fbpx

Fiat 600 Hybrid La Prima 1.2 MHEV 74 KW (100 CV) teszt – Egy csipetnyi Olaszország

A Fiat az ötvenes évek közepén dobta piacra a 600-ast, ami az olasz „gazdasági csoda” időszak egyik ikonikus autójának számított. Az olaszok a legendás Fiat 500-as után most a 600-ast is feltámasztották egy városi SUV formájában. Szerkesztőségünkhöz egy La Prima felszereltségű, 1.2-es mild-hybrid erőforrással felszerelt modell érkezett, amit egy héten át tesztelhettünk.

A Fiat 600 Hybrid La Prima 1.2 MHEV 74 KW (100 CV) külseje

 

Ahogy megláttam az égkék színű tesztautót, rögtön mosolyt csalt az arcomra. Szemből nekem a Némó nyomában című animációs filmben szereplő Cool, a tengeri teknős jutott róla először eszembe. Szögletes formát hiába keresünk rajta, minden szépen le van kerekítve. Az első LED-es lámpák színre fújt felső része miatt úgy néz ki, mintha pislogna az autónk. A fényszórók alatt a félkör alakú LED-es irányjelzők és helyzetjelző lámpák is jól beleillenek ebbe a lekerekített formavilágba. A kocsi elején, a hűtőrács fölött egy nagy 600-as embléma díszeleg. Oldalról nézve is izgalmas vonalakat fedezhetünk fel. A 18 colos könnyűfém felnik jól állnak a kicsivel több mint 4 méter hosszúságú autón. A 600-as hátulja kicsit szögletesebb, mint az eleje. Hátul is LED-es lámpákat találunk, amelyeken hasonló mintázatot fedezhetünk fel, mint a felniken. A csomagtérajtóra felkerült a FIAT emblémája, illetve a „HYBRID” felirat is. A lökhárító fekete részében is elrejtették a 600-as logóját az olasz trikolor színeivel díszítve. Az új FIAT 600-as 4.171 mm hosszú, 1.781 mm széles és 1.536 mm magas.

A Fiat 600 Hybrid La Prima 1.2 MHEV 74 KW (100 CV) belseje

 

A kocsi utasterében a fekete és az elefántcsontszín uralkodik. A szintetikus bőr kormánykerék fogása jó, viszont a rajta lévő gombokat nehezen tudtam megszokni. A kormány mögött a 7”-os TFT kijelzőről olvashatjuk le a sebességünket, és az egyéb utazáshoz szükséges információkat. Középen egy 10,25″ infotainment kijelzőn vezérelhetjük a 6 hangszórós audiorendszert, a telefont, a navigációt, valamint itt tudjuk beállítani a belső tér hangulatvilágítását is. Középen fizikai gombokat találunk, amikkel az automata klímát, valamint a szélvédő páramentesítését és a rádió hangerejét tudjuk szabályozni. Hiába keressük a sebességváltó karját, ugyanis a fokozatokat is fizikai gombokkal oldotta meg a Fiat, ami számomra egy kicsit szokatlan volt.

A középkonzolnál a mágneses rolóval ellátott hatalmas tárolórekeszbe, a mély kesztyűtartóba és a könyöklőben lévő tárolóba kényelmesen el lehet pakolni. Az elefántcsont színű, türkiz díszítésű vynil bőr ülések elég kényelmesek, én a 186 cm-es magasságommal is komfortosan éreztem magam vezetés közben. Az első ülések fűthetőek, ráadásul a vezető oldalon még masszázsfunkciót is találunk. Hátul gyerekek kényelmesen tudnak velünk utazni, azonban felnőtteknek már gondot okozhat a szűkös lábtér. Az automata csomagtérajtót akár lábmozdulattal is fel tudjuk nyitni, ami jól jöhet, ha mind a két kezünk tele van csomagokkal. A csomagtartó befogadóképessége 385 liter, de a hátsó üléssor ledöntésével ez bővíthető.

A Fiat 600 Hybrid La Prima 1.2 MHEV 74 KW (100 CV) vezetési élménye

Javarészt városban használtam a 600-ast, de kicsit hosszabb távokon is autókáztam vele. Városban könnyedén kezelhető, jól reagál a kisebb kormánymozdulatokra is, a 48 voltos öntöltő hibrid rendszernek köszönhetően pedig az üzemanyaggal is takarékoskodhatunk. Alacsony fordulatszám-tartományban, például elindulásnál vagy tolatásnál szép csendben gurul a kocsi a 21 kW-os elektromos motorral, majd amint gyorsítunk szerepet kap a 100 lóerős belső égésű motor. A WLTP-norma szerint a kombinált üzemanyag-fogyasztás 4,9 l/100km, azonban nekem ez körülbelül 1 literrel többre jött ki. Elől MacPherson, hátul pedig Twist Beam felfüggesztés van az autó alatt, amivel kényelmesen lehet közlekedni a rosszabb minőségű utakon is. Az új 600-as számos biztonsági- és vezetéstámogató rendszerrel van ellátva, ilyen például az adaptív tempómat, a holttérfigyelő rendszer, a sávtartó asszisztens, a vészfékező rendszer, az automata távolsági fényszórók, vagy a segélyhívó rendszer. Parkolásnál az első és hátsó tolatóradar, valamint a hátsó kamera áll rendelkezésünkre.

 

Összességében az új Fiat 600 Hybrid egy igazán elbűvölő, vagány, fiatalos kis városi SUV, amivel élvezni lehet az olasz életérzést. Városi közlekedésben nagyon praktikus, könnyedén használható, jól pakolható autó. A Fiat 600 alapára a cikk megírásának idején bruttó 8.990.000 Forint, míg a tesztautónk a La Prima felszereltséggel 10.800.000 Forintba kerül.

A tesztlehetőségért köszönet a Fiat Magyarországnak!

Szöveg/fotók: Szalai Zsolt

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Javasolt cikkek

Back to top button