Folyamatosan emelkedik a használt autók átlagos kárérték összege
A hozzá nem értő szabályozás megelőlegezett jó akarat mellett is katasztrofális eredményekhez tud vezetni. A downsizing erőltetése a feltételezett CO2 kibocsátás csökkentése kapcsán tökéletes példa erre.
Végtelen mennyiségű cikket írtam már erről, nem kezdeném most elölről. Legyen elég annyi, hogy józan ésszel belátható, hogy nem teszünk szívességet a környezetnek azzal, ha papíron keveset fogyasztó, a valóságban nulla megtakarítást produkáló, de legalább nagyon hamar javíthatatlanul széthulló röhejes méretű motorokat erőltetünk az autókba. Most már szinte mindegy, mert motor sem nagyon lesz a következő években, de a három hengeres ezres alsó-középkategóriás autók példáján levezethető, hogy mi történik akkor, ha a “jóemberkedés” felülkerekedik a mérnöki realitásokon.
Az első igazán súlyosan gúzsba kötött ilyen generációjú motor most kerül ki a gyári garanciás időszakból tömegesen, és statisztikai alapon is láthatóvá válik az, amit mi, akik ebben a szakmában napi szinten benne vagyunk, évek óta látunk: esnek szét nagyon fiatalon ezek a hajtásláncok.
A Car Garantie egy olyan cég, amely a gyári garancia időn túl kínál megköthető garanciaszolgáltatásokat főként használt autó kereskedők számára. A tavalyi év összesítése alapján rekordot döntött az átlagos kárérték összege. 572 eurót fizettek ki átlagosan egy ügyre.
A problémák ötöde befecskendezés és turbó kapcsán lett jelentve, ezt szorosan követte az elektronikai hibák sokasága. A motor hibák az előforduló esetek 10,7 százalékát tették ki.
Ha összegszerűen nézzük az kiadásokat, akkor a biztosítónak az összkárkifizetések 23,6 százalékát kellett motorhibákra költenie.
A megkérdezett szakemberek szerint ez egyértelműen a csökkent élettartamú új konstrukcióknak “köszönhető”, amelyek gyakran röviddel a garanciaidő után adják föl a küzdelmet az elemekkel.
Lassan két éve írtam arról, hogy az autók teljes élettartamát egy ökológia szempontrendszer szerint kellene mérni, mert az nem lehet a környezetvédelem alapja, hogy laborban mérve, keveset fogyasztva “zöld” egy autó, majd 6 évesen a gazdasági totálkár környékén lavírozva kidobjuk, mert nem éri meg javítani.
A Car Garantie adatai itt találhatóak.
forrás: Várkonyi Gábor Autóblog