fbpx

Új biztonsági autó a királykategóriában: BMW M8 MotoGP Safety Car

A BMW M GmbH az augusztus 9-11. közötti hétvégén, a MotoGP Red Bull Ringen megrendezett nagydíján rántotta le a leplet a sorozat biztonságiautó-flottájának új vezérmodelljéről. A 625 lóerős BMW M8 MotoGP Safety Car műszaki alapjait az a BMW M8 Competition Coupé adta.

A BMW M8 MotoGP Safety Car motorházteteje alatt a BMW M GmbH sorozatgyártásban kínált eddigi legerősebb motorja dolgozik. A BMW M TwinPower Turbo technológiával szerelt, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as szív maximális teljesítménye 460 kW / 625 lóerő. Az erőforráshoz egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó kapcsolódik, amely a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül továbbítja a kerekekhez a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot. Az újdonság egyik leginnovatívabb megoldása azonban a BMW M-specifikus integrált fékrendszer, amely kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget kínál.

A hajtáslánc, a futómű-technológia és az aerodinamika mérnökien precíz együttműködését a BMW Group dél-franciaországi tesztpályáján, a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában, a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján és sok más versenypályán hangolták tökéletesre a tervezők. A munkában a BMW M8 GTE versenyautóval szerzett tapasztalatok is fontos szerepet kaptak. Az erőforrás, a váltó és a futómű-technológia teljesítmény-központú egységével az új BMW M8 Competition Coupé 3,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A BMW M GmbH mérnökei fáradhatatlan munkával készítették fel a BMW M8 MotoGP Safety Car technológiai arzenálját a világ leggyorsabb motorkerékpár-versenysorozatára. A munkálatok során a fejlesztők számos olyan BMW M Performance alkatrésszel fűszerezték meg a modellt, amelyeket a márka ügyfelei a BMW M8 sportmodell-kvartett opcionális extrafelszereltségi palettájáról is megrendelhetnek. Az utólagosan felszerelhető tételek azon túlmenően, hogy tovább fokozzák a biztonsági autó sportos megjelenését, az aerodinamika, a hűtés és a könnyűszerkezetes járműépítés terén is fontos szerepet játszanak. A BMW M8 Competition Coupé biztonsági autóvá alakítását számos versenysport-technológiai és biztonságtechnikai felszerelés tette teljessé.

A BMW M8 MotoGP Safety Car főbb módosításai:

  • Titánból készült BMW M Performance sport kipufogórendszer
  • Szénszálból készült BMW M Performance kipufogóvégek
  • Szénszálból készült BMW M Performance motorborítás
  • Szénszálból készült BMW M Performance diffúzor
  • BMW M Performance Pro sportkormány (szénszálból készült BMW M Performance kormánybetéttel és BMW M Performance váltófülekkel)
  • Szénszálból készült BMW M Performance Air Breathers légkivezető nyílások
  • Szénszálból készült BMW M Performance küszöbtoldatok
  • Gyorszáras motorháztető
  • Áramtalanító berendezés
  • Villogó ikergyűrű-motívum az első fényszóró-párban
  • LED-technológiás fényhíd a tetőn
  • LED-technológiás villogók az első lökhárítóban
  • RECARO kagylóülések Schroth biztonsági övekkel
  • Bukókeret
  • Tűzoltó készülék
  • Michelin Cup gumiabroncsok
  • Vörösre fóliázott hűtőrács-keret
  • Frozen Black árnyalatúra fényezett első koptató
  • Úszó BMW kerékagy-sapkák
  • BMW M logóval ellátott BMW szelepsapkák
  • Hátsó légterelő szárny a BMW M8 GTE versenyautóról
  • Feketére fóliázott küszöbtoldatok
  • MotoGP karosszéria-fóliázás
  • Szénszálból készült egyedi légterelő lapok
  • Teljes fénytechnika-vezérlés

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb