fbpx

Tesla Model S – csendes luxus

Első ránézésre egy igényes, felsőkategóriás szedánt látunk, amelynek árcéduláján a szokásosnál több nulla található. Az ok egyszerű: villanyautóval állunk szemben, melynek hatótávja akár az 500 kilométert is elérheti, legerősebb változata 4.4 másodperc alatt van százon, ráadásul minden földi jóval ellátták.

dsc03564

A Model S a Tesla eddigi legsikeresebb típusa, már több, mint 50.000 példány szeli az aszfaltot világszerte. Bár az elektromos autók még mindig csak egy nagyon apró szeletét birtokolják a piacnak, a jövő érezhetően közeledett. Ezt bizonyítja a Model S is, amely két éve debütált az Egyesült Államokban, egy évre rá pedig Európában, ahol sikere még inkább kicsúcsosodott, hiszen Norvégiában az év legjobb eladási adatokkal rendelkező autója lett. Világossá vált, hogy az Model S-nél eltalálták, hogy mire van szüksége a vastag pénztárcával rendelkező, környezettudatos vásárlóknak, ez a felismerés pedig lökést adhat a későbbiekben. De térjünk vissza cikkünk tárgyához, a Model S 416 lóerős és 600 Nm nyomatékkal bír, súlya több, mint két tonna, szélessége pedig közel két méter, ez már-már a limuzin kategóriába tartozik. A legbikább akkumulátorral akár 500 kilométert is lehet hajtani a Teslát, természetesen ennek ára van, a kedvezőbb árú kivitelek teljesítménye ilyen téren kissé szerényebb. Mezei töltéssel 8 órába telik, mire 100%-on van a töltöttségi szint, az Európában mindössze még csak 14 helyen megtalálható supercharger töltőállomásnál mindössze egy óra kell ehhez. Természetesen a fékezéssel keletkező energiát is hasznosítja a Model S, az energia-visszanyerő rendszer igen hasznos egy villanyautó esetében. A gyár gondolt a tartósságra is, 8 év garanciát vállalnak a telepekre. Ami talán elrettenti a vásárlókat, az az ár, de jobban belegondolva az autó áramfogyasztása rendkívül gazdaságos, száz kilométer mindössze ezer forint körüli összegbe kerül, egy hasonló méretű benzines autó nagyjából négyszer ennyi pénzt emészt fel. Ez hosszútávon visszahozhatja az árkülönbséget, ráadásul a lelkiismeretünk mellett a levegő is tiszta maradt a Tesla használatával.

73630tesla-e

A Model S belső tere is hatalmas, csomagtartója 745 literes, érdekesség, hogy két gyerekülés is rendelhető a csomagtérbe. Az első dolog, ami megragadja a figyelmet, a középkonzol helyén állomásozó óriási, 17 colos érintőkijelző véget nem érő funkciólistával rendelkezik. A műszerfal teljesen letisztult, szintén digitális kialakítású, minden fontos információt a vezető tudtára ad. Nincs felesleges gomb, kar, kapcsoló, minimalista és ezáltal prémium hatású a kezelőfelület. A tető üvegből készült, a fényt 98, a hőt 81 százalékban képes visszaverni, nem fenyeget a napszúrás veszélye, a csodás kilátásé viszont már annál inkább. Szót érdemel a kilincsek kialakítása is, hiszen ha az autó gazdája nincs a közelben, a fogantyúk behúzódnak a karosszériába, közeledtével viszont előbújnak. Visszatérve a belsőhöz, megemlítendő extrák még a fűthető ülések, az állítható szervokormány, a beltér hangulatfénye.

Természetesen van még bőven a villanyautókban, fejlesztés és költséghatékonyság tekintetében is, de a technika fejlődőképes, nagy kérdés, hogy a közeljövőben mekkora növekedést lesz képes elérni a Tesla Motors, illetve, hogy lesz-e olyan technológia, ami még ezt is felülmúlja. De ez már a jövő zenéje, jelenleg a szegmensben a Model S viszi a prímet.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb