fbpx

Volvo XC90 – svéd esély

A Volvoról mostanában kevés jó hír érkezett. A tulajdonosváltást követő baljós pletykák után azonban végre az új modelltől hangos a média. Az XC90 lehet a márka ütőkártyája, egyben nagy reménye is.

Rengeteg pénzt öltek a második generációs SUV-ba (egészen pontosan 11 milliárd dollárt), a gyár nem titkolt célja, hogy visszakerüljenek abba a státuszba, ami miatt a Volvo világhírű lett. Bár sokan fanyalogtak, amikor a kínai Geely autócsoport 1.8 milliárdért megvette a Fordtól a legendás svéd márkát, szerencsére a Volvo megtarthatta önálló arculatát, melybe a magas minőség is beletartozik.

GAZ_8ba48762d5564b5cb32aa7670554f295

Ennek az új korszaknak a szülötte az új XC90, amelynek hatalmas teher van az abroncsain, hiszen a Volvo mindent egy lapra tett fel, reméljük nem hiába. Az extravagáns SUV utastere első osztályú, a felhasznált anyagok minőségiek, hatalmas terek jellemzőek, a diófa betétek pedig elegánsnak hatnak. A 12 colos érintőkijelző nem kelt ormótlan hatást, a műszerfal teljes összhangban van a dizájnnal, igen szép munkát végeztek a tervezők. A harmadik üléssor szerencsére nem csak dísznek van, ráadásul nem olyan körülményes a ki- és beszállás, mint néhány kategóriatársnál. A minden földi jóval ellátott, ám a giccset teljesen nélkülöző autó tökéletesen visszaadja a skandináv mentalitást, biztonsági szempontból pedig aligha lesz vetélytársa a kategóriájában.

Kívülről szintén elismerésre méltó az XC90, a kis híján öt méteres „bárka” magabiztos maszkot és egészen meglepő fényszórókat kapott. Jóllehet nem a gömbölyű formák dominálnak, de ezt szíves örömest megbocsátjuk, hiszen az autógyártók napjainkban talán túlságosan is igyekeztek mellőzni az éleket. A First Edition-ben saját fejlesztésű ikerturbós dízelmotor munkálkodik, az i-ART fantázianevű befecskendezési rendszernek köszönhetően pedig a fogyasztási adatok is kifogástalanok. A 225 lóerős motor 7.8 másodperc alatt gyorsítja százig a kéttonnás járművet, az autó maximális végsebessége 220 kilométer/óra. A Volvo környezetvédelmi besorolása Euro 6-os, CO2 kibocsátása 152 g/km. Az XC90-ben 8 sebességes automataváltó található, az első generációban már bizonyított a Geartronic-kapcsoló.

2015-Volvo-XC90-interior-2

Hogy érezzük a modell exkluzivitását, a Volvo honlapján már javában folyik a visszaszámlálás, amely a First Edition limitált szériájának online értékesítésének kezdetét jelzi. A külön sorszámmal ellátott, fekete onyx fekete fényezésű XC90-ből mindössze 1927 darab készült, meglepő módon azért éppen ennyi, mert az első Volvo, az ÖV 4 ebben az évben hagyta el a göteborgi üzem gyártósorát.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb