Szép, okos, praktikus – Peugeot 5008 teszt
Rég volt már újautó-tesztünk, de most kaptunk egy nagyon jó alapanyagot, egy fél éves Peugeot 5008 személyében. A francia konstrukcióban most sem kellett csalódnunk, igazán családbarát autót raktak össze, amely tudásával és kényelmével biztosan sokakat meggyőz majd.
Talán nem a külsejével fog kitűnni az 5008 (mint az egyterűek többsége), de azért elmondható, hogy a tervezők a lehetőségekhez képest megpróbálták kihozni a maximumot. A krómdíszek és a barátságos hűtőmaszk sokat javít az összképen. Belülről hibátlan, ergonomikus tér tárul mind az utas, mind a vezető elé. Hatalmas beltér jellemzi, óriási a csomagtartó is (öt üléssel 823 liter, a második sor üléseit lehajtva 2503 liter), továbbá apró rekeszek tömkelege jellemző. Az ülések hosszú utak során is kényelmet biztosítanak, ami egy családi autónál igencsak nagy előnynek számít. A világosságot a panorámatető garantálja, ráadásul a tágasság érzetét is jelentősen növeli.
A műszerfal kialakítása vezetőbarát, rengeteg apró extra segíti a sofőrt. A tolatókamera külön helyet kapott a konzol felső részén, de érdemes megemlíteni a head-up displayt is, amely a vezetést segítő információkat jeleníti meg, sci-fi filmekbe illő módon. A műszerfal tetejéről nyíló, áttetsző polikarbonát lemez minden fontos adatot a vezető tudtára ad. A második üléssor felszereltségét a fejtámlába épített dvd-lejátszó, alatta pedig a lehajtható asztal növeli.
Az 1997 köbcentiméteres, HDI dízelmotor 150 lóerős, kereken tíz másodperc alatt van százon, végsebessége 195 km/óra. Természetesen nem egy versenyautó, de nem is ez a célja, azért oda lehet lépni neki, nem erőlködik, az erőforrás ellentmondást nem tűrően teszi a dolgát, vegyes fogyasztása hat liter alatt marad.
Független, nem autós területen dolgozó, de tapasztalattal, szakértelemmel rendelkező tesztelőnk véleménye szerint erős, karakteres autóról van szó, nagyon kényelmes automata váltóval, jó kormányozhatósággal, kellemes fogyasztási adatokkal. Mivel a Peugeot kialakítása magas, tökéletes kilátás nyílik a vezetőülésről. A helyek hatalmasak, kényelmesen elfér az egész család, bár a hátsó üléssor felnőtteknek nem ajánlott. Az autó magassága ellenére nem érezhető nagyobb tempónál, vagy kellemetlen időjárási körülmények között sem billegés, bizonytalanság, a kormánymű pontossága megfelelő. A belső tér igényessége a modelltársakhoz képest kiemelkedő, mindenhol minőségi, de korántsem túlzó kialakítással találkozhatunk.
Listaára 5.9 millió forinttól nem egészen 8.7 millió forintig terjed, legolcsóbb változata az ACCESS felszereltségbe tartozó 1.6-os VTI a maga 120 lóerejével. A csúcsmodell az ALLURE felszereltségi kategórián belül található, 163 lóerős, tesztalanyunkhoz hasonlóan automata váltós és 2.0 HDI motor hajtja.
Bense Róbert