fbpx

Szép, okos, praktikus – Peugeot 5008 teszt

Rég volt már újautó-tesztünk, de most kaptunk egy nagyon jó alapanyagot, egy fél éves Peugeot 5008 személyében. A francia konstrukcióban most sem kellett csalódnunk, igazán családbarát autót raktak össze, amely tudásával és kényelmével biztosan sokakat meggyőz majd.

IMG_09611

Talán nem a külsejével fog kitűnni az 5008 (mint az egyterűek többsége), de azért elmondható, hogy a tervezők a lehetőségekhez képest megpróbálták kihozni a maximumot. A krómdíszek és a barátságos hűtőmaszk sokat javít az összképen. Belülről hibátlan, ergonomikus tér tárul mind az utas, mind a vezető elé. Hatalmas beltér jellemzi, óriási a csomagtartó is (öt üléssel 823 liter, a második sor üléseit lehajtva 2503 liter), továbbá apró rekeszek tömkelege jellemző. Az ülések hosszú utak során is kényelmet biztosítanak, ami egy családi autónál igencsak nagy előnynek számít. A világosságot a panorámatető garantálja, ráadásul a tágasság érzetét is jelentősen növeli.

A műszerfal kialakítása vezetőbarát, rengeteg apró extra segíti a sofőrt. A tolatókamera külön helyet kapott a konzol felső részén, de érdemes megemlíteni a head-up displayt is, amely a vezetést segítő információkat jeleníti meg, sci-fi filmekbe illő módon. A műszerfal tetejéről nyíló, áttetsző polikarbonát lemez minden fontos adatot a vezető tudtára ad. A második üléssor felszereltségét a fejtámlába épített dvd-lejátszó, alatta pedig a lehajtható asztal növeli.

Az 1997 köbcentiméteres, HDI dízelmotor 150 lóerős, kereken tíz másodperc alatt van százon, végsebessége 195 km/óra. Természetesen nem egy versenyautó, de nem is ez a célja, azért oda lehet lépni neki, nem erőlködik, az erőforrás ellentmondást nem tűrően teszi a dolgát, vegyes fogyasztása hat liter alatt marad.

IMG_0971

Független, nem autós területen dolgozó, de tapasztalattal, szakértelemmel rendelkező tesztelőnk véleménye szerint erős, karakteres autóról van szó, nagyon kényelmes automata váltóval, jó kormányozhatósággal, kellemes fogyasztási adatokkal. Mivel a Peugeot kialakítása magas, tökéletes kilátás nyílik a vezetőülésről. A helyek hatalmasak, kényelmesen elfér az egész család, bár a hátsó üléssor felnőtteknek nem ajánlott. Az autó magassága ellenére nem érezhető nagyobb tempónál, vagy kellemetlen időjárási körülmények között sem billegés, bizonytalanság, a kormánymű pontossága megfelelő. A belső tér igényessége a modelltársakhoz képest kiemelkedő, mindenhol minőségi, de korántsem túlzó kialakítással találkozhatunk.

Listaára 5.9 millió forinttól nem egészen 8.7 millió forintig terjed, legolcsóbb változata az ACCESS felszereltségbe tartozó 1.6-os VTI a maga 120 lóerejével. A csúcsmodell az ALLURE felszereltségi kategórián belül található, 163 lóerős, tesztalanyunkhoz hasonlóan automata váltós és 2.0 HDI motor hajtja.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb