VÉGET ÉRHET A RITKAFÖLDFÉM ÉHSÉG?
A Mahle olyan elektromos motort fejleszt, amely ritkaföldfém mágnesek alkalmazása nélkül éri el az eddigi teljesítményt. A Mahle anyaga szerint az új motor központi jellemzője az induktív (így érintés nélküli) erőátvitel, amely lehetővé teszi a motor kopásmentes és hatékony működését nagy sebességen, a hatékonysága szinte minden működési ponton meghaladja a 95% -ot. Azt is megjegyzi, hogy az új konstrukció teljesítményszintje könnyen skálázható, így a jelenlegi várakozások szerint szélesebb körben használható lesz a kis autóktól a haszongépjárművek meghajtásáig.
“Új elektromos motorunkkal a fenntartható és környezetbarát módon működő vállalat követelményének igyekszünk megfelelni” – mondja Michael Frick, pénzügyi igazgató, a Mahle igazgatóságának elnöke. “A mágnesektől való elszakadás és ezért a ritkaföldfém-elemek használatának csökkentése nagy lehetőségeket kínál nemcsak geopolitikai szempontból, hanem a természet és az erőforrások felelősségteljes felhasználása szempontjából is.” folytatja Michael Frick.
A Mahle iteratív szimulációs tervezést használ, amelyben a különböző motorkonstrukciókat különböző paraméterek mentén állítják be, amíg az optimális értéket meg nem találják. Ez a megközelítés lényegesen gyorsabb és olcsóbb, mint az eddigi hagyományos tervezési eljárások.
“Mágnes nélküli motorunk minden bizonnyal áttörésnek minősíthető, mert számos olyan előnyt nyújt, amelyeket még nem alkalmaztak egy ilyen típusú motorban” – mondja Dr. Martin Berger, a Mahle Kutatásért és Fejlesztésért felelős alelnöke. “Ennek eredményeként viszonylag alacsony költség mellett kiemelkedő hatékonyságú terméket tudunk ajánlani ügyfeleinknek.”
forrás: Autotechnika