A nagycsaládosok pörgetik fel igazán a magyar autópiacot
Budapest, 2019. 12. 03. – Öt hónap, több mint 17.000 igénylés, több száz szerződéskötés. A hétszemélyes újautó-vásárlási program nem csak a nagycsaládosoknak jelent támogatást, de jelentős pozitív hatással van az autókereskedők forgalmára is. Az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő vállalat eladásai például 5-10%-kal emelkedtek éves szinten.
A vártnál is jobban lendült fel a magyar autópiac
A februári bejelentés után tömegesen rohanták meg az autókereskedéseket a nagycsaládosok – még úgy is, hogy nagyon sok kérdés volt még akkor az újautó-vásárlási programmal kapcsolatban. Azóta minden részletre fény derült, és ez idáig több mint 17.000 igénylés érkezett be a Magyar Államkincstárhoz.
„Az egész autópiac nagyon erős idén, több mint 10%-os a növekedés még a 2018-as, intenzív forgalomhoz képest is. De ezen belül is rendkívüli húzóerőnek számít a nagycsaládos autóvásárlás” – árulta el Markó Zoltán, az idén 30 éves Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. „A szűk keresztmetszetet azonban a kereslet kielégítése jelenti. Van olyan gyártó, aki viszonylag gyorsan tudott reagálni a hirtelen megnőtt érdeklődésre, másoknál viszont 3-4 hónapot is várni kell egy-egy modellre. Ezért ügyfeleink minél teljesebb kiszolgálása érdekében mi igyekszünk erősen készletezni.”
Az Autóvárosban forgalmazott 18 márkából jelenleg 10-nek van hétszemélyes kínálata. Az egyterű gépjárművektől egészen a nagyobb szabadidő autókig, összesen 18 modell felel meg a kormány által megfogalmazott feltételeknek. Markó Zoltán elárulta: november közepéig több mint 300 szerződést kötöttek meg, és ennek 25%-át már át is adták a nagycsaládosoknak. A cég eladásai így éves szinten 5-10%-kal emelkedtek, így már bizton kijelenthető, hogy 2019 végére új átadási csúcsot fognak megdönteni.
A nagycsaládosok kedvencei
Egyértelmű kedvenc a Dacia Lodgy, amely a legelérhetőbb árú autó a kínálatban, a megkeresések kb. 40%-a erre a típusra érkezik be. A Duna Autónál eddig megkötött szerződések 1/3-át kötötték meg erre a modellre, méghozzá jócskán felextrázva – annak érdekében, hogy a teljes, 2,5 millió forintos támogatást igénybe tudják venni rá a családok. A Lodgy indulóára ugyanis 3.899.000 Ft.
A nagycsaládosok egyértelmű kedvence a Dacia Lodgy.
Az óbudai cég statisztikái szerint a népszerűségi lista második helyén a Skoda Kodiaq áll, amely az eddigi szerződéskötések 13%-át teszi ki az Autóvárosban. Ha pedig a kedvezmény mértékét levonjuk az alapmodell árából, akkor már 5.920.000 forinttól haza is vihető. Habár összességében a Fiat a nagycsaládos eladások 15%-át birtokolja, ezt három modelljének – Fiat Doblo Panorama, Fiat 500L Wagon, Fiat Talento – együttes számaival érte el. A Fiat értékesítés 76%-a viszont a Doblo Panorama érdeme, a nagycsaládosok 11%-a tette le voksát e modell mellett. A sort a Seat (8%), Renault (6%), Honda és Kia (4-4%), majd Nissan (3%) folytatja.
A Duna Autó adatai alapján a nagycsaládosok jellemzően a már állami támogatással csökkentett, 5-7,5 millió forintos kategóriából választanak gépjárművet. Így a töretlen népszerűségű városi terepjárók (SUV-ok) többsége is elérhető, mint például a Nissan X-Trail, Peugeot 5008, Seat Tarraco, Mitsubishi Outlander, valamint a már említett Skoda Kodiaq. Ugyanakkor az egyterű Seat Alhambráért, valamint a Peugeot Traveller és a Renault Trafic kisbuszokért sem kell többet kifizetni alapesetben. Ennél olcsóbban már csak – a hétszemélyes Dacián és Fiatokon kívül – a Peugeot Rifterhez, a kombi kivitelű Peugeot Boxerhez és Peugeot Experthez, valamint Renault Grand Scenic-hez juthatnak hozzá a potenciális vásárlók.
A kedvezménnyel csökkentett, ámbár még mindig 7,5 millió forintnál drágább modellek kevésbé kelendőek. A kategóriában a Renault Espace viszi a prímet, Hyundai Santa Féből és Nissan E-NV200-ból viszont csak 1-1 darab talált gazdára. Annak ellenére is, hogy utóbbi modellhez, elektromos mivolta miatt, további 1,5 millió forintos állami támogatás igényelhető. Az eddigi legdrágább hétszemélyes modell pedig egy Volvo XC90-es, ami közel 16,5 millió Forintért kelt el az Autóvárosban – amiből már lejött az állami hozzájárulás összege.
Mit várhatunk még a programtól?
„A második nagyobb hullámot mi év végére várjuk – elsősorban megváltozott üzletpolitikánk miatt. Eddig ugyanis az autók átadását a támogatási összeg befolyásához kötöttük főszabály szerint. Családbarát szolgáltatói minősítésünkhöz híven azonban szerettünk volna további kedvezményt adni nagycsaládos ügyfeleinknek, akik így mostantól a hétszemélyes modelleket már az okmányirodai ügyintézés és az önerő teljes befizetése után átvehetik. Ugyanakkor a MÁK-hoz beérkezett igénylések nagy része még elbírálás alatt van, így biztos, hogy 2020 első negyedévében is jóval több hétszemélyes autót fogunk átadni. Sajnálatos hír azonban, hogy a szigorodó EU-s CO2-előírások bevezetésével több gyártó is kénytelen leállítani bizonyos típusaik gyártását az európai piacra” – tette hozzá Markó Zoltán.
Háttér:
Jelenleg a 30 éves Duna Autó Zrt.-nél 18 márka kínálatából választhatnak új autókat az érdeklődők, és 21 márkaszervizben várják a szakképzett alkalmazottak az autójavítással kapcsolatos feladatokat, továbbá használtautó-kereskedés is működik a telephelyen. Az országosan és regionális szinten is egyedülálló márkaválaszték (Abarth, Cupra, Fiat, Fiat Professional, Honda, Hyundai, Kamaz, Kia, Lada, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Volvo, Renault, Dacia, Használtautó) és számos kiegészítő szolgáltatás mellett egy márkafüggetlen karambolos javítóközpont is sikeresen működik immár 1989 óta, az Óbuda szívében található vállalat négy és fél hektáros telephelyén. Hazánk legnagyobb márkapalettájával rendelkező márkakereskedésének szervizeiben évente több mint 40 ezer javítást végeznek.
forrás: www.dunaauto.hu