fbpx

KIA Niro e200 Electric Platinum bemutató – A népszerűség örökölhető?!

Kíváncsian vártam a KIA e-Niró második generációját, amely a 2016-ban bemutatott kezdő szériát váltja. Nem csak a külső, de a belső tér is radikálisan megváltozott, szerencsére mindkettő az előnyére. A kompakt méretű crossover hibrid, konnektoros hibrid és elektromos verzióban is rendelhető.

A KIA Niro e200 Electric külseje

Kívülről nézve azért megosztó a dizájn, van, akinek nagyon tetszik, és van, aki furcsának vagy egyenesen csúnyának találja. Nos, hát ízlésekről nem vitatkozunk, így mindenkinek meghagyom a választás jogát. Az én személyes véleményem, hogy az összkép mutatós lett. Kicsit olyan különc ő nekem, mint a Hyundai Bayon, még talán az arányai is hasonlítanak hozzá.

Fizikai méreteit tekintve közel áll a Suzuki S-Crosshoz, ugyanis 4420 mm hosszú, 1825 mm széles és 1570 mm magas, ehhez 2720 mm-es tengelytáv tartozik. Ezekből az adatokból és persze az előd táblázatát szemezgetve kiderül, hogy kicsit terebélyesebb lett, ez persze egyáltalán nem baj. 

Az orr része teljesen eltér a hibrid vagy tölthető hibrid modellétől, mivel a töltő csatlakozója az első lökhárító közepére, a KIA logó alá került. A méretes, fura alakú lámpatest meghatározó elemei a kasztninak. Oldalról is kulturált és letisztult a formavilág, amit kiemelnék, az a hátsó ajtókon található műanyag betét és annak légterelői. Ezeknek komoly szerepük van, mivel a bumeráng alakú hátsó lámpák alatt, a kasztniban található légcsatornákba irányítják a levegőt. Ez az okos aero megoldás kissé szokatlan ebben a szegmensben, de biztosan van gyakorlati haszna. Hátulról nézve kicsit pufinak hat az autó, pedig egyáltalán nem az. Az elektromos változat 17 colos felnijei áramvonalasabb kialakítást kaptak, mint a másik két változat 16 vagy 18 colos szettjei. Illetve a tisztán elektromos modell esetében felárért cserébe kérhetjük akár szürkére fújva is a C oszlopokat. 

A KIA Niro e200 Electric belseje 

A belső tér is teljesen megváltozott, jóval modernebb lett. Ennek legszembetűnőbb eleme a dupla kijelző. Ugyanis a kormány mögé is egy 10.25 colos digitális óracsoport került. Ezen kívül megkapta az EV6-ból és a Sportage-ből számomra már ismerős multimódban használható érintőképernyős panelt is, lejjebb pedig található még egy vezeték nélküli töltő is. A start/stop gomb a két ülés között kapott helyet, akárcsak a menetirány választó. A könyöklő és az italtartók okos megoldásainak köszönhetően egész sok helyünk van pakolni. A kellemes tapintású és kényelmes első ülések háttámlájában ráadásul még USB-C portok is integrálásra kerültek, ezzel is gondolva a hátul utazókra. Apropó, hátsó üléssor. A viszonylag nagy tengelytávnak köszönhetően a térkihasználtsága nagyon jó! 

Meglepő, hogy a három változat közül az EV bír a legnagyobb csomagtérrel, ami 475 liter poggyászt képes elnyelni. Ezen kívül még elöl is található egy 20 literes rekesz, ami tökéletesen alkalmas a töltőkábel tárolására. 

A KIA Niro e200 Electric hajtáslánca 

A második generációs Niro a KIA a harmadik generációját élő „K” platformra épül, amelyet elsőkerék meghajtásra optimalizáltak. A többféle akkuelrendezésnek köszönhetően az elektromos modelleké a padlóban, a tölthető hibrideké a hátsó üléssor alatt lapul. 

Az új e-Niro már csak a 64.8 kilowattórás lítiumpolimer akkuval érkezik a kereskedésekbe. Ennek teljesítménye 150 kW, ami átszámolva 204 lóerőnek felel meg, ehhez 255 Nm nyomaték társul. A WLTP szerinti hatótávja 460 km, ami jól hangzik, de nyilván a valóságban ez jó, ha 350 km lesz. A tesztidőszak alatti átlagfogyasztása 15-16 kW/100 km között alakult. 

A KIA Niro e200 Electric vezetési élménye

A KIA modelljeinél általában a vezetési élmény is kiemelkedő, így volt ez a második generációs elektromos Niro esetében is. A gyártó kompakt méretű crossoverének dinamikus mozgatásához tökéletesen elég az egyetlen elérhető elektromos hajtáslánc. A kényelmes ülésekben egyáltalán nem fárasztó a vezetés. A rengeteg támogató rendszer szinte mindent figyel, ezzel maximalizálva a biztonságot. Ezek olyan finoman és higgadtan avatkoznak be szükség esetén, mintha én magam tettem volna azt… Nem visít vagy sípol, kellemetlenkedik indokolatlanul, mint az új autók többsége.

ECO módban minden olyan nyugis, kissé lassúcska, NORMAL-ban élhető fogyasztás mellett lehet közlekedni a városban vele, ugyanakkor ott a SPORT mód, ha sietősebb a menet. Az elöl McPherson, hátul pedig több lengőkaros megoldást használó futómű hibátlanul teszi a dolgát, meglehetősen stabil tőle az autó. A magyarországi kátyús utakra tökéletes, szinte rezzenéstelenül lépi át az úthibákat.

A rekuperációs rendszer négy fokozatban állítható, melynek csúcsa az egypedálos mód. Ennek erősségét a kormány mögött található kis váltófülekkel szabályozhatjuk. 

A KIA Niro e200 Electric árfekvése

A második generációs e-Niro Silver felszereltséggel 15.7 millió forinttól indul 2022 augusztus végén, a Duna Autó által biztosított Platinum felszereltség 17.3 millió forintot kóstál. Természetesen az extra felszereltségekkel alaposan el lehet szállni árban. A garanciaidő változatlan, az elektromos modell esetében ez 160.000 km vagy nyolc év.

További részletekért keresd fel a Duna Autó munkatársait.


Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt. -nek!

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb