fbpx

Szerény, mégis sokat ad – Peugeot 5008 Facelift 1.5 BlueHDi Active Pack teszt

2020-ban megújult az 5008, vagyis pontosabban ráncfelvarrást kapott a 2. generáció. Mivel az eddigi összes Peugeot modell tetszett, így ezt is nagy kíváncsisággal vártam. Végül a kezdeti zökkenőkön átlépve kellemesen telt a tesztidőszak. Az elején nem igazán találtam meg a számításom a méretes autóban, de rövidesen mindennek megértettem az okát. 

A Peugeot 5008 Facelift 1.5 BlueHDi Active Pack külseje

A ráncfelvarrás az orr részen valósult meg a leglátványosabban, ez a modell végre felvette a 2008 és a 3008 stílusát, amely nagyon jól áll neki. Akárcsak a Cuprite réz fényezés! A keret nélküli hűtőrács, a LED-es fényszórók és az „agyarok” még morcosabbá teszik ezt a nagymacskát, ami nem is kimondottan SUV, sokkal inkább egy családi egyterű. 

Oldalról nézve látszik igazán a mérete, emiatt szép nagy felületekkel találkozunk, de ezek egyáltalán nem unalmasak, köszönhetően a kerékjárati ív tetején található dekorelemnek és néhány okos megoldásnak. A hátulján visszaköszönnek a szokásos karomra hajazó fénycsíkok. Az elődhöz képest talán minden kicsit sarkosabb lett, de ez nem feltétlenül baj. Szerintem jól áll neki!

Az 4641 mm-es hosszal, 1844 mm a szélességgel és 1646 mm a magassággal rendelkező 5008-as alapjául az az EMP2-es padlólemez szolgál, amely például a DS 7 Crossback-ben is megtalálható. Méreteit tekintve egy ligában játszik a Skoda Kodiaq-kal, viszont annak tengelytávja 60 mm-rel kisebb a tesztalanyomnál. A Peugeot 2840 mm-es adattal bír, ez a tágasságának egyik fő oka. Az összképhez hozzátartozik, hogy közel 1500 kg-ot nyom az autó, miközben 236 mm-es szabad hasmagasságot tud felmutatni. Ez lényegesen több teret ad a sofőrnek, mivel a kikövezett útról letérve sem kell félni attól, hogy leér majd az orra. 

A Peugeot 5008 Facelift 1.5 BlueHDi Active Pack belseje

A kimondottan tágas utastrében megszokott módon minőségi anyaghasználattal és felületekkel találkoztam. A vezetőorientált elrendezés tetszett, akárcsak az i-Cockpit. A középkonzol tetején található infotainment kijelzőre tekintve az az érzésem támadt, mintha ott már elfogyott volna a kreativitás, vagy valamin spórolni akartak… Sem a rajta futó rendszer gyorsaságától, sem pedig a felbontástól nem estem hasra. Az alatta helyet kapó elegáns és praktikus gombsor esetében viszont tetszett, hogy néhány funkció dedikált fizikai gombot kapott. Kicsit testidegen számomra, hogy a hőfok állításához a fizikai gomb megnyomása után még a kijelzőn is kell babrálni, ezzel is elterelve a figyelmet a forgalomról. Természetesen a telefontükrözés kábelesen elérhető, szóval legalább nem téved el az ember…

Az első két ülés fűthető, ráadásul nagyon kényelmesek, és ez a második üléssorra igaz, ahol tetemes helykínálat fogad. Egyetlen negatívumként az USB csatlakozók hiányát jegyezném meg, de ez a felszereltségből adódik. A hátsó két pótülés inkább csak tinédzsereknek lehet jó, a hely szűkössége miatt. Ezek a csomagtér padlójába vannak süllyesztve, használat során az alattuk lévő rekesz tárolóként használható. Ez egy praktikus megoldás, akárcsak az egész ülésrendszer. A középső sor egyenként állítható, ha pedig ledöntjük őket, akkor az alapból 700 liter feletti csomagtér máris 1940 literre nő.

A Peugeot 5008 Facelift 1.5 BlueHDi Active Pack erőforrása

Az 5008 orrában egy 2017-ben fejlesztett 1.5 literes, négyhengeres dízelmotor ketyeg, amely 130 lóerő és 300 Nm nyomaték előállítására képes. Természetesen ez is Ad Blue adalékkal működik, mint minden újkori dízel. Az üzemanyagtank 56 literes, ami elsőre kevésnek tűnhet, de az alacsony fogyasztásnak köszönhetően így is több mint 800 km-es hatótávot tud. A tesztautóban egy hatfokozatú manuális váltó található, viszont kérhető nyolcfokozatú automataváltóval is, 750 000 Ft-os felár ellenében. 

Az aktuális erőforrás mellett még egy 1.2 literes PureTech benzinmotor található még a kínálatban, ami szintén 130 lóerőt tud, igaz 230 Nm nyomatékkal és csak 3 hengerrel. Ritka pillanatok egyike, amikor egyértelműen a dízel mellett tenném le a voksom! 

A Peugeot 5008 Facelift 1.5 BlueHDi Active Pack vezetési élmény

A vezetési élményhez és komforthoz sokat hozzáad, hogy milyen hangulat uralkodik egy autóban, hogy mit érzek, mikor a volán mögé ülök. Ezesetben leginkább egy kis bosszúságot, mivel, csak magasabb felszereltségben érhető el a kulcsfelismerő ajtónyitás és zárás. Ez azt jelenti, hogy meg kell nyomni a gombot a kulcson, csak akkor zár be vagy nyit ki. Bevásárlásnál, mikor az ember mindkét keze tele van, és keresni a kulcsot, ráadásul hideg is van, nos az nem túl kellemes. Nyilván ez megszokás kérdése. Viszont, miután bejutottunk az 5008-ba, már kimondottan kellemes érzés lesz úrrá az emberen. 

A tipikus Peugeot-t jellemző kormánykerék kicsit csalóka, mivel kisebbnek és sportosabbnak hat tőle ez a nagy családi autó. A tesztidőszak közepére barátkoztam vele össze teljesen, ez a szokottnál jóval hosszabb idő, mert nem vagyok az a nagy családi autós figura. Mivel magasan ülünk az 5008-ban, így jól ki lehet látni belőle, ugyanakkor ennek néha hátrányai is jelentkeznek, például tempósabb kanyarokban dől a kasztni. Mivel ez nem az a kanyarvadász fajta autó, így nem feltétlen kell nagy tempóval beesni a körforgalomba, de ésszel autózva kimondottan harmonikus a futómű, nagyobb zajok nélkül teljesíti még a kátyúsabb útszakaszokat is. A rugózása finom, nem sportos, de ehhez nagyban hozzájárulnak a ballonos gumik is.

A szigetelés is megfelelő, ugyanis autópályás tempónál alig hallani szélzajt, maximum gördülési zajt és a motor hangját. Utóbbi nem túl hangos, mivel 130 km/óránál 2400 körül forog hatodikban. A pontos kormányzáshoz illő gázreakció társul, az alacsony 6-6.5 literes fogyasztás mellett is lehet vele dinamikusan közlekedni. A hat gangos manuális váltó áttételezése egész jó. Az első két fokozat talán kicsit rövid, de a többi már hosszabb. Maga a váltókar és a szerkezet robosztusnak hat, de szépen pakolgatható, mondjuk nem két ujjal.

A Peugeot 5008 Facelift 1.5 BlueHDi Active Pack árképzése

A második generációs ráncfelvarrott 5008 induló ára az 1.2 literes PureTech erőforrással 11.4 millió forint. Az általam tesztelt példány orrában szerencsére az 1.5 literes BlueHDi dolgozott, amelyért jelenleg 12 milliót kell kifizetni.

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztünket a Fábián Kft. támogatta!

A tesztlehetőségért köszönet a P Automobil Import Kft. -nek!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb