Új Peugeot 508 – formabontó limuzin
Az új 508-ban semmi sem a régi: alacsony, kompakt felépítés, acélos, sportos külső, és látványos beltér jellemzi.
Mindez hallatlanul intenzív vezetési élményt ígér. A példás menettulajdonságoknak, az új erőforrásoknak, a gazdag technológiai felszereltségnek és a minőségbeli ugrásnak köszönhetően az új 508-nak világszinten kulcsszerep jut a márka feljebb pozicionálási stratégiájában.
Koncepcióváltás egy kritikus szegmensben
A D kategóriás szedánok hagyományos szegmensében a több mint egy évtizedes visszaesést követően négy éve stagnál az európai piac. A legkülönbözőbb karosszériaváltozatok – köztük a SUV – támadásának kereszttüzében a klasszikus limuzin csak a prémiumgyártók által kínált változatosabb és rendhagyóbb modellek révén találhat magára. Ebben a piaci környezetben egyértelmű volt az 508 dizájnereinek célja: a hagyományos négyajtós, csomagtartós kialakításról áttérni egy ötajtós fastback (szedán/kupé) változatra.
Merész dizájn
Alig 1,40 m magas, és hangsúlyosan áramvonalas, kupéra emlékeztető sziluettel rendelkezik. Az orr-rész egyenesen lehengerlő, már-már agresszív. A finom kidolgozású, pepita mintás hűtőrácsot két oldalt a márka legújabb tanulmányáról, az Instinctről ismerős full LED-es fényszórók szegélyezik. A hűtőmaszk közepén trónoló oroszlán és a motorháztető orrát díszítő „508” felirat illusztris elődök, a Peugeot 504 és az 504 kupéváltozata előtt tiszteleg. Az 508 exkluzív és különleges ismertetőjegye a nappali menetfényt biztosító, függőlegesen futó, opálos fényű fénydiódasor. A fényszóróktól egészen a lökhárító légbeömlő nyílásaiig húzódó keskeny fénysor mintegy „zárójelként” fogja közre az autó elejét.
A lapos, zömök motorháztető a dinamikus hatás érdekében a lehető legalacsonyabbra került. Úgy lett kialakítva, hogy mind elöl-, mind oldalnézetből maximálisan letisztult vonalakat mutasson. Az említett adottságok karakteres személyiséggel ruházzák fel az új 508-at, mely kompaktnak tűnik, és valóban az is, hiszen nem hosszabb 4,75 méternél. A sziluettet tovább keskenyítik a visszafogott méretű ablakok, melyek keret nélküli ajtókba illeszkednek. Az autó lendületes profilját sem a motorháztetőnél, sem a szélvédőnél, sem az ajtóknál nem töri meg semmi, a hagyományos tetőantennát pedig egy szitanyomott változat váltotta fel.
Hátul itt is megtalálható a márka legújabb modelljeiről ismerős, expresszív hatású csillogó fekete vízszintes vonal, melyet a hátsó fényszórók foglalnak keretbe. A legfeltűnőbbek mégis maguk a full LED-es 3D lámpák, melyek a QUARTZ-cal kezdődött legújabb Peugeot-tanulmányokon alkalmazott megoldások közvetlen leszármazottai. A változó fényerejű fényszóróknak köszönhetően oldalról és hátulról is folyamatosan láthatók a jellegzetes színes fénykarmok. Az 508 hátsó része egy másik eredeti megoldással is szolgál, ez pedig nem más, mint az ügyesen elrejtett csomagtérajtó, mely egyszerre stílusos és funkcionális, és kényelmes hozzáférést biztosít az összesen 487 l űrtartalmú csomagtartóhoz.
Új dimenziók az i-Cockpit jóvoltából
Az új modell az i-Cockpit legújabb változatát kínálja. Az eredetileg a 208-on debütáló új stílusú vezetőhely 2012-es bevezetése óta folyamatos átalakuláson ment keresztül.
A jelen változatnál is megtaláljuk az i-Cockpit lényegi jellemzőit:
- a kisméretű kormányt,
- a kapacitív típusú 10”, 8/3 formátumú nagy HD érintőkijelzőt
- és a magasra helyezett, HD minőségű, 12,3” digitális műszeregységet.
A teljes egészében konfigurálható és testre szabható (hatféle kijelzési módot kínáló) műszeregység a kormány fölött helyezkedik el, és a vezetéshez hasznos valamennyi információt közvetlenül a vezető előtt, annak látómezejében jeleníti meg. Az i-Cockpit Amplify a vezetési mód (ECO/sportos/kényelmes/normál) kiválasztására szolgáló kapcsolón keresztül a gépjármű dinamikus funkcióira is hatással van, és elektronikusan vezérelt felfüggesztéssel rendelkező gépjárművek esetén a lengéscsillapítás felügyeletére is lehetőséget nyújt.
Intenzív vezetési élmény
Az új 508 az EMP2 padlólemezre épült, mely amellett, hogy kitűnő dinamikus jellemzőket biztosít, a tömeg csökkentését is lehetővé tette (az előző generációhoz képest átlag 70 kg-mal könnyebb az autó), ami a fogyasztásra, a passzív biztonsági jellemzőkre és a teljesítményre is pozitívan hat. Új karosszériahegesztési technikát alkalmaztak, ahol a 24 méternyi strukturális ragasztóval megerősített hegesztés merevebb szerkezetet és hosszabb élettartamot garantál
A kényelmes felfüggesztés érdekében egy az útegyenetlenségeket csillapító első bölcsőt is tartalmaz; illetve az 508 soklengőkaros hátsó futóművel rendelkezik, melyhez magasabb felszereltségi szinten elektronikusan vezérelt, változó csillapítású felfüggesztés társul.
Az 508 speciálisan kalibrált elektromos szervokormánnyal rendelkezik, mely valamennyi vezetési helyzetben optimálisan puhán/keményen reagál, és kivételesen könnyű kormányozhatóságot biztosít. Az új modell modern automata erőátviteli rendszerrel van felszerelve, melynek megbízható működését az elektromos impulzusos kapcsolókarral rendelkező új, 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó garantálja.
Felső kategóriás kényelem és kifogástalan minőség
Az 508 emellett luxusutazásra is invitál. A vezetőülés (és Allure Business felszereltségi szinttől az utasülés is) AGR (Aktion für Gesunder Rücken) minősítést kapott, mellyel az ergonomikus kialakításon túl a gazdag beállítási lehetőségeket is díjazták. Active felszereltségi szinttől például opciósan állítható az ülőlap hossza és szöge, valamint a deréktámasz (négyféle elektromos pneumatikus beállítás). Az üléseken ezen kívül nyolcféle elektromos beállítási lehetőség van, és két üléshelyzet is memorizálható.
Az utastérbe számos – összesen akár 32 liter űrtartalmú – tárolóhelyet és csatlakozóaljzatot helyeztek (már Allure szinttől 4 USB-port a hordozható készülékek töltésére + 1 Jack csatlakozó a könyöktámaszban + 2 darab 12 voltos csatlakozó, melyek közül az egyik a csomagtartóban található). A nagyméretű panoráma üvegtető egyaránt nyitható és billenthető.
Felszereltség és vezetéssegítő funkciók tömkelege
Az új Peugeot 508 a legmodernebb vezetéssegítő funkciók valóságos tárháza, és az egyre szigorúbb EuroNCAP előírásoknak is megfelel. Többek között az alábbiakat kínálja:
- a szegmensben egyedülálló éjjellátó rendszer,
- legújabb generációs automata vészfék (140 km/h sebességig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat) és ütközésveszély-jelző,
- sávtartó asszisztens,
- fáradtságérzékelő rendszer,
- távolságifény-asszisztens,
- sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással,
- kibővített táblaolvasó rendszer (Stop funkció, behajtani tilos táblák),
- adaptív tempomat Stop & Go funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén),
- sáv közepén tartó asszisztens (az ACC Stop & Go rendszerhez kapcsolódóan),
- aktív holttérfigyelő rendszer.
Nagy teljesítményű, hatékony motorok
A gépjármű felépítése, a méretek optimalizálása, a tömeg csökkentése, az aerodinamika, a hajtáslánc egytől-egyig nagy szerepet kaptak a CO2-kibocsátás látványos csökkentésében. Az 508 új generációs Euro 6.c (6.2) PureTech és BlueHDi motorokkal (valamennyin SCR rendszerrel) és ennek megfelelően Best in Class emissziós adatokkal rendelkezik. Ezek a teljesítményértékek annál is figyelemreméltóbbak, mert a – típusjóváhagyás során megállapított és a valós vezetési körülmények között mért fogyasztás közelítését célzó – WLTP szabvány új műszaki előírásait is figyelembe veszik.
A benzinmotorok között az 1,6 l PureTech motorból kiindulva két új erőforrást találunk (forgalmazó országtól függően):
- PureTech 180 S&S EAT8,
- PureTech 225 S&S EAT8 (kizárólag a GT változaton). Az elektronikusan vezérelt felfüggesztés sport üzemmódjával párosulva ezt a motort a GT névhez méltó temperamentum és reakciók jellemzik.
A dízelkínálatban az 1,5 l és 2,0 l BlueHDi motorra épülve négy változat szerepel (forgalmazó országtól függően):
- BlueHDi 130 S&S BVM6 (ez a belépő szintű motor az egyetlen, amelyikhez hatfokozatú kézi váltó tartozik),
- BlueHDi 130 S&S EAT8,
- BlueHDi 160 S&S EAT8,
- BlueHDi 180 S&S EAT8.
Franciaországi gyártás
Az új 508 a PSA mulhouse-i üzemében készül, a hajtóműegységeket pedig a szintén franciaországi Trémeryben és Douvrinben gyártják. A modell így megkapta az „Origine France Garantie” (garantált francia eredet) védjegyet.
A 2018-as Genfi Autószalonon bemutatkozó modell nemzetközi forgalmazása szeptemberben kezdődik.