fbpx

Csere helyett javítás

Sokszor érezhetjük úgy, hogy a javítóműhelyekben már nem javítás folyik, hanem a meghibásodott alkatrészek cseréje. Sokszor a legkisebb alkatrészek hibája az egész modul cseréjével oldható meg. Ez főleg idősebb járművek esetén kényes probléma, hiszen az autó piaci értéke összeegyeztethető a javítási költséggel. Gyakori probléma a féknyerget tartó menet meghibásodása. Hogy ne kelljen szétszedni a kerékagyat és kicserélni az öntvényt a Pichler cég elkészített egy féknyeregtartó-menetjavító szettet.

1

2

Biztos minden autószerelő szembesült már olyan rozsdás, megszakadt menettel, ami nemcsak a szereléshez szükséges időt növeli, de nem várt alkatrészbeszerzést igényel. Ilyen lehet a kerékcsapágyház féknyeregtartó menete, melynek javítására a Pichler cég egy teljes készletet kínál, amivel a hibás menet kifúrható és gazdaságosan javítható.

A féknyereg és a féktárcsa leszerelése után az egyik menetet a sablon nélkül kell felfúrni. A kerékcsapágyház megtisztítása után fel kell helyezni a vezetőcsapot és a járműspecifikus fúrósablont. A hibás menetet ezután a speciális lépcsős fúrófejjel kell kifúrni, amely kialakítása révén eltávolítja a sorját. A sablon levétele után a menetes hüvelyt a rézgyűrűvel együtt a huzatólemez és a vezetőcsap segítségével kell az új furatba behúzatni, majd a menetét menetfúróval utómunkálni. Ezután az előírt módon vissza kell helyezni a fékbetéteket és a féknyerget, a csavarokat pedig az előírt nyomatékra meghúzni.

A Pichler 61344.. szett 3 méretben kínál fúrósablont, melyek a különböző márkák eltérő furattávolsága miatt szükségesek:
-VW/Audi 91,0 mm
-OPEL 94,0 mm
-FORD 105,0 mm.

Mindegyik menetes hüvelyben M9x1,25-ös menet található, így a szett a következő típusokhoz használható:

Audi A2, A3, A4, A6, VW Passat `94-, Golf IV, Variant, Bora, Beetle, LT97  -`02, megegyező Skoda és Seat modellek, Opel Astra G, Ford Focus.

A 16 részes szett teljes tartalma:

-1 db speciális lépcsős fúrófej,
-1 db menetfúró (TiN-bevonat) M9x1,25,
-10 db menetes hüvely és rézgyűrű,
-3 db fúrósablon VW/Audi, Opel, Ford,
-1 db Inbus-kulcs SW7.

Az eljárással sok idő és költség megspórolható, valamint ösztönzi a szakembert arra, hogy a csak a hibás részt javítsa, feleslegesen ne cseréljen ki alkatrészeket.

 

(a témához kapcsolódó további szakmai cikkek az Autótechnika folyóiratban, illetve a http://autotechnika.hu oldalon olvashatóak.)

 

Ő. P.

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb