fbpx

Driver Power 2020: a Peugeot 3008 a legjobb európai autó

2018-as győzelme után ismét dobogón végzett a brit Auto Express ’Driver Power’ listáján a Peugeot 3008. A középkategóriás szabadidőjármű idén kategóriagyőzelemmel és összesített ezüstéremmel zárta Európa egyik legnagyobb olvasói szavazását.

Sorban harmadszor bizonyult a piac legjobb középkategóriás szabadidőjárművének, összesítésben pedig második helyet ért el a Peugeot 3008 Európa egyik legfontosabb közönségszavazásán, a nagy-britanniai Driver Power díjon. A 2001 óta minden évben megrendezett felmérés ma már hét különböző szempontból minősíti az autókat és márkákat, a vásárlást követő első hónapok élményétől kezdve az ügyfélkezeléssel kapcsolatos tapasztalatokon át a hosszú távú megbízhatóságig. Az eltelt közel két évtizedben több mint félmillió ügyfél osztotta meg benyomásait a szerkesztőkkel, akik évente mintegy 400 000 adatelemet dolgoznak fel.

Peugeot_3008_4

A Peugeot 3008 bevezetése óta kiemelkedően teljesít a Driver Power felméréseken. A tulajdonosok visszajelzései alapján idén is a legjobb eredményt érte el a középkategóriás szabadidőjárművek szegmensében, megismételve 2018-as és 2019-es diadalát. Idén egyetlen más francia típusnak sem sikerült egyébként minden közvetlen konkurensét maga mögé utasítani, de a 3008-asra az egész kontinens autóipara büszke lehet: nem csak hogy a felmérés legjobb európai gyártmányának bizonyult, de a Top 5-ben is egyedüliként képviseli az Óvilágot.

A kilenc mért terület – hajtáslánc, karosszéria, belső tér és komfort, praktikum és helykínálat, vezethetőség és rugózás, biztonsági funkciók, üzemeltetési költségek és üzemanyag-fogyasztás, megbízhatóság és összeszerelési minőség, valamint infotainment és elektronika – mindegyikén jól teljesített a típus – a tulajdonosok egybehangzó véleménye szerint nincs gyenge pontja az autónak.

Erős annál inkább: a Peugeot 3008 a teljes piac hetvenöt legjobb típusát rangsoroló felmérésen az abszolút élmezőnybe tartozik a hajtásláncok, a formatervezés és a megbízhatóság tekintetében.

Az ügyfelek nagyra értékelték a modell menetdinamikáját: kezes és közvetlen gáz- és kormányreakcióit, magabiztos, mégis kifinomult úttartását.

Sem üzemeltetése, sem üzemben tartása nem jelent jelentős anyagi terhet – más szóval motorjai takarékosak, szervizigénye pedig szerény. Az összeszerelési minőségről is jó véleménnyel vannak a tulajdonosok, a stílusos műszerfali „zongorabillentyűk” cseppet sem vesztettek vonzerejükből, a csomagtartó pedig épp olyan tágas, mint a hátsó lábtér.

Összességében tehát valóban sokoldalú tehetség a Peugeot szabadidőautója, amit az is mutat, hogy egy fél hajszállal (konkrétan fél ezrelék ponttal!) maradt csupán le az abszolút aranyéremről. A győztes – egy felső kategóriás szabadidőjármű – kétségtelenül tágasabb és praktikusabb a 3008-asnál (ami 25 centiméterrel hosszabb karosszériáját és több mint 10 centiméterrel nagyobb tengelytávolságát figyelembe véve nem is meglepő), viszont sokkal kevésbé megbízható.

Az aranyérmes nagy SUV tulajdonosai 23,8 százalékban számoltak be meghibásodásról, míg a 2020-as Driver Power ügyfélélmény felmérésen ezüstérmes Peugeot 3008 esetében ez az arány pontosan fele ekkora, 11,8%. Ezzel a 3008 a mezőny hatodik legjobb eredményét hozta, ám ennél is fontosabb, hogy a modell most szinte ugyanolyan megbízható, mint két éve volt (11,0%).

Nem csak vonzerejéből, de minőségéből sem vesztett tehát az évek múltával a 2017-es Év Európai Autója.

PEUGEOT sajtókapcsolat

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb