fbpx

Opel Ampera – korán érkezett jövő

A néhány éve megjelent Amperának minden esélye meglett volna arra, hogy befutott autóvá váljék, ám vagy az idő, vagy a hely, esetleg az ára, vagy épp az aktuális piaci trendek és a még mindig létező előítéletek miatt mégsem jött össze neki a várt áttörés. Ettől függetlenül igen érdekes és futurisztikus járműről van szó, nem lehet szó nélkül elmenni mellette.

Ampera-WEB

Sokan gondolják, hogy az Ampera „tisztán” elektromos jármű, ám kapott azért egy benzinmotort is, többek között ennek a segítségével érhető el az 500 kilométeres hatótáv. Ha mindenképp szeretnénk megnevezni, a kiterjesztett hatósugarú villanyautó rá a legjobb elnevezés. Tisztán elektromosan, takarékosan vezetve azonban így is 40-80 km-t meg lehet vele tenni, de bármelyik módot is választjuk a közlekedésre, biztosak lehetünk benne, hogy sokkal kisebb a fenntartási költsége, mint a hagyományos autóké. Azonban ez még nem volt elég a sikerhez, ugyanis – kár szépíteni – az Ampera meglehetősen drága járgánynak számít a mai napig. Hiába a jövőbe mutató elképzelés, az eladási adatok az utolsó évben már nagyon gyatrák voltak, ezért a 2012-es Év Autója leköszönni kényszerült.

Visszatérve magához a járműhöz, az Ampera elég pofás külsővel rendelkezik, igaz első ránézésre nem feltétlenül lehet eldönteni, hogy milyen kategóriába is lehet besorolni. Van egy kicsi mindenből, leginkább egy alaposan földhöz nyomott ferdehátúként lehet leírni. Belülről nem kevésbé formabontó, akár egy űrhajó is megirigyelhetné az érintős, grafikus kijelzővel rendelkező műszerfalat. Ugyan az üléspozíció eléggé alacsonyan van, mégis viszonylag jól ki lehet látni az egyébként nagy belső térrel rendelkező Opelből. Ha már a beltér, az Ampera csomagtartója az alap 310-től 1005 literesig bővíthető. Egyébiránt a sebességére sem lehet panasz, az Ampera kilenc másodperc alatt képes százig gyorsulni, és 160-nál áll meg, ekkor is csak az elektronikus korlátozás miatt.

510_opel-ampera-3

Az Ampera összességében minőségi, az Opel fejlesztéseit és lehetséges irányait elővetítő gépezet. Aki viszont azt állítja, hogy egy ilyen autó egyelőre csak kompromisszumképes embereknek való, teljesen igazat mond. Nem száz százalékig kiforrott, de mégis iránymutató és becsülendő próbálkozás volt, arról nem is beszélve, hogy az Európában értékesített 7700 példány a kimutatások szerint 13.000 tonna szén-dioxidtól mentette meg a légkört.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb