Nagy erőkkel fejlesztik Kínában a belső égésű motoros technológiát is
Hosszú elemzésben támasztja alá egy tegnap megjelent írásban egy gyártástechnológiával foglalkozó portál, amit korábban a kínai menetrendről fogalmaztam meg. Kicsit szemezgetek nektek:
Kínában egy kiegyenlített stratégia rajzolódik ki, az extrémen a villanyra kihegyezett EU-val szemben, és a csalinkázó USA terveivel ellentétben, ahol a kaliforniai elképzelések állnak szemben az ország másik felével, és az elnökválasztás alapjaiban befolyásolja majd a további ütemtervet.
A kínai vezetés motivációja alapjaiban tér el a nyugatiakétól. A klímaváltozás ugyan nincs tagadva, de a nemzetközi egyezmények, ahelyett, hogy bilincset tennének a saját gazdaságukra, inkább arra vannak kihasználva, hogy a lehető legkedvezőbb pozícióba hozzák azt.
A legfontosabb cél mindenekelőtt, hogy az olajjal lényegében nem rendelkező Kína gazdasági érdek szempontjából csökkentse a kitettségét ennek a nyersanyagnak. Ebben van szerepe az elektromos autónak, és van szerepe minden egyébnek is, tehát a szintetikus üzemanyagok, a hidrogén és a metanol is egyelő mértékű figyelmet kap.
A villany hurrá optimizmusa elszállt. Szó szerint idézek: “Feltűnt a hatóságoknak, hogy a levegőminőség semmiképpen nem javul, ha modern kipufogógáz kezeléssel ellátott belső égésű motoros autók helyett olyan villanyos autóval járnak, amelyeket a szénerőműveik táplálnak.”
A JSC tanácsadócég összefoglalta a lényeges pontokat a kínai változásoknál:
– A hidrogént átminősítették veszélyes anyagból energiahordozóvá, amivel lehetővé teszik, hogy folyékony halmazállapotban szállítható legyen közúton, ami az előkészítése lehet a hidrogén offenzívának.
Ami biztos az elemzés szerint: a villany boom-nak vége, technológia semlegesen arra koncentrál az ország vezetése, hogy az energiaimportot a lehető leggyorsabban csökkentsék. Ebben szerepet játszanak a modern belső égésűn alapuló technikák.
A megkérdezett szakértők szerint az elmúlt években az európaiakat a villanyra terelték, azzal az ígérettel, hogy ez lesz a domináns stratégia. Közben bebiztosították maguknak az összes lényeges nyersanyagot a világon, hogy a külföldi cégek Kínától legyenek kénytelen venni a fontos dolgokat a villanyautókhoz. Ezzel párhuzamosan a nyugat a belső égésű motoros autók fejlesztését leállította.
Miközben nyugaton ezt a technológiát démonizálják, a kínaiak nem ezzel vannak elfoglalva. “Kínában a belső égésű motoros technológiát nagy erőkkel fejlesztik, és jó esélyt látnak arra, hogy a technológiai lemaradásukat ebben a kérdésben rekord idő alatt ledolgozzák. Szinte el sem tudják hinni a szerencséjüket”, állítja Prof. Thomas Koch, a karlsruhei technológia intézettől.
Még egy adat: jelenleg 98% a belső égésű motoros autók aránya Kínában. 2030-ra az elemzők legkedvezőbb esetben 10%-os villanyarányt látnak. Nekünk addigra az EU-ban 60% fölött kellene lennünk, különben kampec a gyártóknak.
kövesd a facebookon, és értesülj a friss hírekről!
forrás: Várkonyi Gábor Autóblog