Szupersport tanulmány a Toyotától – GR Super Sport
A Tokiói Autószalonon mutatja be a GR Super Sport elnevezésű tanulmányt a motorsport hagyományairól is ismert és a Supra, Celica és GT86 sportautólegendákat jegyző Toyota. Az új generációs sportkocsit a WEC-ben (Hosszútávú világbajnokság – világ legkeményebb tartóssági versenysorozata) tökéletesített hibrid technológia hajtja.
A 2018-as Tokiói Autókiállítás látogatói a tanulmány mellett a Toyota GAZOO Racing tesztautóját is megcsodálhatják. A Toyota GAZOO Racing célja, hogy autói és munkatársai tudását a motorsportban tökéletesítve egyre jobb autókat alkothasson, ezért számos világszintű és nemzeti versenysorozatban lép pályára. Az itt kiforrott technológiák és tapasztalatok idővel az új sorozatgyártású autókban is megjelennek. Jó példa erre, hogy Japánban áprilistól már megrendelhető a GR sportkocsi-sorozat csúcsmodellje, a korlátozott darabszámban gyártott Vitz GRMN (az európai Yaris GRMN testvérmodellje, amelyből mindössze 400 darab került forgalomba).
A Toyota folyamatos jelenléte a WEC versenysorozatban a környezetbarát hibrid rendszerek és az elektromos hajtás tökéletesítése szempontjából is fontos és hasznos projektnek bizonyult. A kíméletlen versenykörülmények közt kidolgozott üzemanyagfogyasztás-csökkentő technológiák és egyéb fejlesztések már meg is jelentek a sorozatgyártású autókban.
A most bemutatott GR Super Sport tanulmányautó is rengeteg olyan fődarabot tartalmaz, amelyek a WEC-ben rajthoz álló TS050 Hybrid versenyautóból származnak. Az autó egyedi, áramvonalas karosszériája egy V6-os ikerturbós motort és egy Toyota Hybrid System-Racing (THS-R) hajtásláncot rejt; pontosan ezek a rendszerek működnek a versenygépben is. Hatékony elektromos hajtásával és szegénykeverékes motorjával ez az új generációs sportkocsi olyan kimagasló teljesítményt kínál, amihez sosem látott takarékosság társul.
Műszaki adatok – GR Super Sport tanulmányautó
Hajtáslánc | Motor fajtája | ikerturbós, közvetlen befecskendezéses V6 |
Motor lökettérfogata | 2.400 cm³ | |
Teljesítmény | Összteljesítmény:735 kW/1000 LE
(belsőégésű motor + hibrid elektromotorok) |
|
Hibrid rendszer | Toyota Hybrid System – Racing (THS-R) | |
Keréktárcsák | elöl | 18×13J |
hátul | 18×13J | |
Gumiabroncsok | elöl | 330/710R18 |
hátul | 330/710R18 |