Qoros 3 – hallottál már róla?
A kínai márkákkal kapcsolatosan sokaknak a ramaty minőség, vagy a lopott formaterv ugrik be. Nos, a Qoros 3 amellett, hogy rendkívül biztonságos, még szép is, ráadásul árban is elfogadható. A kínai autóipar nagyot lépett előre, azzal pedig, hogy nemzetközi vizekre eveztek, sok új ajtót nyithatnak ki maguk előtt.
A Genfi Autószalonon mutatkozott be a Qoros 3 Sedan utódja (amelyet nem mellesleg tavaly az év legbiztonságosabb autójának választottak), ami ugyan sok szempontból hasonlít elődjére, de talán dinamikusabb, fiatalabb vonalat képvisel. Gert Hildebrand szép külsőt álmodott a járműnek, a Mini korábbi tervezője jól eltalálta a sportos vonásokat. Az autó hátulja tejesen új kialakítást kapott, de markánsabb kinézetű lett az orrész is. Az új Qoros szélessége és magassága nem változott, azonban 17 centivel rövidebb lett a szedánnál. Hasonlóan jó biztonsági besorolás várható ennél a típusnál is, ami a kínai autóknál különösen fontos eredmény.
Belső kialakítása szintén elismerésre méltó, a nagy utastér és a 403 literes, 1.1 köbméterig bővíthető csomagtartó akár egy nagyobb család számára is elegendő lehet. Anyaghasználata meglepően minőséginek tűnik, olyan felár nélküli extrákat kapott, mint a nyomógombos indítás, vagy a középkonzolon elhelyezett, 3,5 colos érintőképernyős fedélzeti rendszer. A csúcsváltozat 20 centiméter átmérőjű kijelzővel, valamint memóriás ülésekkel, tetőablakkal, és kulcsnélküli ajtózárakkal van ellátva.
Motorok terén még van hova fejlődni, hibrid változat nincs, az előd erőforrásait örökölte meg az új Qoros 3. 1600 köbcentis, benzines szívó illetve turbós motorok közül lehet választani. A szívómotoros verzió 126 lóerős, 155 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, 11.6 másodperc alatt van százon. A turbós 156 lóerejével és 210 Nm-rel már jóval erősebb hatást kelt. Az alapváltozatban hatfokozatú manuális váltó van, de rendelhető duplakuplungos automataváltó is. A 6,5 liter körüli fogyasztás a szintén feláras start-stop rendszerrel mérsékelhető.
Hazánkban a közeljövőben nem várható a Qoros 3 megjelenése, ha mégis így lenne, 4 millió forint környékén lehetne hozzájutni, ami eléggé nyomott árnak tűnik a konkurens autók árcéduláit nézve. Persze a nagy márkáknak még nem kell tartani attól, hogy a Qoros lenyomja őket, de ott az a fenyegető még, ami – ha ilyen mértékben fejlődik a kínai autógyártás – hamarosan eltűnhet.