fbpx

SEAT Alhambra – a ráncfelvarrás ereje

A Volkswagen Sharan spanyol testvére tavaly újult meg, és eddig méltatlanul keveset foglalkoztunk vele. Pedig egy korrekt családi egyterűről van szó, amely méretéhez képest egész takarékos, igaz ezeket a tulajdonságokat meg is kell ám fizetni!

Rövid törtneti áttekintés: a modell 1996-ban lépett a piacra, az első generációs „hármasikrek” (Sharan, Galaxy, Alhambra) meglehetősen hosszú ideig a kínálatban maradtak. Persze ez nem azt jelenti, hogy semmit nem változtattak a receptúrán, 2000-ben már érkezett a faceliftes Alhambra, az úgynevezett nagylámpás változat. Manapság már inkább ilyeneket látni, minőségibbek ugyanis, mint a korábbi példányok. A második szériára egészen 2010-ig kellett várni, az új kivitel hosszabb és szélesebb lett, tolóajtókkal is elérhetővé tették, ráadásul az euroNCAP töréstesztjén 5 csillagot ért el. Az egyterű számos díjat bezsebelt, és megugrottak az eladási adatok is.

alh1

Itt értünk a jelenbe, hiszen 2015-ben egy ráncfelvarrás következett, ma már ezeket a darabokat láthatjuk a szalonokban. Nem mondhatni, hogy sokat változtattak volna a modellen, igaz nem is indokolta semmi, hogy jelentősen átalakítsák az amúgy is modernnek ható egyterűt. A lámpákat és a hűtőmaszkot azért átrajzolták, valamivel dinamikusabbnak hat így a SEAT. Belül a legszembetűnőbb újítás a kormányt és a középkonzol kapcsolóit érintette, a kárpitok között pedig nagyobb lett a választék. A központi kijelző megkapta az Easy Connect rendszert, a másodlagos ütközésvédelem, a holttér-figyelő rendszer és a sebességtartó automatika pedig szériafelszereltség lett. Persze az igazi fegyvertény továbbra is a 7 ülés (a harmadik üléssorért plusz 265.000 forintot kérnek el), ha pedig csak az első sor van használatban, 2.4 köbméteres rakodótérrel lehet számolni.

alh2

A ráncfelvarrás fontos pontja a motorok megújulása volt, mind a benzines, mind a dízel erőforrások fogyasztásán sikerült faragni. A belépőmodell egyébként az 1.4-es, 150 lóerős, benzines blokkal lett ellátva, kombinált fogyasztása a gyártó mérése alapján 6.4 liter. Az alapváltozatot hatgangos manuális sebességváltóval szerelik, magasabb szinteken hatsebességes DSG is elérhető. Reference felszereltséggel, 5 üléssel, 9.123.000 forinttól indul az ára, ezt egészen 16 millióig lehet feltornászni. Persze ezért kétliteres TDI jár automata váltóval, vonóhoroggal, bőrülés (masszázzsal), toronyóra lánccal.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb