Vízkondenzáció a tanksapka alatt? Van megoldás!
Víz kondenzálódik le az üzemanyagtartály belső felületén, amikor a jármű alacsony üzemanyagszint mellett meleg belső térben parkol le. Minél kevesebb az üzemanyag és minél nagyobb a hőmérséklet-különbség, annál több nedvesség kondenzálódik le a tartályban. Továbbá tankoláskor is juthat víz a tartályba.
A víz fokozatosan elkeveredik az üzemanyaggal, amely az üzemanyag-szivattyú és az izzítógyertyák meghibásodásához vezet. A dízel és befecskendezős motoroknál gyakrabban előfordul ez a probléma. A lekondenzálódó víz miatt télen elfagyhatnak a dízelmotorok üzemanyagcsövei és szűrője.
A motor működése nem stabil: változó a fordulatszám; egyenetlenül üzemel a motor; különösen nem teli tartály mellett, egyenetlen úton. A víz azonban eltávolítható az üzemanyagtartályból és a teljes üzemanyagrendszerből speciális, kifejezetten erre a célra szolgáló szerek alkalmazásával.
(x)