fbpx

Markus Schäfer: 2030-ra a most a programban lévő motorok 70 százaléka ki lesz vezetve, végleg

Markus Schäfer COO a Daimlernél. Hogy ez pontosan mit jelent? Ő felel a teljes értékláncért, a fejlesztéstől a beszerzésen át a gyártásig mindent lefed a feladatköre.

Közvetlen, és nagyon nagy tapasztalatú autóipari menedzser, néhány éve a kecskeméti gyár kapcsán készíthettem vele interjút a gyárban, élmény volt.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung-nak adott interjújában a minap megerősítette azt, amiről már sokat írtam. Kulcs mondatokban: a szabályozói oldal jelenlegi trendjei miatt nem kockáztathatnak a gyártók, hiszen mindenki érzi és érti, hogy a politika megtette a téteket, a villany a kiadott irány Európában. Az Euro7-es norma kapcsán látható, hogy a cél a belsőégésű motorok ellehetetlenítése, Schäfer szerint sem teljesíthetőek azok a normák, amikről eddig szó volt. A körülményeket figyelembe véve a Daimler elsők között jelentette be, hogy nem fejleszt több belső égésű motort.
2030-ra a most a programban lévő motorok 70 százaléka ki lesz vezetve, végleg. “Elektrifikáljuk az összes belsőégésű motort a teljes portfólióban. Összességében ugyanakkor jelentősen visszavesszük az invesztícióinkat ezen a területen, és jelentősen kevesebb fejlesztőt fogunk foglalkoztatni ezen a területen a jövőben”.
Az Euro7 kapcsán Schäfer is elmondta, hogy vélhetően el fognak tűnni a kisautók a márkák kínálatából, és összességében is jelentősen drágulni fognak az autók. “A fenntartható mobilitásnak meg van a költsége”. Tette hozzá Schäfer.
Figyelmeztetett: ne várjon senki nagy ugrásokat rövid időn belül az akkumulátor technológiában, és készüljön fel mindenki arra, hogy még évekig drágábbak lesznek az elektromos autók a belsőégésű motoros autókhoz képest.
Az elektrifikált benzinesek és a plug-in hibridek hosszú átmeneti időszakban velünk lesznek még. A töltési idők és a hatótávok, valamint a költségek miatt a tisztán elektromos autók szerinte a világon mindenhol a szubvenciók miatt piacképesek.
A Daimlernél ezzel együtt minden figyelmüket az elektromobilitásra helyezik, egyrészt azért, mert politikailag a dolog “eldöntött”, másrészt azért, mert a vásárlók az autóipartól nagyobb szerepvállalást követelnek a fenntarthatóság kapcsán, amit természetesen a gyártási és beszállítói szinten is meg kell tudni valósítani.
Az EQ almárka kapcsán egy teljes modell tüzijáték jön, aminek egyik eleme a kecskeméti EQB, de a nyáron érkező, az S-osztálytól jelentősen eltérő formavilágú EQS lesz az igazán izgalmas, hiszen 700 kilométeres hatótávot ígér, és 250 kilométernyi töltést 15 perc alatt.
Százak dolgoznak a Daimlernél azon, hogy az egyetemekkel és kutatókkal együtt “a legjobb akkukémiát” alakítsák ki, és “inkább 2030-ra, mint 2025-re, 6 perc alatt 20%-ról 80%-ra lehessen tölteni egy akkut, ami “a mai benzinkút látogatással lenne egyenlő”

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb