fbpx

Sosem kop el? – Astra J 2013-ból

A modernkori Astrák átrajzolták az elődökről alkotott képet, hiszen az egyszerű, cserébe tartós típusból mára minden földi jóval felszerelt, masszív, modern gépezet lett. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az új generációs J, ami első ránézésre egy szelíd, átlagos családi autónak tűnik, de közelebbről megnézve kiderül: sokkal több lakozik benne.

20140322_163101

A tesztjármű egy 110 lovas 1.7-es CDTI (Common-Rail Diesel Turbo Injection) motorral rendelkezik, és őszintén szólva szükség is van rá az Astra kényelmes mozgatásához. Bár elsőre nem szembetűnő, a járgány meglehetősen nehéz, 1500 kilogrammhoz pedig már bőven kell erőforrás. Bár nem halk jószágról van szó, benn ülve a klasszikus dízel muzsikálásából nem sok hallatszik. Súlyához képest meglehetősen fürge, a hatfokozatú váltóval könnyű bánni, a nagyobb „hajókhoz” hasonló vezetési élményt nyújt.  A futómű kellemes, de határozott, a lengéscsillapítók keménységét pedig akár a kormánykerékről is beállíthatjuk. Fogyasztása szintén állítható, az eco-üzemmód és a start-stop rendszer segíthet az üzemanyag-spórolásban.

20140322_163254

Kívülről gömbölyű, letisztult formák jellemzik az Astrát, szemből kicsit az Insigniára hasonlít. Nem követi viszont a manapság oly népszerű morcos-hűtőrács divatot, „mosolygósra” sikerült az eleje. Belül enyhe retró érzés fogott el, igazán tetszetős a csíkozott üléskárpit, és a kormánykerék kialakítása is hasonlít a régebbi Astrákéhoz. Az álló levegőbefúvó rácsok még rátesznek egy lapáttal erre az érzésre, ami egyébként a műszerfal és a középkonzol összhangjának is köszönhetően egyértelműen pozitív. Némileg árnyalja az összképet a viszonylag apró csomagtér, amely mindössze 370 literesre sikerült, sajnos túl sok pakkot nem képes elnyelni. Viszont a felszereltsége árához képest teljesen megfelelő, kiemelendő az esőszenzor, a tempomat, az elektronikus menetstabilizátor, valamint a már korábban említett fogyasztáscsökkentő lehetőségek.

Nyugodt szívvel lehet jelenteni, hogy kategóriájának egyik kiemelkedő modellje az Opel Astra J, mindent tud, amit egy modern autónak tudnia kell, mégsem hatásvadász, nem mentek rá feleslegesen a tervezők a sci-fi vonalakra az autó külsejét nézve, motorikusan pedig (amennyiben nem a belépő kategóriás 1.4-et választjuk) szintén nem érheti panasz. Aki hasonló autó vásárlásán töri a fejét, jól járhat a J Astrával, hiszen ár-érték arányban veri vetélytársait, a használt piacon már hárommillió alatti példányokat is lehet találni.

Adatok:

Márka: Opel
Típus: Astra J
Gyártási év: 2013
Ajtók száma: 5
Szállítható személyek száma: 5 fő
Csomagtartó méret: 370 liter
Kivitel: ferdehátú
Sebességváltó típusa: manuális, 6 fokozatú
Hengerűrtartalom: 1686 cm3
Teljesítmény: 81 kW, 110 LE
Üzemanyag típus: dízel
Saját tömeg: 1503 kg

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb