteni a parkolóban.
Alfa Romeo Junior Elettrica 280 Veloce utastere
A legtöbb esetben, amikor ennyi sötét színnel találkozok egy utastérben, azt mondom, hogy lehangoló. Itt azonban pont az ellenkezőjét gondolom. A fekete/piros színkombinációjú spiga szövet és műbőr ülések kényelmesek és a hűvösebb időben jól jön, hogy fűthetőek, ráadásul a vezető oldalon még masszázsfunkciót is találunk. A fejtámlákban is felfedezhetjük az Alfa Romeo logóját. A kormány fogása jó, a rajta található gombok használatát pedig gyorsan meg lehet szokni. Egyedül a zongoralakkal van problémám, mivel minden érintésnél ott marad az ujjlenyomat, és könnyen karcolódik ez a felület.
A vezető egy 10,25″ műszeregységről olvashatja le az utazáshoz szükséges információkat. Középen szintén egy 10,25″ infotainment kijelzőt találunk, ami a sofőr felé van fordítva. Erről tudjuk szabályozni többek között az audio-rendszert, a navigációt, a telefont, valamint a szellőztetést. Utóbbit fizikai gombokkal is tudjuk állítani, amiket a középső kijelző alatt találunk meg. Az infotainment rendszer természetesen támogatja a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto funkciókat. Telefonunkat indukciós töltővel tudjuk tölteni, amit a középkonzolon helyeztek el. Természetesen itt is elrejtették a már korábban említett kígyó emblémát. Az utasteret feldobja az állítható hangulatvilágítás, ami a műszerfal körül, az oldalsó szellőzőnél és a középkonzolnál is látható. A középkonzolon kapott helyet a Start/Stop indítógomb, az irányváltó, az elektromos kézifék kapcsolója, valamint a Drive Mode gombja. Háromféle vezetési mód közül választhatunk: Dynamic (Sport), Natural (Normal), Advanced Efficiency (ECO).
Elöl nagyon kényelmesen lehet utazni a Juniorban, de nézzük meg mi a helyzet a hátsó sorban?! A fejtérre nem lehet panaszunk, azonban a lábtér kissé szűkös lehet. Rövidebb távon ki lehet bírni hátul, azonban hosszabb úton elképzelhető, hogy kényelmetlen lesz az utazás. A csomagtérpadló magassága könnyedén állítható. A csomagtartó kapacitása alaphelyzetben 400 liter, de a hátsó üléstámlák ledöntésével ez 1265 literre bővíthető.
Alfa Romeo Junior Elettrica 280 Veloce vezetési élménye
Veloce, vagyis gyors. Ez mindent elárul, hogy mit is tud ez a kis méregzsák. Tudom, elektromos autó, és nincs meg az a feeling, amikor egy belsőégésű motor dübörög előttünk. Viszont ez egy olyan elektromos autó, amit valóban élvezetes vezetni. A kocsiban egy 54 kWh névleges kapacitású lítium-ion akkupakkot helyeztek el, amivel a WLTP szerint körülbelül 400 kilométert lehet megtenni. A Junior Elettrica Veloce 280 lóerős (207 kW), és nagyjából 6 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 200 km/h környékén van. A kormányzása nagyon jó, a legkisebb mozdulatokra is jól reagál, a futóművét pedig igen sportosra hangolták. Rosszabb utakon, illetve vasúti átjáróknál eléggé pattogósan lehet vele közlekedni, de autópályán nagyon stabilan fekszik az úton.

A biztonságos és kényelmes utazásunkról számos vezetéstámogató rendszer gondoskodik. Ilyenek például az adaptív tempómat, a sávtartó rendszer, a holttérfigyelő, a táblafelismerő rendszer, a tolatókamera, valamint az első és hátsó radar (360 fokos), a vészfékező rendszer gyalogos érzékelővel, az intelligens sebességasszisztens, vagy az éberségfigyelő.
Alfa Romeo Junior Elettrica 280 Veloce fogyasztása
11 kW-os AC töltéssel körülbelül 5 és fél óra alatt lehet feltölteni teljesen a Juniort, míg 100 kW-os DC gyorstöltéssel kevesebb mint fél óra alatt tudjuk az akkumulátor töltöttségét 10%-ról 80%-ra emelni. ECO módban nálam 17.1 kWh/100km volt a fogyasztása, míg Sport módban ez az érték felment 20 kWh/100km fölé. 100%-os töltöttségnél 350 kilométernyi hatótávot ír ki ECO módban, és ezt nagyjából tudja is, főleg, ha kihasználjuk a regeneratív fékezéssel történő visszatöltést. Én közel 600 kilométert mentem az autóval az egy hét alatt, és a vegyes fogyasztás 18.9 kWh/100-re jött ki.
Az Alfa Romeo Junior EV egy fiatalos, sportos autó, ami tökéletes választás városi használatra, de agglomerációban élőknek is ideális lehet az ingázáshoz. Ennél a kocsinál a vezetés öröme találkozik a stílussal. Minden egyes megtett kilométer hatalmas élményt jelent, és garantált a mosoly, akár sofőrként, akár utasként ülünk az kocsiban. Az elektromos Junior kezdő ára 2025 novemberében 15.490.000 Ft, míg az általunk tesztelt Veloce, a benne található extrákkal együtt, 22.090.000 Ft-ért lehet a miénk.
A tesztlehetőségért köszönet az Alfa Romeo Magyarországnak.
A fotózás helyszínét a Tópark ‘BE MY CITY’ Iroda- és Lakópark biztosította.
Szöveg/fotók: Szalai Zsolt
Facebook:
tesztelok.hu
Instagram:
tesztelok.hu
TikTok:
tesztelok.hu csatorna
YouTube:
tesztelok.hu csatorna














































