Fiat 600e La Prima 115kW (156 LE) teszt – A városi crossover, ami felvillanyozza az embert
Amikor a Fiat a 2000-es évek közepén feltámasztotta az ikonikus 500-ast, hatalmas sikert aratott vele. Nem volt ez másként a 600-assal sem, ami egy igazán színes kis városi crossover formájában éledt újjá. A közelmúltban kipróbáltuk a Fiat 600 hibrid változatát, most pedig a tisztán elektromos verzió, a 600e járt nálunk La Prima felszereltséggel. Kíváncsian vártuk, hogy ennél az autónál is megtapasztaljuk-e az igazi Dolce Vita életérzést.

Fiat 600e La Prima 115kW (156 LE) külseje
Az autó igazán vidám megjelenésű, ami mindig mosolyt csal az ember arcára. Szemből nézve a hatalmas kerek fényszórók, a lámpák felső részén található színre fújt takaróelem, a félkör alakú LED-es irányjelzők és helyzetjelzők, valamint a jellegzetes Fiatos vonalak egyedi megjelenést kölcsönöznek az autónak. Oldalról nézve is izgalmas vonalakat fedezhetünk fel. A B-oszloptól hátrafelé sötétített üvegeket találunk, amik jó kontrasztban vannak a kocsi „Sun of Italy” narancssárga színével. A 18 colos könnyűfém felnik jól állnak a kicsivel több mint 4 méter hosszúságú autón. Hátul szintén LED-es lámpákat találunk, a lökhárítón pedig az olasz trikolor színeiben pompázó 600-as felirat díszeleg. A csomagtérajtón található világoskék „e” logó pedig egyértelművé teszi számunkra, hogy egy tisztán elektromos 600-assal van dolgunk. Az új FIAT 600-as 4.171 mm hosszú, 1.781 mm széles és 1.536 mm magas.
Fiat 600e La Prima 115kW (156 LE) utastere
A 600e belseje szinte mindenben megegyezik a hibrid változatéval, kivéve egy gombot, amit az elektromos kézifék kapcsolója mellett találunk. Ezzel a gombbal a vezetési módot választhatjuk ki, vagyis, hogy ECO, Normál, vagy Sport módban szeretnénk-e közlekedni az autóval. Az utastérben a fekete és az elefántcsontszín dominál. A vinyl bőr ülések elöl kényelmesek, jól tartanak. A vezetőoldali ülés elektromosan mozgatható és még masszázsfunkció is megtalálható benne. Hátul kicsit szűkös a hely, de gyerekek kényelmesen el tudnak férni mögöttünk. A szintetikus bőr, multifunkciós kormánykerék fogása jó, mögötte pedig egy 7”-os TFT kijelzőt találunk. Középen egy 10,25″ infotainment kijelzőn vezérelhetjük a 6 hangszórós audiorendszert, a telefont, a navigációt, valamint itt tudjuk beállítani többek között a belső tér hangulatvilágítását is. Középen fizikai gombokat helyeztek el, amikkel az automata klímát, valamint a szélvédő páramentesítését és a rádió hangerejét tudjuk szabályozni. Hiába keressük a sebességváltó kart, ugyanis a Fiat 600-ban a fokozatokat is fizikai gombokkal tudjuk kapcsolgatni. Ez először furcsa lehet, de mivel a gombok kézre állnak, viszonylag gyorsan meg lehet szokni.
Az új 600-asban rengeteg tárolórekesz van, ahova jól el tudunk pakolni. A legszembetűnőbb talán a középkonzolnál elhelyezett mély boksz, amiben USB-A és USB-C portot is találunk, valamint egy indukciós telefontöltőt, az egészet pedig egy mágneses rolóval tudjuk eltakarni a kíváncsi szemek elől. A csomagtartó ajtaja érintés nélkül nyitható. A rakodótér befogadóképessége 360 liter, de a hátsó üléssor ledöntésével ez 1231 literre bővíthető.
Fiat 600e La Prima 115kW (156 LE) vezetési élménye
Természetesen a legnagyobb különbséget vezetés közben tapasztaltam a hibrid és az elektromos 600-as között. A Fiat 600e-ben egy 115 kW-os (156 LE) villanymotor dolgozik, ami az első kerekeket hajtja. A kocsiban egy 54 kWh lítium-ion akkumulátort helyeztek el, aminek a súlya 339 kg. Fiat 600e 9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a gyári adatok szerint a kombinált hatótáv kicsivel több mint 400 km. Az autó 100%-ra feltöltve 406 kilométer hatótávot írt ki, ami vezetési stílustól függően reális is lehet. Javarészt városban közlekedtem az autóval, és a legtöbbször „B” módban használtam, de az M0-áson is beletettem egy kevés kilométert. 13 – 13,5kWh/100km-es fogyasztást mértem, amivel abszolút meg voltam elégedve. Otthon 11kW-os Wallbox-szal kényelmesen és gyorsan lehet tölteni, míg 100 kw-tal 27 perc alatt tudjuk 20%-ról 80%-ra tölteni az elektromos 600-asunkat.

A felfüggesztése kellően kényelmes, jól viseli a rosszabb útburkolatokat is. A kormányzása nagyon könnyű, a kocsi fordulóköre pedig 10,5 méter. Az utazásunk biztonságáról és kényelméről rengeteg vezetéstámogató rendszer gondoskodik. Ilyenek például az intelligens adaptív tempomat, a holttérfigyelő rendszer, az éberségfigyelő, a sávtartó asszisztens, a vészfékező rendszer, a táblafelismerő rendszer, az automata távolsági fényszórók vagy a segélyhívó rendszer. Parkolásnál az első- és hátsó tolatóradar, valamint a hátsó kamera áll a rendelkezésünkre.

Összességében a Fiat 600e nekem nagyon tetszett. Praktikus, jól használható, fiatalos kis városi SUV, amivel abszolút átélhető az olasz életérzés. Családoknak kiváló választás városi használatra, de agglomerációban élőknek is ideális lehet az ingázáshoz. A cikk megírásakor (2025 május) a Fiat 600e RED alapfelszereltséggel 13.990.000 Ft, míg az általunk tesztelt La Prima 15.990.000 Ft-tól érhető el. A Fiat 5 év vagy 200 000 kilométer garanciát ad a 600e-re, míg az akkumulátorra 8 év vagy 160 000 kilométer a garancia.
A tesztlehetőségért köszönet a Fiat Magyarországnak!
Szöveg/fotók: Szalai Zsolt
Facebook:
tesztelok.hu
Instagram:
tesztelok.hu
TikTok:
tesztelok.hu csatorna
YouTube:
tesztelok.hu csatorna






























