fbpx

Dacia Duster Hybrid 140 Journey teszt (2024) – Jeepesre vette a figurát

A Dacia Duster első generációját 2010-ben mutatták be, 14 évvel később pedig megérkezett a 3. verzió, amely minden tekintetben több lett az elődöknél. Az utóbbi években volt szerencsém vezetni mindhárom generációt, és kétségkívül ki merem jelenteni, hogy ez az eddigi legjobb…

A Dacia Duster Hybrid 140 Journey külseje

Tesztautónk az új Sandstone névre hallgató homokbarna fényben pompázik. Ez a sok fekete műanyaggal kiegészítve kontrasztos összképet nyújt. Ahogy az mostanában divat, a Duster is hízott az elődhöz képest. Egészen pontosan 4343 mm-es hosszával több mint 140 mm-rel nagyobb, mint eddig. Az 1813 mm-es szélesség és az 1661 mm-es magasság pedig szintén méretesebb az előző generációkhoz képest.

A maszkulin, új dizájn elemeket először 2021-ben a Bigster koncepción láthattuk. A sorozatgyártásba került példányon számos apró elem van, ami már önnamgában is figylemet érdemel. Nekem személyes kedvencem a motorháztető domborulatai. Az összképet nézve, ad egy hangulatot vezetés közben, olyan hatást kelt, mintha egy jóval nagyobb autóban ülnénk. A szélvédő jobb sarkában megbúvó apró Duster sziluett pedig még inkább Jeep-es hatást kelt.

Mondhatni, hogy magasan hordja az orrát. Szemből nézve egy méretes műanyag elem tölti ki a front rész nagy részét. A kerékjárati íveknél hűtőnyílások is találhatók. A LED-es lámpatesteket műanyag elemekkel kötötték össze a középen trónoló új DACIA emblémával. Oldalról nézve egyáltalán nem tűnik túlzónak a részben újrahasznosított műanyagból készült fekete elem. A 18 colos felnik nagyon jól állnak neki, akárcsak a hátsó ajtók rejtett kilincsei. Hátulról nézve inkább hasonlít egy tankra, mintsem egy SUV-ra, de a maszkulin összképhez ez is hozzátartozik.  A harmadik generációs Duster már az új CMF-B platformra épül, amelyre a jelenleg is kapható Clio, Captur, Sandero és Jogger is.

A Dacia Duster Hybrid 140 Journey utastere

A méretnövekedéssel a beltér is tágasabb lett. Ezt igyekeztek a mérnökök modern és ötletes megoldásokkal telepakolni. Ilyen például a digitális műszeregység és a 10.1 colos infotainment kijelző is. Szerencsére a fizikai gombokat sem űzték el teljesen.

A mutatós, farmer hatású ülés személy szerint nekem kicsit túl puha és a deréktámasz hiánya miatt hosszú távon kicsit kényelmetlen volt. A hátul utazóknak bőséges fej- illetve lábtér áll rendelkezésre.

Az Y motívum az autó számos részén visszaköszön, a szellőzőn, a hátsó lámpa mellett a nappali menetfényben is. A használt anyagok igényesek, a sötétkék műanyag betét kifejezetten tetszett.

A tesztelt Hybrid változat esetében a csomagtér 414 literes, ami élhető, a többi motorváltozat puttonya valamivel tágasabb.

A Dacia Duster Hybrid 140 Journey erőforrása

A 3. generáció hazánkban nem kapható dízel erőforrással, azonban nem kell elkeseredni. Van opció bőven.

Az belépő szintet az 1.0 literes 100 lóerős Bi-Fuel  motor képviseli, ennek különlegessége, hogy benzinnel és LPG gázzal egyaránt képes üzemelni. Ezt követi a TCe 130, amely egy 1.2 literes turbós háromhengeres motorra épülő mild hibrid rendszer 130 lóerős teljesítménnyel. A paletta csúcsán az öntöltő hibrid változat trónol, amelyben az 1.6 literes négyhengeres benzines blokkot két elektromos motor egészít ki. Ebben az esetben 140 lóerős összteljesítményről beszélhetünk.

Érdekesség, hogy az extraként vásárolható 4X4-es csomaggal a Duster a kategóriája legnagyobb hasmagasságát (217 mm) tudhatja magáénak. Ez ár-érték arányban remek terepképességeket sejtet. Az viszont kissé furcsa számomra, hogy ez csak a közepes motorizáltság esetében érhető el.

Fogyasztását tekintve a tesztautó remekül muzsikált. A tesztidőszak végén 5.5 literes átlagfogyasztást írt ki. Ebben volt városi dugó, autópálya és főútvonal is. Ez nagyon közel áll a WLTP szerinti 5.0-5.1 literes átlaghoz.

Ehhez az értékhez a jól működő hibrid rendszer nagyban hozzájárul. Indulásnál mindig elektromos áram hajtja a rendszert. A belsőégésű és az elektromos rendszer kapcsolatát egy körmös kapcsolású váltóval oldották meg. (négy sebesség a benzines, két fokozat az elektromos rendszerhez) Ennek, illetve a rekuperációnak köszönhetően a városban kb. 70 % -ban akár tisztán elektromosan is közlekedhetünk.

A Dacia Duster Hybrid 140 Journey vezetési élménye

A paletta egyetlen négyhengeres, méghozzá szívó benzinmotorját használó hajtáslánc meglehetősen dinamikusan mozgatja a Duster 1340 kilós súlyát. A korábbi modellhez képest kellemesebb lett a futómű és több visszajelzést ad a kormánymű is. Összességében komfortosabb lett az új Duster. Terepen és a városi dzsungelben is megállja a helyét.

A Dacia Duster Hybrid 140 Journey árfekvése

A belépőmodellt az 1.0 literes 100 lóerős Bi-Fuel  motor jelenti Essential felszereltséggel. Ennek indulóára 7.5 millió forint. Tesztautónk a skála másik végéből való. A négy hengeres 140 lóerős Hybrid blokkal szerelt Journey kiviel, ami inkább a városi terepet részesíti előnyben. Ennek indulóára 10.7 millió forint 2025 március végén. A csúcsot az Extreme felszereltség jelenti.

A Dacia Duster Hybrid 140 Journey-ről röviden

Összességében úgy gondolom, hogy az igen népes B SUV kategóriában ez egy elég erős versenyzőnek számít. Kifejezetten örültem, hogy a kínálat egyetlen négyhengeres blokkjával szerelt verziót kaptam. A dizájnja vagány, jó vezetni és ergonomikus…

A tesztlehetőségért köszönet a Dacia Magyarországnak.

Írta/fotók: Háfra Zsolt

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Javasolt cikkek

Back to top button