fbpx

Tim Gábor harmadik lett a GTX bajnokságban

Az idei szezonban Tim Gábor a GT autózás világában mutathatta meg tudását, az Eset Cup bajnokságban indult a GFS Racing csapatával egy Lotus Exige V6 versenyautóval. Az autója az év elején a mezőny leggyengébb kocsija volt, de az év végére már a középmezőnnyel küzdött, sőt a GTX értékelésben a harmadik helyet szerezte meg jóval erősebb autókat megelőzve.

A bajnokságot a hétszeres bajnok vanyarci pilóta még egy alap verzióban felszerelt Lotus Exige V6 Cup R versenyautóval kezdte, mellyel nem volt esélye a GT3-as, GT4-es és egyéb autók ellen. De már a szezon második versenyén szállított egy meglepetést, mikor a Red Bull Ringen az első versenyt megnyerte a GTX kategóriában. Igaz, ehhez jókora szerencse is kellett.

Az év során az autója versenyről versenyre fejlődött és Gábor is megszokta a gyakran harminc fő feletti mezőnyt és az olyan autók elleni küzdelmet melyek akár 3-400 lóerővel is erősebbek voltak az autójánál.

“Az év elején volt egy kupás Lotus Exige-ünk, amiben egy 360 lóerős Toyota motor dolgozik és igazából pályanapokra és a Lotus Cup Europe bajnokságra alkalmas. Az Eset Cup-ban a leggyengébb autók is 470 lóerő környékén voltak, a GTX kategóriában pedig még ennél is jóval erősebbek. Így nem voltak nagy elvárásaink az év elején, de ez a szezon során megváltozott. Nem gondoltam, hogy a bajnokság utolsó két futamán még a GTX bajnoki címére is lesz esélyem!” – emlékezett vissza Tim a szezon elejére.

Az autója főként a felfüggesztés terén javult az év elején, illetve a súlya is csökkent. De az erő nem jött meg az autóba. Hiába voltak a jobbnál jobb rajtok, a futamokon Tim nem tudta tartani az erősebb autókat. Ugyan szorgosan gyűjtötte a pontokat, a sorozat hatodik versenyén, a Slovakiaringen jött el az esély, hogy akár a bajnoki éllovast is utolérje. 5,5 pont hátrányban a második helyen állt, a bajnoki győzelemhez el kellett volna kapni a KTM GTX-el versenyző cseh Koukola-t.

A lehetősége megvolt, hisz az autóba végre megérkezett az erősebb motor, mely már 430 lóerőt tudott. De a nagyobb tempó olyan technikai problémákat is hozott magával, amire nem volt a versenyen megoldás. Így hiába volt biztató a tempó, ahhoz, hogy célba érjen a futamokon 6-8 másodperccel kellett lassabban mennie. Így a bajnoki esély elúszott és a harmadik helyre csúszott vissza a magyar pilóta.

“Természetesen a GFS Racing pontosan tudja, hogy kell autót fejleszteni. Az, hogy a motor erejét jelentősen növelték az egy kockáztatás volt. Csak így volt esélyünk, hogy az év végén egy olyan eredményt érjünk el, amiről az év elején nem álmodtunk. Mondhatjuk, hogy 19-re húztunk lapot és nem jött be. A motor erősebb lett, de más területeken is fejleszteni kell, amihez komoly erőforrások, azaz pénz kell.” – így magyarázta Tim a műszaki gondokat.

Szeptember 6-8. között a bajnokság szezonzáró hétvégéje következett a csehországi Brno versenypályán. Matematikailag még volt a dobogó bármelyik fokára esély, de a realitás a harmadik hely megtartása volt, nagyobb szerencsével a második helyre is lehetett azért gondolni.

Azonban hiába volt a pálya kedvezőbb a Lotus számára a műszaki gondok súlyosbodtak, a motor csak 1-2 gyors kört engedélyezett, nem lehetett folyamatosan a maximumot kérni az erőforrástól. Így, ahogy a Slovakiaringen, itt is vissza kellett venni a tempóból.

“Nem ilyen szezonzáró hétvégéről álmodtam. Van egy szuper autóm, már egy egész erős motorral és mégsem versenyezhettem valójában. Szerencsére a csapatfőnök, Burkus Egob engedte, hogy legalább egyszer, új gumikon megpróbáljam mi is van a kocsiban. Megkaptam a második időmérő edzésen lehetőséget, hogy odapörköljek egy kör erejéig. A 30 fős mezőnyben a 15. időt autóztam, olyan autókat előztem meg, mint a KTM GTX, Lamborghini Super Tropheo vagy az új kupás Porsche és az összes GT4-es autó. Ez hatalmas megkönnyebbülés volt számomra, hogy láttuk, igenis ezzel a kocsival műszaki gondok nélkül tényleg lehet komoly eredményeket elérni.” – mesélte Tim a leggyorsabb körének történetét.

Tim az első és második versenyen is a GTX harmadik helyét szerezte meg és a bajnokságot is ebben a pozícióban zárta.

“Az év elején azt mondja valaki, hogy ezzel a kocsival a bajnokságban harmadik leszek, azon biztos jót derültem volna. De a szezon során jött meg az étvágy és most csalódásként élem meg, hogy az utolsó két futamon csúszott ki a lehetőség a kezünkből, hogy egy hatalmas meglepetést okozzunk. De realistán kell nézni azt, ami történt. Az ellenfelek költségvetésének csak töredékéből versenyeztem egy gyengébb autóval. Minden futamon célba értem, a 14 futamból tízen a dobogón végeztem. Erre büszkének kell lennünk és azok is vagyunk!” – foglalta össze az évét Tim.

Tim Gábor az Eset Cup GTX kategóriájának harmadik helyét szerezte meg a GFS Racing Team csapattal. Összesen öt országban 14 versenyen indult és rengeteg GT autós tapasztalatot szerzett.

“Örülök, hogy ilyen sokat ülhettem autóba. Ez a csapatnak és támogatóimnak köszönhető. Remélem már a télen kiderül, hogy hol és hogyan folytathatom karrieremet. Szeretnék a GT autózás világában maradni, ezen fogunk dolgozni a tél során. Köszönöm mindenkinek aki névvel vagy név nélkül támogatott és segített. Ez a bajnoki harmadik helyéért járó trófea nekik is jár! – köszönte meg a szezont Tim.

A GTX bajnokság végeredménye:

1. Petr Koukola KTM GTX 73 pont
2. Adam Konopka Lamborghini Huracan GT3 68 pont
3. Tim Gábor Lotus Exige V6 Cup R 62 pont
4. Antonín Herbeck Pagani Zonda 39,5 pont
5. Reinhard Kofler KTM GT2 37,5 pont
6. Mato Homola KTM GT2 25 pont
7. Tomáš Miniberger KTM GTX 24 pont
8. Stefan Rosina Lamborghini Super Tropheo 18 pont
9. Ivan Vlachkov Sin Car S01 17,5 pont
10. Ronald Andraczek Lotus Exige V6 Cup R 14 pont
11. Christian Wimberger Lamborghini Huracan GT3 12,5 pont
12. Dan Skalicky KTM GT2 12 pont
13. Viktor Mraz KTM GT2 6 pont
14. Bódis Kálmán Silver Sting 6 pont
15. Ondřej Rokos KTM GT2 6 pont

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb